Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

SD2E schreef:Heb de indruk dat ze bij er bij sportograf met hun klak naar aan het gooien zijn in vergelijking met vroeger. Enkel fotos in het begin en het einde van de rit en geen speciale opstellingen met flits e/d meer...
Ik koop ze alleszinds niet meer
Ze staan op plaatsen waar alle afstanden passeren, dat is meestal start/finish en ergens in de buurt van een bevoorrading.
Er zijn zo'n 4 à 5-tal fotografen aanwezig, en als je goed oplet komen sommige fotografen op andere spots terug.
Ik heb het een paar keer zien flitsen in mijn ogen zonder fotograaf erbij staat, dus qua opstelling is deze identiek als vroeger.
Het is ook niet evident om als fotograaf op een goede spot te staan, want op sommige plaatsen, zeker in het begin, komen de fietsers van alle kanten en iedereen wil op de foto staan, nietwaar?
Gebruikersavatar
bbert
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 22 okt 2008 18:23
Rijdt met: lp/2

Bericht door bbert »

Nu we toch over Sportograf bezig zijn: heeft er al eens iemand die "GPSearch powered by Garmin" geprobeerd?
Je zou er iets efficiënter mee moeten kunnen zoeken tussen de 'niet-gesorteerd'-foto's volgens je plaats en tijdstip.

Maar als ik m'n GPX doorstuur krijg ik een melding dat er iets mis met het bestand ... Nochtans komt dit van een Garmin (edge 705); weliswaar opgeslaan met Mapsource omdat de originele bestanden op de gps in TCX-formaat staan.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

bbert schreef:Nu we toch over Sportograf bezig zijn: heeft er al eens iemand die "GPSearch powered by Garmin" geprobeerd?
Je zou er iets efficiënter mee moeten kunnen zoeken tussen de 'niet-gesorteerd'-foto's volgens je plaats en tijdstip.

Maar als ik m'n GPX doorstuur krijg ik een melding dat er iets mis met het bestand ... Nochtans komt dit van een Garmin (edge 705); weliswaar opgeslaan met Mapsource omdat de originele bestanden op de gps in TCX-formaat staan.
Net eens geprobeerd en lukt bij mij wel, maar je krijgt wel veel foto's van de start wat normaal is want iedereen reed toen nog samen.
hannes
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 24 aug 2010 19:05
Rijdt met: Stevens

dsq

Bericht door hannes »

Ik heb de L marathon gereden en aangekomen met 75 km, in de uitslag stond ik gedisqualificeerd, heb de hele marathon de "L" gevolgd en ben geen enkele keer moeten terugkeren. Op de site stond wel dat er blijkbaar geknoeid werd met de bepijling in de laatste km's. Ikzelf had de indruk dat ik na de laatste bevoorrading nogal snel terug aan de start was. Nog iemand iets voor gehad met de bepijling?
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: dsq

Bericht door R1ALAIN »

Na de derde ravito moest je na de wespen, dus 100 meter verder :-D ) steil naar rechts en de klim tussen dichte struiken volgen....
hannes schreef:Ik heb de L marathon gereden en aangekomen met 75 km, in de uitslag stond ik gedisqualificeerd, heb de hele marathon de "L" gevolgd en ben geen enkele keer moeten terugkeren. Op de site stond wel dat er blijkbaar geknoeid werd met de bepijling in de laatste km's. Ikzelf had de indruk dat ik na de laatste bevoorrading nogal snel terug aan de start was. Nog iemand iets voor gehad met de bepijling?
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Stefano069 schreef:
BramDR schreef:Maandag het geld overgeschreven voor de foto's, hoeveel dagen duurt het vooraleer ze verkrijgbaar zijn?
Ik heb het gisteren overgeschreven.
Je krijgt een link naar de foto's wanneer ze het geld hebben ontvangen.
Twas een duitse bank dus kan wel een paar dagen duren vrees ik! :-?
Tzal voor morgen zijn peins ik... [-o<
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

Ik heb die van mij maandag besteld en betaald. Woensdag had ik de link om ze te downloaden.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

marge schreef: edit: de nummer 2 in de uitslag (XL) rijdt een gat van 11 minuten dicht in het laatste gedeelte. Terwijl de top 20 er 25 à 30 minuten overdoet, doet hij er 13 minuten over ??? Dat lijkt me nogal heel straf. Is de tijdopneming dan toch niet 100 % ?
De uitslag is blijkbaar aangepast, en iedereen 1 plaats vooruit :wink:
Nr2 staat nu als DSQ wegens bovenstaande merkwaardige tijdsregistratie.
Olé, 13de :bounce:
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

De 1ste master heeft controle punt 6 niet gepasseerd, als ze het reglement toepassen moet die er ook nog uit.
Als ik mij goed herinner lag controle 6 aan de ravel, en was deze niet te missen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 dec 2008 10:51
Rijdt met: Beone Pearl

Bericht door Matthijs »

uncle sam schreef:
marge schreef: edit: de nummer 2 in de uitslag (XL) rijdt een gat van 11 minuten dicht in het laatste gedeelte. Terwijl de top 20 er 25 à 30 minuten overdoet, doet hij er 13 minuten over ??? Dat lijkt me nogal heel straf. Is de tijdopneming dan toch niet 100 % ?
De uitslag is blijkbaar aangepast, en iedereen 1 plaats vooruit :wink:
Nr2 staat nu als DSQ wegens bovenstaande merkwaardige tijdsregistratie.
Olé, 13de :bounce:
Klopt inderdaad, heb nog met de nr. 2 (de enige echte) gesproken. En diegene heeft inderdaad op het laatste meetpunt redelijk dicht achter me gezeten. Wij verbaasden ons ook al over de uitslag, want hij was toch echt tweede op dat laatste punt. Maar goed, het is rechtgezet.
Plaats reactie