Zoektocht MTB

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
hiejeten-tiejen
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2012 05:45
Rijdt met: specialized.stumpjumper

Zoektocht MTB

Bericht door hiejeten-tiejen »

Hallo,
We zijn vandaag voor mijn vriendin op zoektocht geweest voor een nieuwe mtb ..
Na wat shops gedaan te hebbe en wat info en boekskes rijker waren dacht ik ik ga mijn lichtje toch ook eens op dit forum opsteken en jullie gedacht te vragen erover ..

We zijn naar de volgende fietsen gaan kijken
De specialized jett comp 29 1199€
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... t/jettcomp" onclick="window.open(this.href);return false;

Cannondale trail sl 29 999€
http://www.cannondale.com/2013/bikes/wo ... sl-2-28472" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Trek en Scott vondze niet direct haar ding ..

Wat vinden jullie van deze 2 fietsen ? Of eenige andere merken /model en waar best te gaan om deze te kopen ?

Bij 4bikes specialized in westerlo rade ze een heren mtb aan , omdat deze toch aanpasbaar is voor de zelfde prijs voor dames .. Het ging dan om de rockhopper pro 29 voor 1099€

Dus dilema dilema !

Graag jullie mening en info
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Zoektocht MTB

Bericht door Dieter ex Mx-er »

hiejeten-tiejen schreef:Hallo,
We zijn vandaag voor mijn vriendin op zoektocht geweest voor een nieuwe mtb ..
Na wat shops gedaan te hebbe en wat info en boekskes rijker waren dacht ik ik ga mijn lichtje toch ook eens op dit forum opsteken en jullie gedacht te vragen erover ..

We zijn naar de volgende fietsen gaan kijken
De specialized jett comp 29 1199€
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... t/jettcomp" onclick="window.open(this.href);return false;

Cannondale trail sl 29 999€
http://www.cannondale.com/2013/bikes/wo ... sl-2-28472" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Trek en Scott vondze niet direct haar ding ..

Wat vinden jullie van deze 2 fietsen ? Of eenige andere merken /model en waar best te gaan om deze te kopen ?

Bij 4bikes specialized in westerlo rade ze een heren mtb aan , omdat deze toch aanpasbaar is voor de zelfde prijs voor dames .. Het ging dan om de rockhopper pro 29 voor 1099€

Dus dilema dilema !

Graag jullie mening en info
Das natuurlijk voor iedereen anders é maar de meeste rijden hier met super afgemonteerde lichtgewicht bikes en dan zetten ze hun vriendin op een +12kg bike en zeggen ze je rij hij voor geen meter :roll:
Ik zou in die prijsklasse voor een 2dehands bike gaan die beter afgemonteerd is.
hiejeten-tiejen
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2012 05:45
Rijdt met: specialized.stumpjumper

Re: Zoektocht MTB

Bericht door hiejeten-tiejen »

Ja ik kan je geen ongelijk geven , maar ja 2 de hands moet je ook weer geluk hebben dat alles wel degelijk in orde is en je weet ook niet wat ermee gebeurt is ofzo ..
Maar ga je raad niet in de wind slagen en ook is tussen de 2de hands bikes kijken :wink:
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Zoektocht MTB

Bericht door Dieter ex Mx-er »

hiejeten-tiejen schreef:Ja ik kan je geen ongelijk geven , maar ja 2 de hands moet je ook weer geluk hebben dat alles wel degelijk in orde is en je weet ook niet wat ermee gebeurt is ofzo ..
Maar ga je raad niet in de wind slagen en ook is tussen de 2de hands bikes kijken :wink:
In welke framemaat zoek je iets?
hiejeten-tiejen
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2012 05:45
Rijdt met: specialized.stumpjumper

Re: Zoektocht MTB

Bericht door hiejeten-tiejen »

Mijn vriendin is 1.74 groot , een 17" of 17.5 zal zeker wel volstaan denk ik
AnneleenMTB
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 31 jul 2012 14:38
Rijdt met: Merida TFS 100 2012

Re: Zoektocht MTB

Bericht door AnneleenMTB »

Ik ben zelf ook vrouw en 1.65 groot. Heb een 17' mannenmodel en zeer tevreden. Zit heel aangenaam... zou persoonlijk zelf nooit voor een vrouwenmodel gaan.
Misschien ook mannen mountainbike testen? Is ook goedkoper.
hiejeten-tiejen
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2012 05:45
Rijdt met: specialized.stumpjumper

Re: Zoektocht MTB

Bericht door hiejeten-tiejen »

We zij toch tussen de mannenfietsen aan het kijken,
De cannondale trail sl 1 29er en de cube LTD 29 2013 staat momenteel bovenaan voor de prijs en toch vrij deftige afmontage om goed te starten denk ik voor zen prijzen ..
Plaats reactie