5/12/04 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

Michelleke schreef:
Paramedic schreef:Kan me iemand vertellen hoe alles in zijn werking gaat, van afhalen rugnummers tot einde.


Zo da'ist zo'n beetje. Ik hoop da'k niks belangrijks vergeten ben.
Nog 1 ding misschien: als je drie km bezig bent aan het knallen zeg je NOOIT MEER, aan de finish ben je goe versleten. s 'Avonds zeg je al volgend jaar ben ik er terug.
Gebruikersavatar
Michelleke
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 19 aug 2003 22:56

Bericht door Michelleke »

Zoals ik gisteren al schreef, heb ik mijn training de laatste weken serieus opgevoerd, hoofdzakelijk speciaal voor De Panne. (een week of 5 terug ben ik trouwens nog goed ziek geweest, dus't was ook wel nodig om wat extra inspanning te doen) Vandaag trouwens nog 123 kilometerkes gebold (morgen en overmorgen wellicht nul komma nul, wegens andere "verplichtingen").

Mede door Woutvc zijn posting, waarin hij schreef dat een goede startplaats belangrijker zou zijn dan een goede conditie, stel ik me nu de vraag of de deelnemers aan De Panne of een andere soortgelijke race zich qua training speciaal voorbereiden. Hoe dan wel (op de weg/off-road/lopen/???) en hoeveel km. per dag/week?

Merciekes voor de reacties !
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

Michelleke schreef:
Mede door Woutvc zijn posting, waarin hij schreef dat een goede startplaats belangrijker zou zijn dan een goede conditie
Merciekes voor de reacties !
bull shit ik ken iemand die in 2002 achterin startte en in de eerste 60 eindigde. Conditie is veel belangrijker. Zelf rij ik De Panne puur voor de fun, omdat dit altijd mijn rustigste periode van het jaar is.
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Conditie is van belang, dat zal ik nie ontkennen. Maar de startpositie bepaald volgens mij ook de eindpositie. Ik ben vorig jaar achteraan gestart (20min voor de start in het vak gaan staan). En ben in de middenmoot geeindigd, ik kon beter, maar ja, de goei groepkes zaten allemaal vooraan.

De panne is voor mij ook meer fun dan race, ook omdat je op sommige plaatsen teveel opstoppingen hebt. (Het is wel gebeterd sinds we eerst naar Frankrijk toe rijden) en ook omdat het toch al laat in het seizoen valt. Momenteel is m'n rit frequentie wat gezakt zodat ik m'n gezin ook nog wat aandacht kan geven.
Gebruikersavatar
den Tomme
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 19:20
Rijdt met: Specialized

Bericht door den Tomme »

Startplaats is wel belangrijk , maar mits een beetje goede conditie en een snelle start kan je al vrij snel vooraan zitten , je bent dan wel verplicht om veel in de wind te rijden en van het een naar het ander groepje te rijden . Ik was ook achteraan gestart en ben toch nog 224 ste geworden van de dik 1500 man dacht ik . Ik reed zelfs nog maar 3-4 maand met de fiets en had nog niet echt training in de benen , enkel wat TT 's .
Gebruikersavatar
Michelleke
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 19 aug 2003 22:56

Bericht door Michelleke »

woutvc schreef:De panne is voor mij ook meer fun dan race, ook omdat je op sommige plaatsen teveel opstoppingen hebt. (Het is wel gebeterd sinds we eerst naar Frankrijk toe rijden)
Inderdaad, dat was vorig jaar een uitstekende beslissing! Het jaar voordien verloor je als laatstarter nog veel meer tijd met het wachten aan het eerste trapje... en dan nadien nog eens bij het verlaten van de camping.

Chapeau voor die kerel die Sleery kent. Als je dat kan, ben je inderdaad bij de top20, indien je vooraan zou kunnen starten.

By the way, ik rij De Panne ook puur voor de fun. Maar als ik dan toch ga meedoen (het is tenslotte niet bij de deur), wil ik er ook wel een extra inspanning voor doen...
Gebruikersavatar
den Tomme
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 19:20
Rijdt met: Specialized

Bericht door den Tomme »

Michelleke schreef:Nog een maand en't is zover...

De afgelopen 2 jaar hebben we telkens in een hotel verbleven, waar we na de wedstrijd nog een bad konden nemen en de MTB ook een heel grondige douche konden geven.

Aangezien de start dit jaar later is (13.00 u), is het deze keer dus niet zo'n probleem om pas 's zondags te vertrekken. Ik weet dat er na de wedstrijd de mogelijkheid is om de MTB af te spuiten. Maar is de rij wachtenden hier (niet té) lang?

Ook dacht ik dat je in de sporthal de mogelijkheid had om zelf te douchen. Zelfde vraag hier...

O ja, Raceface, ik ga U proberen te volgen :D (maar een top 250 zal ik niet halen, vrees ik :( ) (2002: 410de en 2003: 303de (maar dat was wel mijn max, vrees ik)

Alvast bedankt!
Ik heb vorig jaar zeker niet lang (5min. of zo ) moeten wachten aan de bikewash , er waren spuiten genoeg en goede . Douches weet ik eigenlijk niet , wij hebben bij iemand op een hotelletje gedoucht maar ik ben wel bijna zeker dat dat in de sporthal mogelijk was .
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Amaai als ik aan die douches in die sporthal terugdenk :-?

Kleedkamers genoeg daar, maar douches [-X Je komt in een lange gang waar een redelijke hoeveelheid kleedkamers is, eens uitgekleed kom je langs de andere kant van de kamer terug op een gang en moet je naar de douches gaan die centraal in die gang liggen. Daar ist dan serieus aanschuiven in ouwe pure tussen een massa volk tot er een douchke vrijkomt. T'enigste dat je daar kan doen is hopen dat die wachttende rij nie begint te drummen :^o

Ik kan ou zegge, als er tien man vur o douchke staat te wachtte zijt ge rap gedoucht zenne. :lol:
Berggeit
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 14:25
Rijdt met: 29'er

Bericht door Berggeit »

bike staat klaar, nu nog ik beke tempo opdrijven en het komt nog heel inorde :lol: :

Afbeelding
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

kunt da uwe fiets afspuiten ook want da zout water is nie goe voor uwe fiets voor mij is da den eerste keer ze zeggen da
Plaats reactie