ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Zotte Marre schreef: @Baelos: de afdalingen goed kunnen nemen met vaste vork?
Ja, 't was super te doen.
De eerste, snelle afdalingen heb ik geen seconde vering gemist.
Ook als 't wat technischer werd geen enkel probleem, al voel je 't wat meer in je armen tegen dat je beneden bent.
Zelfs een paar keer fully's ingehaald in de afdaling, da's wel een zalig gevoel.
Eigenlijk slechts op twee plaatsen vering gemist.
De eerste keer was toen een snelle asfaltafdaling tegen 60 km/h plots over ging in een off-road pad vol remputten. Toen was het wel even werken om de fiets onder controle te houden.
De tweede keer was toen ik met volle snelheid over een reeks boomwortels wou denderen die zeer dicht op elkaar lagen. Dat vonden de polsen wat minder...
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Bericht door Butch »

Emperor of the Mud schreef:
uncle sam schreef:Net geen top100 op de 90km, 20sec te traag #-o
Dat komt ervan als ge stopt aan de bev'n en geniet van de lekkere rijsttaartjes :wink:
Aan de 1ste ravito was ik zelfs de eerste die tijd nam om effkes te stoppen.
Dit is gewoon een zware brok qua marathon, waar je niet effkes 4h30 kunt koersen zonder extra eten/drinken. IMO :^o
Gelukkig gespaard gebleven van pech of de man met de hamer :wink:
Wat me opgevallen is: hoeveel zijn er daar eigenlijk lek gereden zeg?
Ik was der al ene van, in een afdaling met een hoop vast en loszittende dikke stenen net beneden lek gereden, ongeveer in de helft van het parkoers. Mijn band moeten vervangen tussen de netels terwijl iedereen gelijk zot passeerde, net op een singletrack :lol:

Daarnaast nog paar keer moeten afstappen voor een verschrikkelijk slepend en lawaai makende voorrem, irritant gewoonweg!! En dan mijn zadel die na 1 van de eerste klimmetjes zo scheef as wat stond...

Ma bon, ik heb er al bij al van genoten, 414e plek na 6u20, gezien de pech toch nog zo slecht niet :oops:
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

El Baelos schreef: De eerste keer was toen een snelle asfaltafdaling tegen 60 km/h plots over ging in een off-road pad vol remputten. Toen was het wel even werken om de fiets onder controle te houden.
De tweede keer was toen ik met volle snelheid over een reeks boomwortels wou denderen die zeer dicht op elkaar lagen. Dat vonden de polsen wat minder...
Remmputten zijn idd lastig. Truc is wat meer naar achter hangen, ook al is het niet echt steil, en alleen achteraan remmen. En bij veel wortels: aan uw stuur trekken, uw achterwiel volgt wel !
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Iemand de GarminConnect track van de 90km?
Gebruikersavatar
jmeurs
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 jul 2006 17:52
Rijdt met: Massini Carbon
Contacteer:

Bericht door jmeurs »

Zotte Marre schreef:
El Baelos schreef: De eerste keer was toen een snelle asfaltafdaling tegen 60 km/h plots over ging in een off-road pad vol remputten. Toen was het wel even werken om de fiets onder controle te houden.
De tweede keer was toen ik met volle snelheid over een reeks boomwortels wou denderen die zeer dicht op elkaar lagen. Dat vonden de polsen wat minder...
Remmputten zijn idd lastig. Truc is wat meer naar achter hangen, ook al is het niet echt steil, en alleen achteraan remmen. En bij veel wortels: aan uw stuur trekken, uw achterwiel volgt wel !
Niet in die sporen sturen :wink: Ik neem altijd net de buiten-/binnekanten of stukken grasrand, maar die ervaring komt nog wel als je nog vaker deze onderneming doet... RDHF (115)is wel extreem maar afzien doe je toch met of zonder vering! zou wel een willen proberen op 29" met vaste vork om te kijken of het iets meer comfort is :bounce:
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

jmeurs schreef:
Zotte Marre schreef:
El Baelos schreef: De eerste keer was toen een snelle asfaltafdaling tegen 60 km/h plots over ging in een off-road pad vol remputten. Toen was het wel even werken om de fiets onder controle te houden.
De tweede keer was toen ik met volle snelheid over een reeks boomwortels wou denderen die zeer dicht op elkaar lagen. Dat vonden de polsen wat minder...
Remmputten zijn idd lastig. Truc is wat meer naar achter hangen, ook al is het niet echt steil, en alleen achteraan remmen. En bij veel wortels: aan uw stuur trekken, uw achterwiel volgt wel !
Niet in die sporen sturen :wink: Ik neem altijd net de buiten-/binnekanten of stukken grasrand, maar die ervaring komt nog wel als je nog vaker deze onderneming doet... RDHF (115)is wel extreem maar afzien doe je toch met of zonder vering! zou wel een willen proberen op 29" met vaste vork om te kijken of het iets meer comfort is :bounce:
Het ís meer comfort, en naast die remputten rijden is ook niet echt nodig. Ontstaan remputten eigenlijk niet door juist vooral vooraan te remmen? lol
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Is de eerste keer dat ik deze marathon gereden heb! Heb een serieus dipke gehad tussen de 60 en 70 Km...daarna terug goed bekomen : :lol: , dan net vóór de laatste Km rechtdoor gereden ipv rechts af te slaan ('k zal toen véél te hard gereden hebben zeker? :^o )
In ieder geval me goed geamuseerd en heel veel chance gehad met het weer!!! ideaal eigenlijk... 31é plaats bij MA3.....
soeterke
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 13 okt 2006 19:01
Rijdt met: cannondale scalpel Team/Flash Team/Taurine

Bericht door soeterke »

J.E. schreef:Iemand de GarminConnect track van de 90km?
Kheb de track in gpx, kzal hem op gpsies zetten.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

eindelijk nog eens tijd genomen om een verhaleke te skreiven : http://www.team-green.be/#post91
tom_77
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 28 feb 2010 20:07
Rijdt met: Trek

Bericht door tom_77 »

Iegienie schreef:eindelijk nog eens tijd genomen om een verhaleke te skreiven : http://www.team-green.be/#post91
schoon verslag, heb het met veel plezier gelezen =D> =D>
Plaats reactie