25/07/10 02bikers challenge Burdinne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

Viel qua parcours idd een beetje tegen. Andenne was hier niet zo ver uit de buurt maar vond ik toch stukken beter! Er was even een klim die ik herkende, juist voor de 1ste bevoorrading dacht ik. Dus was een beetje een tegenvaller. Organisatie was goed, bepijling, bevoorrading, origineel vond ik ook dat je zelf voor de controle moest prikken. Een ijskoude douche, deed vorige week meer deugd dan vandaag. Vriendelijke mensen en een goede sfeer onder de bikers.
Heb mij al bij al wel geamuseerd, en ben net onder de 3 uur gebleven.
Ben hier tevreden mee, gezien dat het echt een parcours voor de koerskonijnen was, en dat is niet echt mijn ding.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Mooi omloop, altijd een plezier daar te rijden :drunk:

De 67km chrono gedaan, bij aankomst 1055hm. Best wel stevig, vooral de eerste helft. Slecht geslapen, zware maag, niet vooruit te branden. Gelukkig ging het de laatste 20km veel beter. Uiteindelijk effectief 3u12 gereden op GPS, inclusief stops 3u24 (en 7 min verloren met ergens na de eerste km verkeerd te rijden). Best wel tevreden, gezien de omstandigheden :wink: Veel vals plat, leek wel of het overal ofwel bergaf was, ofwel bergop.

Het systeem om zelf je chrono kaart af te prikken was best wel grappig :-D

Ken Van Den Bulke is gefinished in 2u25 dacht ik, de eerste dame in 3u16.

ps : als iemand een rode rebound knop gevonden heeft onderweg, dat is van de Lefty van mijn maat (stuur dan maar een pb).
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

Met weinig verwachtingen vertrokken naar Burdinne en dus niet ontgoocheld door matige parcours. Tocht was eigenlijk zoals ik hem had verwacht en zoals ook was aangekondigd door organisatie: assez roulant. En die assez mag zelfs weg.
Enkele toffe afdalingen en klimmetjes. Constant golvend parcours en op't einde een klein beetje tegenwind die me pijn deed.
Accomodatie, bikewash, pain-saucisse, bepijling en organisatie dik in orde. Enkel de douches hadden "iets" warmer gemogen en met een iets hoger debiet...
Snel gestart, nadien beetje geminderd en klapke gedaan onderweg en uiteindelijk toch rond 25e plaats geeindigd in 2u47. Niet slecht, maar toch een pak achter de snelle mannen. Respect!
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Ook hier gaan rijden en heb mij toch geamuseerd alhoewel Andenne veel mooier was . Wel mooie en snelle afdalingen maar ook veel lange saaie stukken veld en al bij al toch tevreden terug naar limburg gekeerd . Organsisatie en bepijling goed , bevoorradingen weet ik niet want ben niet gestopt . Had goede beentjes vandaag en binnen gekomen 2u44 en dus tevreden maar voelde het wel op het einde . Nu nog 2 weekjes trainen voor Le Battaille :bounce: . Had na afloop nog met iemand van de organisatie van Battaille gesproken en gaat zwaarder gaan worden als vorige editie zei ie dus [-o< vooral doseren maar dat is vaak moeilijk haha zeker voor mij #-o
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Al die klagers hier, ahmaai #-o Misschien zelf is een tocht organiseren, dan komen wij die ook wel is rijden :wink:
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Bericht door davefsr »

madskatingcow schreef:Al die klagers hier, ahmaai #-o Misschien zelf is een tocht organiseren, dan komen wij die ook wel is rijden :wink:
groot gelijk Kevin. ik denk dat ze sowieso niet anders kunnen dan het begin en einde over veldwegen te laten lopen aangezien er geen bosje te bespeuren is in de omgeving...
heb mijn clubmakker gelukkig kunnen overtuigen om hier ook te komen rijden en hij had er geen spijt van. leuke tocht met redelijk wa hm's.
op naar Profondeville volgende week!
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

weet er iemand mss waar ik de uitslag kan bekijken ??
Thx
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Bericht door Ninja »

Er was idd wat asfalt in maar ik vond het toch een prachtige rit. En het mag ook gezegt worden, ik heb al enkele chrono gedaan maar hier was de bepijling af!!!!!Chaupeau aan de mensen van de organisatie =D> , volgend jaar nog iemand met een kodakske voor een aandenken en het is top. Mijn tijd 2:27:43,idd gebruik gemaakt van de snellere stukken in het parcour. Mag toch :-)
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

ik had normaal 3u rond maar er is een half uur verloren door klapband verdomd in die afdaling 28km voor de meet proberen oppompen ging nie dan nog pomp kapot iemand met bommeke geholpen waarvoor dank toch hard maar enkele meters toch nie binneband moeten steken zat ggen pap meer in alles eruit gespoten dan nog aan pomp geraken en dan maar een goei training van gemaakt 3u30 met 22.8 avs
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

madskatingcow schreef:Al die klagers hier, ahmaai #-o Misschien zelf is een tocht organiseren, dan komen wij die ook wel is rijden :wink:
daarvoor dient een forum! Om een objectieve mening te geven.
Je kan toch moeilijk zeggen dat er niet veel baan in zat, dat het een top parcours is, als het niet zo is! De organisatie was top en dat heeft ook iedereen beaamd.
Plaats reactie