ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jean
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: di 29 mei 2007 10:22

ardennes trophy

Bericht door jean »

Iemand ervaring met de ardennes trophy volgende maandag 13/06?Kan je deze vergelijken met houffamarathon?
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Bericht door bezembiker »

is ook men eerste deelname daar en ik vraag me ook af hoe het is met het parcour,zitten erveel technische stroken in enz.
in waimes moeten opgeven met gescheurde buitenband,ik denk dat het parcour daar gemakkelijker was dan dat in de ardennes trophy.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Naar mijn mening een heel stuk technischer dan de Houffamarathon. Voor de rest super organisatie, goede uitpijling, zeer goede bevoorradingen en een prachtig parcours met heel veel hoogtemeters.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Goede uitpijling? Dat zullen er paar niet graag horen, na wat ze vorig jaar meegemaakt hebben :roll:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

RigolleM schreef:Goede uitpijling? Dat zullen er paar niet graag horen, na wat ze vorig jaar meegemaakt hebben :roll:
Ik heb hem al een keer of 3-4 gereden en heb nog nooit mogen klagen van de hoeveelheid pijlen/kalkpijlen. Vorig jaar heb ik niet gereden, was het zo slecht?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

freezy schreef:
RigolleM schreef:Goede uitpijling? Dat zullen er paar niet graag horen, na wat ze vorig jaar meegemaakt hebben :roll:
Ik heb hem al een keer of 3-4 gereden en heb nog nooit mogen klagen van de hoeveelheid pijlen/kalkpijlen. Vorig jaar heb ik niet gereden, was het zo slecht?
Het ging goed tot de laatste beklimming, kalksporen waren verdwenen bij de laatste afdaling waar je erna naar rechts moest en het gros van het eerste peloton van de grootste afstand zijn verkeerd gereden... dus naar links... Een bikebuddy van mij is hierdoor 2,5km verder gereden en zag zijn goede tijd teniet gaan.
Gebruikersavatar
jmeurs
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 jul 2006 17:52
Rijdt met: Massini Carbon
Contacteer:

Bericht door jmeurs »

RigolleM schreef:
freezy schreef:
RigolleM schreef:Goede uitpijling? Dat zullen er paar niet graag horen, na wat ze vorig jaar meegemaakt hebben :roll:
Ik heb hem al een keer of 3-4 gereden en heb nog nooit mogen klagen van de hoeveelheid pijlen/kalkpijlen. Vorig jaar heb ik niet gereden, was het zo slecht?
Het ging goed tot de laatste beklimming, kalksporen waren verdwenen bij de laatste afdaling waar je erna naar rechts moest en het gros van het eerste peloton van de grootste afstand zijn verkeerd gereden... dus naar links... Een bikebuddy van mij is hierdoor 2,5km verder gereden en zag zijn goede tijd teniet gaan.
Soms als je helemaal stuk zit dan zie je de pijlen niet meer :wink: Maar klopt idd wel dat daar veel verkeerd (lees rechtdoor zijn gegaan), als je hem vaker hebt gereden weet je dat je daar rechts haaks afmoet een stukje over een parkeer terrein om dan de weg over te steken en te beginnen aan de laastste beklimming waar dan halverwege de beklimming ergens op een boom het bordje van 90km al hangt en je nog ff 3km verder mag klimmen :drunk: frustrerend is verkeerd rijden... De organisatie zal dit wel hebben opgepakt en daar extra pijlen neer hangen. (en wellicht hebben derden daar wat gesabborteerd vorig jaar) [-X
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

jmeurs schreef:De organisatie zal dit wel hebben opgepakt en daar extra pijlen neer hangen. (en wellicht hebben derden daar wat gesabborteerd vorig jaar) [-X
Er hingen daar pijlen van een andere organisatie/wedstrijd, die voor verwarring zorgde.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

RigolleM schreef:
jmeurs schreef:De organisatie zal dit wel hebben opgepakt en daar extra pijlen neer hangen. (en wellicht hebben derden daar wat gesabborteerd vorig jaar) [-X
Er hingen daar pijlen van een andere organisatie/wedstrijd, die voor verwarring zorgde.
Klopt, en zelfs straffer. Eénmaal helemaal beneden stonden dezelfde witte pijlen, die richting Spa uitwezen, van een andere tocht.
Op die manier, samen met tientalle andere, aangekomen met 110km ipv 90km en compleet leeg #-o
Gebruikersavatar
jmeurs
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 jul 2006 17:52
Rijdt met: Massini Carbon
Contacteer:

Bericht door jmeurs »

RigolleM schreef:
jmeurs schreef:De organisatie zal dit wel hebben opgepakt en daar extra pijlen neer hangen. (en wellicht hebben derden daar wat gesabborteerd vorig jaar) [-X
Er hingen daar pijlen van een andere organisatie/wedstrijd, die voor verwarring zorgde.
nonduju... respect voor die extra km's... ik zit al in de klim daarvoor helemaal kapot en ga dan op de auto-piloot daar rechtsaf :oops:
dus ik beloof daar zondag te checken of het er nu goed aangegeven staat! 8)
Plaats reactie