LCMT 2005 van 5 tot en met 8 mei 2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ik heb die bij Filip Sport gehaald. Maar wel op bestelling, is vrij duur (ik dacht rond de 180 euro #-o ). Maar daar kan je de ganse dag in de kletsende regen mee fietsen.
Te warm, dat valt redelijk mee, de voorkant is bedekt met een waterdichte folie, de achterkant ademt..
Goretex regenjasjes blijven toch zeer lang droog hoor.

Donderdag zou het al meevallen kwa neerslag, vrijwel droog , vrijdag ziet er het ergst uit en naar het weekend toe wordt het droger.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

A d r i schreef:kan het zijn dat er dit jaar geen proloog is? (ben ik niet rouwig om)
Idd, geen proloog dit jaar
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Klein vraagje: zouden de Scott Manx 26x2.0 Kevlar Bead 127 TPI light compound banden die op mijne contessa zitten goed genoeg zijn om door de modder te ploeteren?
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

Van hieruit veel succes toegewenst, en vooral aan al de dames die meedoen, nie opgeven hé laat die mannen maar ne keer een poepke ruiken. ;)

Zelf zou ik dit ook wel ne keer willen meedoen, maar 'k heb mijne leeftijd niet meer mee denk ik. :-(

Hopelijk valt het weer dan toch nog een beetje mee.

Groetjes

Superfan
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

vannacht 38.5 graden koorts en darmproblemen.. :cry:
ziet er niet goed uit voor morgen.

@contessa : die bandjes zijn niet te breed, dat is al goed. Kwa profiel : als je verleden zondag in winksele geen problemen had met die strook door die holle weg zal het hier ook wel lukken
Gebruikersavatar
cateye
Mountainbiker
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 20:39
Rijdt met: orbea occam 29er, orbea alma 29er
Contacteer:

Bericht door cateye »

er staat op de website "bagagetas" van 15kg
weet iemand of een reiskoffer (valies) is toegestaan, ik krijg maar de helft van m'n spullen in een grote sporttas ??
ik neem noodgedwongen een valies
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Ik herinner me van vorig jaar dat bijna iedereen een sporttas bij had.
Ik zal direct een mail sturen naar de organisatie en dan laat ik asap iets weten.
Gebruikersavatar
Fuerzabert
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 20:47
Rijdt met: Orbea Official
Contacteer:

Bericht door Fuerzabert »

Tuurlijk is een koffer toegestaan. Je hoeft die ook niet dagelijks mee te nemen hé. Eenmaal aangekomen in Ol Fosse d'Outh ben je er van af.

Iedereen veel succes gewenst.
Na meerdere jaren mee te helpen (als uitpijler, bevoorrader, voorrijder, chronoman) wordt het dit jaar een sabbatjaartje op LCMT gebied. De groeten en probeer het droog te houden. (Misschien kan je wel tippen aan de kleddernatte Houffamarathon?)
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Wel mijn diepste bewondering voor diegene die deze hebben uitgereden. =D> =D> =D> Amaai nie wa was da jong #-o Ik zelf was met de familie op lang weekend in Houffa en heb een bezoekske gebracht aan de Kadee die weer voor prachtige verslagen heeft gezorgd op de site =D> =D> . Ben op Zaterdag eens gaan zien naar de aankomst en hoe die mannen en vrouwen daar toekwamen :-? chapeau zenne. Onder zo'n omstandigheden 4 dagen zulk een modder trotseren 8-[ mij zul je er nie aan zien beginnen. Vooral de zaterdag moet enorm lastig geweest zijn niet alleen de regen, maar ook de temperatuur van amper 6°c en een straffe wind zorgde ervoor dat verschillende bikers verkleumd arriveerden. Ook voor het materiaal was deze lcmt een ware veldslag. Remblokken gingen hier elke dag vlot van de hand, vele beeindigden dagelijks de rit zonder rem. Nogmaals chapeau bikers =D> =D> =D>
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

jawade was was be da . just terug van de lcmt .
eerste dag bij de start ging het nog heel goe , mooi zonnenke , er lag toen al een pak modder en het was super glad in de afdalingen enz .. tja met die phyton's twas toch nie echt ideaal . er waren veel valpatijen waaronder ikzelf , ging in een snelle steile afdaling maar zeer gladde met veel modder tegen 15 a 20 per/h vol op nen dennenboom . ik had nog geprobeerd om tussen 2 bomen te rijden maar da ging nie , ik lag met mijn benen rond de boom , een groot stuk uit diene boom en de dennen naalden vielen naar beneden . was een vriet zicht , ikzelf heb er een pijnlijke schouder en nek aan over .
aangekomen aan het hotel , bike wassen mijzelf wassen , kamers zagen er heel mooie uit met al diene modder .
2de dag was iets minder , van bij de start begon het te regenen , door te plassen en modder zitten rijden tot aan de eerste bevoorrading , daar gingen er al een heleboel terug lags de weg , wij hebben ook effen zitten twijfelen maar hebben toch doorgereden en vanaf dan is het eigelijk gestopt met regenen , er was wel nog veel modder , en da bolde van geen kanten . Terug aangekomen heb ik direct mijner vlo afgespoten en heb ik gezien dat mijn achterdemper grote slijtage heeft ( uitgesleten ) hopelijk is hem weer nie naar de kloten ( nog maar een jaar oud ) zoals iedere keer al .
toen heb ik besloten om zaterdag niet te staren , materiaal ziet te veel af en de mens ook .
Zaterdag morgen was het aan het gieten , er is een kleine groep gestart . het heeft zo gans de dag geregend , er kwamen daar lijken binnen helemaal onder de modder , hadden kou enz.. veel matriaal pech en de mannen met hun schijven er was gene ene die die nog remmen had .
zondag heb ik dan langs de weg terug gereden in plaats van het parkour te volgen , ik had echt geen goesting om door diene drek te rijden en nog meer problemen te hebben aan mijne bike . Het was ook koud , twas maar 4graden . we waren al in Stavelot tegen de middag en er kwamen even later al enkele die een stuk van het parkour hebben gedaan en die zagen er al zeer proper uit en hadden ook al pech .
tja tis een LCMT om snel te vergeten , organisatie was zeer goed maar het weer niet .
volgend jaar hopen op beter weer .
Plaats reactie