Mountainbikes voor vrouwen!

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Musti schreef:Der is maar een reden waarom ik bij mijn volgende bike eens naar een vrouwenmodel ga uitkijken: nu staan mijn remmen te ver van mijn stuur voor mijn (veel) te kleine handen, wat dalen niet altijd even veilig maakt (soms ik het kiezen tussen volledige stabiliteit en remmen)
Je kan je remhendels bijstellen zodat ze dichter bij het stuur komen te staan...

Wrs de oplossing voor jou ! Is zeer gemakkelijk, slechts een inbusje verderin de remhendel draaien zodat de remhendel niet naar zijn oorspronkelijke positie terugkeert, maar dichter bij het stuur blijft staan
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Timmeh schreef:waarom geen duratec?
de jewel is speciaal voor vrouwen gemaakt => http://www.duratec.org/jewel_en.htm
of voor de vrouwen die niet graag roze zien en een full suspension willen is er ook nog de butterfly => http://www.duratec.org/butterfly_en.htm

je moet ze natuurlijk wel kunnen betalen he.
Fietsjes zijn goed uitgerust.
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Bericht door jonathan »

dus niet echt veel geloven van wat ze daar gebruiken als maat staf
heb je daar veel gevolgen van als je fiets een beetje te groot is ?
mijn vriendin is 1m60 en de meeste fietsen beginnen vanaf 16inch
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

ik denk dus ook ne 16 maar ik zou voor specialized gaan die hebben toch wel de schoonste en meest vrouwelijke types op de markt (mijn mening)
als ik verander dan is het zeker ne specialized
Plaats reactie