ondergoed

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

Batiatus schreef:
Wettelbeir schreef:Hebben jullie er dan voor die bepaalde periodes ook met anti lekrandjes ? Dan krijg ik mijn vriendin ook al niet op de fiets pfffft
Zolang ze in die periodes maar niet op MIJN fiets zit, ... :evil:
Die van u heeft precies ergens anders op gezeten !
Gebruikersavatar
Batiatus
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 11:39
Rijdt met: Ne groten !

Bericht door Batiatus »

Wettelbeir schreef:
Batiatus schreef:
Wettelbeir schreef:Hebben jullie er dan voor die bepaalde periodes ook met anti lekrandjes ? Dan krijg ik mijn vriendin ook al niet op de fiets pfffft
Zolang ze in die periodes maar niet op MIJN fiets zit, ... :evil:
Die van u heeft precies ergens anders op gezeten !
Verdomme, as die van os op een ander zit, zal ze nog lang nie op een zadel zitten (of t zal een vree zacht moeten zijn!) :^o :-?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

mijn vriendin zou graag ook beginnen biken zodat me weer dingen samen kunnen doen, en ze was gaan zien in een sportwinkel naar kledij maar had vastgesteld dat er geen zeemvel zat in de koersbroek dat ze zag, is dat normaal of heeft ze gewoon verkeerd gekeken.
Wat zijn zo de grootste verschillen met mannen als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
Kansee
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 16 sep 2009 10:46
Rijdt met: Scott Contessa 10 (2010)

Bericht door Kansee »

Hele tijd met string gereden, maar vaak last van irritatie. Dan in Decathlon een looponderbroek gevonden zonder naden vooraan, en die zit als gegoten! Geen last over afstanden van 60km.

@BerggeitCasualFietser: het klinkt alsof ze naar een loopbroek heeft staan kijken. Het zeem kan verschillen voor vrouwen en mannen, maar een zeem is er sowieso :-)
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Bericht door Sophie17 »

BerggeitCasualFietser schreef:mijn vriendin zou graag ook beginnen biken zodat me weer dingen samen kunnen doen, en ze was gaan zien in een sportwinkel naar kledij maar had vastgesteld dat er geen zeemvel zat in de koersbroek dat ze zag, is dat normaal of heeft ze gewoon verkeerd gekeken.
Wat zijn zo de grootste verschillen met mannen als ik mag vragen?


Ik denk dat ze verkeerd gekeken heeft (ik werk bij V.E Dadizele) en bij mijn weten hebben we enkel broekjes met zeem en soms met bretel extra bij damesmodellekes minder dan bij de heren.
Wat is het verschil tussen mannen broeken en dames broeken HET ZEEM!
Bij dames iets korter zeem maar iets breder (heeft te maken met bekken breedte)
Wat de diktes vh zeem betreft dit valt echt in smaken ik draag enkel assos reden is de dikke zeem en de bretels ik heb nie graag broek zonder bretels.
Een broek moet goed aansluiten zo voorkom je wrijvingen.


mvg Sophie
Koekwous
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 22 dec 2011 20:48
Rijdt met: On One Lurcher

Re: ondergoed

Bericht door Koekwous »

Ale,hier gaat het over ondergoed,laat het ons even algemeen maken...

Mijn vriendin is een fervent loopster en zij heeft enorm veel last van haar sportbh's,de onderkant,elastisch stuk dat schuurt enorm op haar middel met precies brandwonden als gevolg(net niet door de huid geschuurd)
Nu is de beweging(schokken) van een bikester en een loopster wel verschillend,maar heeft iemand van de dames hier er ervaringen of eventueel een oplossing voor,ze heeft al verschillende merken en soorten geprobeerd maar het blijft terugkomen...
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Re: ondergoed

Bericht door looneycooney »

Koekwous schreef:Ale,hier gaat het over ondergoed,laat het ons even algemeen maken...

Mijn vriendin is een fervent loopster en zij heeft enorm veel last van haar sportbh's,de onderkant,elastisch stuk dat schuurt enorm op haar middel met precies brandwonden als gevolg(net niet door de huid geschuurd)
Nu is de beweging(schokken) van een bikester en een loopster wel verschillend,maar heeft iemand van de dames hier er ervaringen of eventueel een oplossing voor,ze heeft al verschillende merken en soorten geprobeerd maar het blijft terugkomen...
Mja op zich heb ik geen ervaring met bh's natuurlijk...maar wel met zulke 'brandzones' van de randen van sportkleding. Ik persoonlijk heb ook al vanalles geprobeerd doorheen de jaren, maar mijn redmiddel bleek feitelijk uit een andere hoek te komen en ik kreeg het aangeraden van enkele 'topsporters' in het autoracecircuit.
Voor het sporten wrijf ik de huid in met antifriction van QM-sportscare (Qoleum) en dan een van hun olieën...op het moment heb ik enkel nog de bronzing oil, maar ook die houd de huid wat vettiger, waardoor de frictie met de huid minder is.
Sinds heb ik nergens nog last van..het proberen waard dus!

Ook mensen die bv last hebben vd liesstreek etc helpt dit enorm..dan wordt aangeraden je zeem in te smeren met de antifriction+
http://www.qmsportscare.com/products.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij 'dealers' vind je een uitgebreide lijst van de verkooppunten , alvast hoop ik dat je vriendin ermee kan geholpen worden ;-)


Groetjes
Plaats reactie