Mountainbikes voor vrouwen!

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
TBiRD
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 05 feb 2005 16:20
Rijdt met: 2017 Scott Scale 900

Bericht door TBiRD »

MoC schreef:Mijn vriendin heeft een trek 6500 (mannenmodel). Ze is ook maar 1m60 groot. Die fiets zit haar echt supergoed. Een mannenmodel van trek kan dus wel :wink: Als je er een foto van wil zien: www.moc.biebabeloeba.com klik op 'my bike' en scroll naar onder.

Die fiets kost wel 830 euro, maar ze heeft hm vorig jaar 730 betaald (solden bij janssen in genk)

succes 8)
aaah ook maar 1m60 groot en welke maat heeft ze dan?? Nen 15,5??
Tziet er wel degelijk afgemonteerd uit zo op t eertste gezicht.
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

Mijne vorige bike was ook een Trek en ook een mannenmodel, ik was daar ook heel content van, om af en toe ne keer een TT mee te rijden... Vorig jaar ben ik met marathons begonnen en ik kan je verzekeren, mijne nieuwe bike, een Specialized Stumpjumper women, brengt me toch veel verder voor ik mijne rug begin te voelen zulle! Alles hangt er dus vanaf wat je ermee wilt aanvangen hé!
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

in den laatste O2-bikers staat de koopgids: 50 bikes speciaal voor de ladies, gaande van 350 euro tot 4.800.

Willy
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Het vrouwelijke van MTB lijkt me een goed antwoord dus.
BMC, Canondale, Gary Fuicher, Lapierre, Red Bull, Santacruz, Scott USA, Specialized, en Trek hebben specifiek vrouwen modellen.Wie echter beweerd dat een mannenmodel goed is voor een vrouwlijke bestuurder, die geeft het goed mis, immers zijn de zadels niet goed en koop j en niuw, maar ook de vering te stug en dient deze vervangen te worden door een zachter exemplaar,regelen naar een zachte demping lijkt me zelfs geen goede oplossing. De vrouwelike modelen van een bike kwam tot stand daar dames niet over een standaard lichaamsbouw beschikken.
Op carbon modellen moet je als vrouw nogwel effen wachten.
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

Heb altijd al met mannenmodellen gereden en voel me daar goed mee. Wat bovenstaande commentaar betreft (voornamelijk wat betreft vering) daar ben ik het niet meer eens: der rijden heel wat mannen (of mannekes :wink: ) rond die magerder en nie veel groter zijn als mij. Wat is wel belangrijk vind ik: het zadel, het stuur is soms iets smaller (vrouwen hebben minder brede schouders) etc. Maar als je kijkt wat een diversiteit er onder de mannenmodellen zit, kan het zijn dat je daar ook je gading in vind.
Der is maar een reden waarom ik bij mijn volgende bike eens naar een vrouwenmodel ga uitkijken: nu staan mijn remmen te ver van mijn stuur voor mijn (veel) te kleine handen, wat dalen niet altijd even veilig maakt (soms ik het kiezen tussen volledige stabiliteit en remmen)
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik denk dat je grootte en lichaamsbouw vooral bepaalt of een mannen- of vrouwengeometrie het best geschikt is.

Sommige vrouwen, met relatief korte benen en een in verhouding lange romp, zijn waarschijnlijk zelfs beter af met een mannenmodel.

Tenzij je fietsenmaker tot het een en ander bereid is, kost het wel een arm en een been om de bike aan te passen (zadel, stuurpen, stuur, remhendels,etc.). Als je sommige componenten - bvb. 170 mm cranks - al los kan vinden. Maar een aangepaste bike fietst nu eenmaal zoveel aangenamer.

Erg kleine vrouwen kunnen vaak niet anders dan een "specifiek" vrouwenmodel nemen, omdat bij veel merken de mannenmodellen pas vanaf 16" beginnen. Tenzij je in het kidsgamma duikt... maar kom daar maar eens mee af bij je vrouw of vriendin... #-o :roll:
Laatst gewijzigd door Jack77 op ma 15 aug 2005 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

kijk hier effe op ebay

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 84395&rd=1

is wel voor de rappe madammen want loopt op zijn einde


je moet dan wel de fiets nog in elkaar steken

maar sommigen zullen dat hier wel kunnen zeker
en zeker voor een dame :lol:
Gebruikersavatar
Timmeh
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 20:11
Rijdt met: specialized epic expert

Bericht door Timmeh »

waarom geen duratec?
de jewel is speciaal voor vrouwen gemaakt => http://www.duratec.org/jewel_en.htm
of voor de vrouwen die niet graag roze zien en een full suspension willen is er ook nog de butterfly => http://www.duratec.org/butterfly_en.htm
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Bericht door jonathan »

wij hebben vorige zaterdag naar bike-discount gaan zien naar een fiets voor mijn vriendin en zij is ook 1m60 groot
nu rijdt ze voor het ogenblik met een 16inch en de verkoper daar raadde haar dat direct af en hij haalde daar zo een klein fietske uit , een 14 inch dat meer wiel of kader was zijn uitleg was dat je 3 vingers tss bovenste frame buis en de edele delen moet hebben
nu heb ik daar toch mijn bedenkingen bij
best eens naar een lokale fietsen handelaar gaan zekers voor juist emaat of zo
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

drie vingers??? sommige spreken dus van 10cm, een proefritje bij een afdaling en je zal zien wat het geeft aan de edele delen als je dan effe stopt en voetje aan de grond zet.
Vooral ook de veerweg eens goed uittesten. Vrouwen veren het liefst iets meer. Maar daar is mits een kleine aanpassing een middeltje tegen.
Plaats reactie