ondergoed

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
dummy4life
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 21 aug 2011 18:43
Rijdt met: merida

ondergoed

Bericht door dummy4life »

Beetje een rare vraag.
Tijdens het fietsen dragen jullie vrouwen dan een onderbroek?
Was gaan fietsen met een vriend en die keek wat verbaasd op dat ik een onderbroek aanhad. hij draagt er blijkbaar nooit 1, is dat anders voor vrouwen?
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Nee, ik draag alleszins geen onderbroek. Moest het een ritje zijn van 20km ofzo, dan gaat dat eventueel nog, maar bij grotere toeren snijden die randen op de duur echt wel.
Hoeveel km rij jij momenteel zo?

Dus gewoon rechtstreeks koersbroek met zeemvel aan :) Niks raars aan, dat is zo de gewoonte, bij mannen en bij vrouwen, gewoon omdat het veel comfortabeler is. En uiteindelijk, zo'n koersbroek, dat doet ge ook geen 2x na elkaar aan he, dus "onhygiënisch" ofzo, is dat ook niet :)
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Bericht door pliepla »

Ik weet dat mijn vriendin een string draagt onder haar fietsbroek. Ze heeft daar twee jaar terug de 90 km in Bouillon mee gereden, dus echt grote problemen gaat het niet opleveren.

Haar uitleg is dat ze haar string haar string aantrekt omdat dat 'alles' een beetje bij elkaar houdt. Als ze zonder fietst - zoals ik haar in het begin aangeraden heb - dan gaat een en ander teveel over elkaar wrijven en krijgt ze irritatie. Ah ja, ze gebuikt ook consequent assos broekzalf ...

Ik denk dat het nogal individueel is, maar in principe draag je onder een fietsbroek geen ondergoed. Tenzij je voor jezelf ondervonden hebt dat het beter gaat mét natuurlijk ...
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Een onderbroek zeker niet dragen onder je koersbroek, dan heeft het zeemvel geen enkel nut. In 't begin komt dat misschien wel raar over maar je went er wel aan. Ook zorgen dat je koersbroek niet te groot is, moet goed aanspannen.
Ik fiets al meer dan 20 j, dus al wat ervaring.
dummy4life
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 21 aug 2011 18:43
Rijdt met: merida

Bericht door dummy4life »

hmm algemene regel is precies zonder.
Voorlopig doe ik enkel ritjes tss 25-35 km, mss daarmee dat ik er nog niet echt last van heb, maar het is wel de bedoeling als het wat warmer word en wat langer licht is buiten de ritjes ook langer worden.
Ik had daar eigenlijk nooit bij stilgestaan want is ook wel een beetje automatisme denk ik dat een mens een onderbroek aandoen. mss ook daarmee dat het soms wat geïrriteerd is op niet zo'n plezante plaatsen.
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Bericht door Maaike »

Ik heb altijd al met gereden.
De dag dat ik er problemen mee heb zal ik wel eens overwegen om zonder te rijden.
mtbgrietje
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 19:14
Rijdt met: Scott Contessa fx-15

Bericht door mtbgrietje »

Nog nooit mét gereden. Zou het raar vinden en denk dat de randjes meer problemen gaan opleveren dan wat anders...
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

Hebben jullie er dan voor die bepaalde periodes ook met anti lekrandjes ? Dan krijg ik mijn vriendin ook al niet op de fiets pfffft
Gebruikersavatar
Batiatus
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 11:39
Rijdt met: Ne groten !

Bericht door Batiatus »

Wettelbeir schreef:Hebben jullie er dan voor die bepaalde periodes ook met anti lekrandjes ? Dan krijg ik mijn vriendin ook al niet op de fiets pfffft
Zolang ze in die periodes maar niet op MIJN fiets zit, ... :evil:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ook wel eens van tampons gehoord?
Plaats reactie