ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Pittig parcours vandaag, 91.8km met heel wat hm's.
Deze keer niet verkeerd gereden, maar heb wel mijn bedenkingen over de juistheid bij sommige bordjes aan de voet van de klims :wink:
Parcours lag verrassend droog en opnieuw een super mtb dag in La Reid =D>

Benieuwd naar de uitslag.
Gebruikersavatar
learn2fly
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2010 20:55
Rijdt met: SCOTT GENIUS 730

Bericht door learn2fly »

Vandaag de eerste keer de 90 gedaan. Na 1km in het bos al een snakebite... :( Eigen schuld, want ik was van het goede spoor afgegaan om in de stenen wat plaatsen goed te maken.Daarna ben ik gespaard gebleven van pech en heb ik me beestig geamuseerd. Alle bergen en bergjes kunnen oprijden zonder af te stappen, dat vond ik al een hele prestatie voor mezelf, en in de afdalingen heb ik me echt kunnen uitleven.
Seingevers, pijlen en kalkpijlen in overvloed =D> Toch zag ik net voor de laatste km voor de finish heel wat sporen rechtdoor gaan terwijl we rechtsop moesten. Het bord van de laatste km stond 10 meter na die bocht naar rechts en de kalklijnen waren nochtans vrij duidelijk... Het komt misschien door nog eens alles te geven op dat laatste stuk en dan wat minder geconcentreerd op de pijlen te letten? Ik vrees dat er daar wel wat ongelukkigen zullen zijn....Op mijn meterke stonden 2500hm's, 92km's en een gemiddelde van 17km/uur, met mijn pech zal daar in de uitslag wel wat vanaf gaan, maar ik ben er toch ferm kontent mee :-D .
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Voor de 2de x de 90km van ardennes trophy gereden vandaag , was een beetje uit op wraak na men maagproblemen van vorig jaar !! Het weer was ideaal voor mij , parkoer en organisatie waren terug super.....juist die bordjes voor iedere helling met lengte/hoogte/gemd.% kon ik niet meer zien op teinde ! Benen redelijk goed maar niet super....1 klein dipje rond 2 uur wedstrijd......msh toch iets te snel gestart denk ik ! Ben uiteindelijk best tevreden en doe met 5:04u.en 2400 hoogtemeters iets meer dan een uur beter dan vorig jaar !! Volgende week de MTB eens ruilen voor de koersfiets met de Granfondo Eddy Merckx !!

Misty ,
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Bericht door pompierke 349 »

gewoon de max
drinkbus verloren kreeg onmiddelijk een nieuwe aangeboden van andere biker (daarvoor bedankt)
juist jammer in de laatste km platte band
op die ijzeren netten
na 70km kapot toegekomen
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Hoera! Mijn Ardennes Trophy is een feit! En mij flink geamuseerd op de koop toe... Het geheel opgevat als "verkenning", overal flink gedoseerd. Wel wat buikkrampen naar het einde toe, die energydrank van aan de bevs bevalt mij toch niet goed, lijkt me. Op de trappenafdaling efkes met de billen dicht, twas nipt. Voor de rest eigenlijk meer last gehad van de files dan van het technisch niveau. Op de laatste 2 hellingen de gaze opngedraaid en ondertussen domweg rechtdoor terwijl we rechts moesten (eigen schuld: kwas een bendeke aan het volgen, en lette niet op, daardoor een minuutje of 2-3 verloren denk ik)... Gearriveerd en ik wist mijn naam nog (kheb er andere gezien op de slothellingen)... Binnen in 5h44 en 308e geëindigd op de 90... Volgend jaar opnieuw :bounce:
goof
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 jan 2009 19:38
Rijdt met: Rocky Mountain 999RSL - Trek Procaliber 9.8

Bericht door goof »

heeft er iemand GPS track?
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

Jammer dat de uitslag niet klopt... Ik heb weldegelijk het volledige parcours afgewerkt, maar op 1 plaats ben ik blijkbaar toch niet geregistreerd en dus DSQ.
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

Geslaagde eerste Ardennes Trophy voor mij, kwou top 350 rijden en uiteindelijk 290ste geeindigd :-D De laatste 20km last van de maag, ook in Waimes had ik er wat last van maar nu toch wat erger. 'k Vraag me af waar de oorzaak hiervan ligt, mss energiedrank of voedsel bij de bevoorradingen?
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Dat hebben we ook alweer gehad! 70 km gekozen en op 1 na laatste binnengekomen:-). ik vond deze net iets te stijle klimmen bevatten ivgl met waimes vorige week. Nog een onfortuinlijke biker geholpen die zijn enige reserve binnenband wist stuk te krijgen, heb hem dan maar eentje van mij gegeven. Afdelingen waren geweldig, om te likkebaarden! Op die asfalt zelfs 81 per uur gemeten! Desondanks in de achterste regionen, blij dat ik meer dan 7 uur op de fiets heb gezeten (of was het 6 uur en 1 uur gewandeld:-))
Laatst gewijzigd door Kraura op di 14 jun 2011 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie