Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Flat-6
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: za 13 feb 2010 21:16
Rijdt met: Canyon

Bericht door Flat-6 »

Thx voor de reacties, nu neig ik toch om me er eens aan te wagen. Mijn tijd speelt geen enkele rol dus ik kan een beetje uitkijken om de grote drukte te laten passeren :-)
Gebruikersavatar
jmeurs
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 jul 2006 17:52
Rijdt met: Massini Carbon
Contacteer:

Bericht door jmeurs »

MaC'Red schreef:
aj kwak schreef:
MaC'Red schreef: De start is wel wat hectisch maar eens na die eerste 10 km valt dat wel mee hoor, dat is ook de reden dat er per afstand maar een bepaald aantal bikers mag starten.

MaC'Red 8)
Parcours zal dit jaar terug wijzigen, maar de eerste kilometers blijven dezelfde als vorig jaar.
'site-seeing' toer door houffalize met kleine klim aan de camping en dan rue st roche => bovenaan eerste klim moet deelnemersveld al zeer goed uit elkaar liggen.

dat was vorig jaar ook de bedoeling maar het draaide toch anders uit hoor, aan de eerste veldwegels was er nog een file van jewelste.
Ik waag me aan de 100 km dit jaar en hoop ten zeerste op hetzelfde weer dan 2009.

MaC'Red
sinds wanneer speelt het weer voor u een rol? 8)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

jmeurs schreef:
MaC'Red schreef:
aj kwak schreef: Parcours zal dit jaar terug wijzigen, maar de eerste kilometers blijven dezelfde als vorig jaar.
'site-seeing' toer door houffalize met kleine klim aan de camping en dan rue st roche => bovenaan eerste klim moet deelnemersveld al zeer goed uit elkaar liggen.

dat was vorig jaar ook de bedoeling maar het draaide toch anders uit hoor, aan de eerste veldwegels was er nog een file van jewelste.
Ik waag me aan de 100 km dit jaar en hoop ten zeerste op hetzelfde weer dan 2009.

MaC'Red
sinds wanneer speelt het weer voor u een rol? 8)
John, geef toe dat met schoon weer biken zoals vorige week toch plezanter is dan in de regen rond te daggeren hé, en het scheelt ook veel van ondergrond natuurlijk.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

Mijn MTB ervaring in de ardennen = 0,00
De 142 van de Herdermarathon verteerde ik vlotjes (nou ja,). Ik zou me wagen aan de 98 km in Houffa. De XL dus.
Hoewel dit een chrono is, speelt snelheid voor mij absoluut geen rol. Is dit voor de overgrote meerderheid ook zo of zal ik in de weg fietsen ?????

En hoe zit het met de overnachting ? Ik woon in West Vlaanderen. (270 km). Is het te doen om de autorit s morgens te doen of raden jullie dit absoluut af ?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

marge schreef:Mijn MTB ervaring in de ardennen = 0,00
De 142 van de Herdermarathon verteerde ik vlotjes (nou ja,). Ik zou me wagen aan de 98 km in Houffa. De XL dus.
Hoewel dit een chrono is, speelt snelheid voor mij absoluut geen rol. Is dit voor de overgrote meerderheid ook zo of zal ik in de weg fietsen ?????

En hoe zit het met de overnachting ? Ik woon in West Vlaanderen. (270 km). Is het te doen om de autorit s morgens te doen of raden jullie dit absoluut af ?
Die chrono kan mij ook gestolen worden al wil ik wel NIET terug als laatste binnen komen rijden zoals vorig jaar :oops: :oops: :oops:

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

marge schreef:Mijn MTB ervaring in de ardennen = 0,00
De 142 van de Herdermarathon verteerde ik vlotjes (nou ja,). Ik zou me wagen aan de 98 km in Houffa. De XL dus.
Hoewel dit een chrono is, speelt snelheid voor mij absoluut geen rol. Is dit voor de overgrote meerderheid ook zo of zal ik in de weg fietsen ?????

En hoe zit het met de overnachting ? Ik woon in West Vlaanderen. (270 km). Is het te doen om de autorit s morgens te doen of raden jullie dit absoluut af ?
Mijn eerste deelname 2 jaar geleden, heb ik het ook zo gedaan... Tis ne vroegen é, onderweg iets in de auto eten scheelt al in tijd... In de weg rijden ga je niet doen: 1e helling is de Rue Saint-Roche en daar rijdt iedereen al zijn eigen tempo... Tegen dat je boven komt zit iedereen al zo wat op zijn plaats... Oja, de Herdermarathon is technischer dan de Houffa vind ik, qua lastigheid komen ze in mekaars buurt...
martin b.
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 17 feb 2007 19:41
Rijdt met: GT

Bericht door martin b. »

Hey

Mij hier juist ingeschreven voor de Houffamarathon de 77 km
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

aj kwak schreef:
Giobiker schreef:Dus als je een VWB lidkaart hebt moet je die meerkost ook niet betalen want daarmee heb je ook een verzekering toch?

Groeten.
Een gele VWB-kaart is een verzekering voor TT's en niet voor marathons of XC's.
Voor meer info kan je bij de wielerbond terecht die hiervoor verantwoordelijk is.
ik wil hier meer duidelijkheid omtrent aub, ik ben bij de vwb en dan ben ik gans het jaar door verzekerd zowel op evenemente als privé, waarom zouden we dan nog een extra verzekering moeten nemen, ik rij niet voor de beste tijd maar voor mijn plezier dus is dit voor mij geen wedstrijd.
ik heb mij ingeschreven zonder extra 5€.

grtz
bart
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Net ingeschreven voor de "L" en proberen beter te doen dan vorig jaar he...
beco
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 11:05
Rijdt met: Cannondale Rush

Bericht door beco »

hoe is deze in vergelijking met de RDHF en Cimes de Waimes? Kan moeilijk geloven da ne marathon in Houffalize minder technisch is als herdermarathon?

Dag zelf inschrijven zal gelijk al die ander tochtjes ook wel geen probleem zijn zeker?
Plaats reactie