Delicate zones

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
girl-elite
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 jan 2013 15:50

Delicate zones

Bericht door girl-elite »

Heyhey,

Het probleem dat zich stelt heb ik al jaren, doch met sintskort op dit forum de zijn kan ik mijn probleem delen... Mbt het schuren van mijn zeem tegen mijn intieme zone 's, zeer vervelend en vind er geen oplossing voor!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Delicate zones

Bericht door Headshot »

Edit mod: Voor de 2e keer, gedraag jezelf. Het is nergens voor nodig om zo te reageren.
wihameke
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 19:28
Rijdt met: Canyon 29'er

Re: Delicate zones

Bericht door wihameke »

Goede zeem en vaseline/nivea smeren en je zal er minder last van hebben.

Wat is een goede zeem? Moeilijk te bepalen want dat is persoonlijk en het beste is regelmatig eens een andere broek kopen van verschillende merken en testen tot je de zeem vind dat je perfect bevalt.

Dat is voor vrouwen als voor mannen hetzelfde.
Bienmachien
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 dec 2012 00:29
Rijdt met: Cube Ltd

Re: Delicate zones

Bericht door Bienmachien »

Ambetant probleempje. Wat ben ik nog tegengekomen:
http://cycleandstyle.com/2011/07/preven ... -giveaway/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik nooit een crême gebruikt - kan ik niet over oordelen. Hoewel het dikwijls wordt afgeraden doe ik altijd een boxershortachtige onderbroek aan - model dat makkelijk zit en niet tussen uw billen verdwijnt.
Misschien ben je allergisch / overgevoelig aan zeem?
Misschien helpt het wisselen van zadel? Zelf heb ik een tijdje zitten zoeken naar een comfortabel zadel dat me na een rit eindelijk het gevoel zou besparen van precies enkel op een zadelpen te hebben gezeten... Rij nu op een Fy'zi:k Vitesse en dat zit ok.


Succes verder.
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Delicate zones

Bericht door GW »

of verkeerd zadel :wink:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=24&t=98472" onclick="window.open(this.href);return false;
acrobiker
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 dec 2011 21:06
Rijdt met: Cube reaction pro

Re: Delicate zones

Bericht door acrobiker »

Misschien eens een sportonderbroek proberen,dit is een boxershort zonder naad.
Ik gebruik dit als man omdat het anders te los zit als ik mij zo mag uitdrukken en krijg daar ook last van.
Ik heb die sportonderbroek bij decathlon gekocht.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Delicate zones

Bericht door eL Tee »

Wat is de oorzaak van de wrijving?

Indien:
1. Druk: druk verminderen door in eerste instantie het zadel lichtjes te doen naar voor hellen, en indien niet opgelost, een ander zadel met een opening in 't midden
2. Allergie? Ander zeem. Zei het dat ik de kans klein acht dat dit een oorzaak is. Maar 't kan...
3. Wrijving: smeermiddel... Maar dan wel oppassen dat 't weinig tot niet geabsorbeerd wordt door de kleidij, of je ben nog verder af van ervoor.

Zelf had ik ook al eens last in m'n liessen door wrijving. Ik ben gewoon m'n ondergoed beginnen achterwege te laten, en sindsdien véél verbetering, maar nog geen 100% opgelost.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Delicate zones

Bericht door nothing 's impossible »

ALs man is het lastig om ons de zaken goed voor te stellen, experimenteer eens met een ander zadels, andere zemen, broekzalf?

In extremis misschien eens aan je gynecoloog vragen of plastische chirurgie je klachten kan verbeteren?
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Delicate zones

Bericht door Maaike »

Ik volg El Tee's reactie een beetje.

1. Positie van je zadel. De punt moet over het algemeen naar beneden wijzen. Dit geeft voor de meeste mensen het comfortabelste resultaat. Uiteraard niet zoveel dat je eraf schuift, maar voorkant 0,5cm lager dan achterkant mag gerust en kan zeker helpen.
2. Vorm van je zadel. Ik weet niet welk zadel je momenteel hebt, maar er zijn, zoals reeds gezegd zeer veel verschillende modellen in zadels te vinden. Voor iedere derriere is er wel een te vinden, alleen moet je soms wat zoeken en testen.
Ik heb een Fizik Vitesse staan op de ene fiets en een BBB AnatomicRace Women op de andere fiets.
Beide bevallen me hoewel ze erg verschillend zijn.
3. Ondergoed. Indien je ondergoed draagt, kan je best kiezen voor iets zonder naden.
Een sportonderbroek kan helpen maar ik heb er geen ervaring mee.
Het beste is volgens vele geen ondergoed te dragen. - Wat je zover ik lees niet doet.-
4. Zeem. De kwaliteit van de verschillende zemen kan nogal wat verschillen, en ook hiervoor zijn er verschillende modellen waarbij de ene al beter past dan de andere.
Misschien heb je inderdaad een allergie voor het zeem. Ik kan me voorstellen -ik ben geen expert op dat gebied- dat er in de zemen al wel eens een syntetisch materiaal gebruikt wordt, wat zeker een allergische reactie kan uitlokken indien je er gevoelig aan bent.
5. Zalfkes/Cremes. Helemaal geen ervaring mee, ik zou dit als laatste hulpmiddel proberen.

IK zou in volgorde van mijn opsomming een oplossing zoeken. Hopelijk ben je er binnenkort vanaf.
Optie 1 is alleszins maar een kwestie van vijsjes draaien. :-)
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Delicate zones

Bericht door tek-zotic »

Maaike schreef: 5. Zalfkes/Cremes. Helemaal geen ervaring mee, ik zou dit als laatste hulpmiddel proberen.
ik wel:een paar crèmes die je kan proberen:
Naqi Body screen
A-derma Exomega Crème Barriere
Cavillon Barriere creme
Plaats reactie