Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

vivkemobiel schreef:Ben ook ingeschreven voor de eerste keer MTB wedstrijd maar ik bekijk het als toertocht; proberen gewoon uit te rijden en te arriveren met de glimlach. Volgend jaar kunnen we dan eens spreken over een tijd, nu dus pure fun.
Hopelijk in augustus terug de zomer zodat we nog wat kunnen oefenen zoals op 15/8 in Poperinge.
en op 07/08 in Vlezenbeek hé Vivke, althans als het ook geen pijpestelen regent. Ik hoop gewoon om niet als laatste binnen te rijden zoals vorig jaar wegens omstandigheden.
Is de eerste keer ook dat ik de 100 km ga rijden hier met ons VIvke

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
Mr.Rookie
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 19:36
Rijdt met: Specialized

Bericht door Mr.Rookie »

Ingeschreven voor de M en hopelijk duik ik nu wel de top 100 binnen. Het is nu al voor de vierde keer dat ik deelneem en hoop natuurlijk op goed weer.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Iemand wat meer info over de startklim: lengte, stijlingsgraad etc.
Vergelijking met die van de rdhf.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

BramDR schreef:Iemand wat meer info over de startklim: lengte, stijlingsgraad etc.
Vergelijking met die van de rdhf.
Hij is korter maar wel een pak steiler dan in malmedy. Ik meen me te herinneren 15-18% avg.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

Kraura schreef:
BramDR schreef:Iemand wat meer info over de startklim: lengte, stijlingsgraad etc.
Vergelijking met die van de rdhf.
Hij is korter maar wel een pak steiler dan in malmedy. Ik meen me te herinneren 15-18% avg.
http://www.climbbybike.com/profile.asp? ... ainID=1022

The average percentage is thus 11 %

Je doet niet het blauwe stuk, dus het gemiddelde is ongeveer 15%.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

BramDR schreef:Iemand wat meer info over de startklim: lengte, stijlingsgraad etc.
Vergelijking met die van de rdhf.
Je vliegt er na enkele straten te doorkruisen en 'n kleine klim in Houffa er direct op ... Niet direct poeder verschieten zou'k zeggen, hartslag onder controle houden, eventjes aanschuiven/drummen om dan links eerste singletrack op te draaien ... De overmoedigen zal je wel vlug genoeg oprapen hoor ...
Gebruikersavatar
sven1980
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 jan 2011 15:20
Rijdt met: Merida, Scott 60 spark

Bericht door sven1980 »

Ik sta ook tussen de deelnemers voor de "L". Ik ga het ook wel bekijken als een gewone TT en niet voor de crono rijden. Eigen tempo en genieten van de streek.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

dat extra rondke langs het Atheneé is wel leuk gelijk vorig jaar, dan zijt ge toch al iets ofwa opgewarmd voor ge de klim begint. Vorig jaar er daar ook al veel gepasseerd maar als ge aan dat baantje komt waar ge rechts in moet staat het toch weer stropvast.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
BlackRaider
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 30 jul 2011 20:50
Rijdt met: YT Jeffsy 29
Contacteer:

Bericht door BlackRaider »

Ik heb mezelf ook ingeschreven voor de M.
Ook voor mij wordt het men allereerste marathon/tour, tijd is daarom ook voor mij helemaal niet belangrijk. Gwn uitrijden en mijn niveau eens vergelijken met andere bikers.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Vandaag ons gaan uitleven in Houffalize en de ondergrond ligt er schitterend bij!
Plaats reactie