GP Beringen 18 september of 25 september?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Bericht door afdalerke »

hoi

ben dat hier zo beetje aan volgen .
heb filmpje zonet gezien en vind wel dat dit moet kunnen. mountainbike moet ook een deel technies zijn want word tijd dat we weer echte mountainbike parcours maken en geen cycloparcours.
zo kan de jeugd best trainen .
kijk maar naar het laaste wb parcour daar zat ook een drop in waar jens over kop is gegaan en deze was wel natuurlijk maar zag er nog veel heviger uit dan in beringen .
afdalerke
Gebruikersavatar
G_Heylen
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: za 12 jan 2008 15:58
Rijdt met: Rocky Mountain

Bericht door G_Heylen »

stelletje klaagberen,
Gebruikersavatar
Dirk Coremans
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 18:37
Rijdt met: Specialized, Orbea, Time

Bericht door Dirk Coremans »

KVDB schreef:
malmedy schreef:Het probleem van die drop snap ik weer niet als er een tweede lijn is . Hard rijden kan iedereen tot zijn max maar op techniek trainen wordt blijkbaar over het hoofd gezien ! Velen vergeten blijkbaar dat bergaf en techniek ook mtb is en niet enkel power .Maar de winter is er en dan kunnen de cx beginnen ook leuk .
1) Ik snap niet wat MTB te maken heeft met (TE) kunstmatige hindernissen.

2) Er wordt met XC bikes gereden, dus ook met XC vorken. Lees 'ns goed de gebruikershandleiding, je mag er niet mee droppen

3) Spektakel mag er dan zijn, al dan niet door kunstmatig aangelegde hindernissen, maar de gevolgen mogen dan ook geminimaliseerd worden, het is toch gewoonweg schandalig als er een zwaar risico voor het vervolg van het seizoen aan verbonden is.

Onverantwoord !
Ge kunt ook nog altijd gaan cyclocrossen, .... neen dat gaat ook niet, ze leggen daar balkjes, ne zandbak, een brug ........
Nogmaals waar was het risico, je kon er langs indien je techniek niet je da da is.
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Bericht door Jochem1 »

Zonder me in de discussie te mengen : De drop zelf viel mee, het probleem lag erin dat erna een steile helling van ongeveer 5 m lengte lag gevolgd door een kombocht naar links. Het was (denk ik) moeilijk om genoeg af te remmen voor deze bocht te nemen. En je mocht deze echt niet missen of je viel toch onmiddelijk een meter of 2 lager.

Op de foto's valt het mee, in het echt ziet het er toch een pak gevaarlijker uit.

Ik heb het mij alleszinds niet geriskeerd en de alternatieve route genomen. Ik denk niet dat het echt veel met techniek te maken heeft maar eerder met lef. Ik denk dat de meeste dit wel zouden kunnen, maar het hun niet riskeren omdat ze niet in de lappenmand willen terecht komen.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

Jochem1 schreef:Zonder me in de discussie te mengen : De drop zelf viel mee, het probleem lag erin dat erna een steile helling van ongeveer 5 m lengte lag gevolgd door een kombocht naar links. Het was (denk ik) moeilijk om genoeg af te remmen voor deze bocht te nemen. En je mocht deze echt niet missen of je viel toch onmiddelijk een meter of 2 lager.

Op de foto's valt het mee, in het echt ziet het er toch een pak gevaarlijker uit.

Ik heb het mij alleszinds niet geriskeerd en de alternatieve route genomen. Ik denk niet dat het echt veel met techniek te maken heeft maar eerder met lef. Ik denk dat de meeste dit wel zouden kunnen, maar het hun niet riskeren omdat ze niet in de lappenmand willen terecht komen.
het is wel juist pure techniek in masters race reed er ne ex motercrosser mee die sprong het verste een kwam altijd heel snel door diene bocht
een dan zonder moeite
Gebruikersavatar
Dirk Coremans
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 18:37
Rijdt met: Specialized, Orbea, Time

Filmpje

Bericht door Dirk Coremans »

Ik heb de wadstrijd van mijn zoon gefilmd (9 jaar), afgewisseld met wat foto's. De drop zat er niet in voor hun, woensdag heeft de kleinste wel het parcours gevolgd, .... zonder drop en zonder probleem.
http://dmcmusic.blogspot.com/2011/09/mt ... lmpje.html
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

is de eindstand ergens te vinden van de flanders cup?
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Re: Filmpje

Bericht door Foxy »

Dirk Coremans schreef:Ik heb de wadstrijd van mijn zoon gefilmd (9 jaar), afgewisseld met wat foto's. De drop zat er niet in voor hun, woensdag heeft de kleinste wel het parcours gevolgd, .... zonder drop en zonder probleem.
http://dmcmusic.blogspot.com/2011/09/mt ... lmpje.html
Proficiat met de overwinning van je zoon! (kveronderstel toch dat het hem is aangezien die het vaakst in beeld kwam 8) )
Gebruikersavatar
Dirk Coremans
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 18:37
Rijdt met: Specialized, Orbea, Time

Bericht door Dirk Coremans »

Bedankt. Ik kan zelf niet echt meer fietsen, dus hou ik mij nu maar bezig met foto's en filmpjes van de zoon zijn wedstrijden.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

G_Heylen schreef:stelletje klaagberen,
x22


(in elk parcours zo zo ne drop en een paar dubbles moeten liggen)
Plaats reactie