LCMT 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ceetje
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 nov 2010 19:24
Rijdt met: Specialized epic 2011

LCMT 2011

Bericht door Ceetje »

Na een vijftal jaar MTB - toertochten in West Vlaanderen, waarvan de laatste 2 jaar vrij intesief, ben ik van plan mijn grenzen eens te gaan verleggen. :lol: Mijn oog is dan ook heel snel op de LCMT 2011 gevallen.
Mijn vrouw werd reeds overhaald om een chalet te huren in Houffalize zelf, waardoor ik met vrouw en kind 's avonds nog wat kan genieten na een uitputtende dag. Gezien het de eerste maal is dat ik de LCMT ga rijden doe ik recreatief mee. Het is de bedoeling om de vier dagen goed door te komen en vooral te genieten.

Graag had ik via dit forum eens geweten :
- Wat zo de beste voorbereiding is?
- Welke tochten er vooraf worden gereden? (liefst West Vlaanderen en Vlaamse ardennen)
- Waar kan ik mij aan verwachten?
- Reacties van mensen die hem in het verleden reeds reden?
- ...

Laat de reacties maar komen.

Greets
Pied
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:57
Rijdt met: Scott Scale 10

Bericht door Pied »

Het is vooral belangrijk dat je de weken vooraf probeert om enkele keren 4 dagen na elkaar een flinke tocht te rijden, weg of bos. Dus bv. van donderdag t/m zondag min. 4u per dag te rijden met liefst zaterdag en zondag nog iets langer. Hoeft niet snel te gaan hoor, 't is de tijd die telt !!
Niet alleen om je benen te trainen maar ook je zitvlak want deze krijgt het ook harder te verduren dan dat je gewoon bent, zeker als de weersomstandigheden iets lastiger zijn, en dit vergeten er velen !!
Als je frequent fietst en kilometers maakt zullen de benen wel ok zijn. Als je in de mogelijkheid bent om tijdens het fietsen wat hellingen mee te pikken is natuurlijk altijd een pluspunt.
En er zeker voor zorgen dat je materiaal IN ORDE is, vooral ketting+tandwielen, remblokjes, kabels ed.
Ginder genoeg drinken en eten, ook onmiddellijk na aankomst eerst eten en drinken vooraleer iets anders te doen, die voor de dag nadien = gouden raad !!!
Veel succes met de voorbereiding, schitterende organisatie en superweekend !!!
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Ik zou toch ook opteren om enkele keren richting Ardennen te trekken om daar een tochtje van een 80-tal kilometers te doen.

Voor de rest: kilometers en kilometers rijden en rijden...snelheid is niet het belangrijkste.

En ginder: vooral genieten!
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Re: LCMT 2011

Bericht door The Doctor 46 »

Ceetje schreef:Na een vijftal jaar MTB - toertochten in West Vlaanderen, waarvan de laatste 2 jaar vrij intesief, ben ik van plan mijn grenzen eens te gaan verleggen. :lol: Mijn oog is dan ook heel snel op de LCMT 2011 gevallen.
Mijn vrouw werd reeds overhaald om een chalet te huren in Houffalize zelf, waardoor ik met vrouw en kind 's avonds nog wat kan genieten na een uitputtende dag. Gezien het de eerste maal is dat ik de LCMT ga rijden doe ik recreatief mee. Het is de bedoeling om de vier dagen goed door te komen en vooral te genieten.

Graag had ik via dit forum eens geweten :
- Wat zo de beste voorbereiding is?
- Welke tochten er vooraf worden gereden? (liefst West Vlaanderen en Vlaamse ardennen)
- Waar kan ik mij aan verwachten?
- Reacties van mensen die hem in het verleden reeds reden?
- ...

Laat de reacties maar komen.

Greets
Ben ook van plan deze voor het eerst te gaan rijden.
Ge kunt altijd de verslagen van vorig jaar is doorlezen.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... light=lcmt
Gebruikersavatar
Lander2009
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 18 okt 2009 20:50
Rijdt met: Giant XTC

Bericht door Lander2009 »

Ik heb vorig jaar ook voor de eerste keer deelgenomen aan de LCMT.
Ik wist op voorhand totaal niet wat ik kon verwachten, maar het is 100% meegevallen. Ook ik reed enkel in de weekends toertochten van 40km. Vanaf de winter (januari-februari) ben ik de tochten gaan combineren met dinsdag of donderdag tochtjes op de weg van ong.70km. In de weekends ben ik dan vooral km gaan maken met de koersfiets en heb meegedaan aan o.a. amstel gold race voor wielertoeristen (150km) Tillf-Bastonge-Tillf,... allemaal goei voorbereidingen. Int bos heb ik dikwijls tochtjes van 70km gedaan, oa. Olne-Spa-Olne. Ben ook af en toe in de voerstreek gaan rijden, rond en om de Cauberg. Daar zijn interessante mountainbike-parcours. Dit jaar pak ik het hetzelfde aan, alleen nog ietsje meer :wink: Ik had zelfs nog nooit 1 marathon gereden in de Ardennen, op Olne-Spa-Olne na.
Ik had mij vorig jaar recreatief ingeschreven en mijn doel was, zoals iedereen denk ik de eerste maal, de finish terug bereiken na 4 dagen. Dit is me gelukt, en dit jaar schrijf ik me in voor de chrono.
De organisatie is top en heb me daar samen met de vrouw en zoon van 1 jaar goed geamuseerd. Tot in Juni! :drunk:
Gebruikersavatar
grippeke
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 09 feb 2010 19:12
Rijdt met: scott scale 20,40 en racefiets thompson antares

Bericht door grippeke »

Vorig jaar samen met skin de LCMT afgelegd :bounce: En dit jaar doen we terug mee. Voor ons was alles goed meegevallen, goed georganiseerd, goe hotel en goe eten HEEL BELANGERIJK ! En SUPER parcours. 4dagen pure bike-fun :-D
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Ik heb me juist ingeschreven. Het inschrijf programma stond nog niet op punt maar het is toch in orde gekomen. En nu trainen zeker
Gebruikersavatar
grippeke
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 09 feb 2010 19:12
Rijdt met: scott scale 20,40 en racefiets thompson antares

Bericht door grippeke »

Heb ons ook terug ingeschreven. Kijk er al naar uit :bounce:
Ceetje
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 nov 2010 19:24
Rijdt met: Specialized epic 2011

Bericht door Ceetje »

Mij ook ingeschreven. Nu maar hopen op een 'goede' winter zodat er veel kilometers gemaakt kunnen worden. :-D
Dame blanche
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 21:06
Rijdt met: Sensa Pordoi

Bericht door Dame blanche »

Ceetje schreef:Mij ook ingeschreven.
Ik deed een poging tot inschrijven, maar lukt niet (met ie 8!)
Plaats reactie