1/08 Profondeville

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Orkje
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 14:52
Rijdt met: Surly Cross Check, Sandman Gobi

Bericht door Orkje »

Ik ga voor de 90km. De eerste zware test voor de fatbike, als alles meezit :bounce:
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Ben wat aan het twijfelen om hier de 90 km komen rijden of naar Hochai te gaan voor de 45 km eb dan nog eens de 35 km erbij te doen . In hockai gaan ze richting malmedy dus veel stukjes uit Les Cimes erbij en dit is de reden waardoor ik twijfel want die regio blijft het mooiste MTB stuk van ardennen he .... Dus wie geeft mij wat meer raad over Profondville #-o
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Remmenlos schreef:Ben wat aan het twijfelen om hier de 90 km komen rijden of naar Hochai te gaan voor de 45 km eb dan nog eens de 35 km erbij te doen . In hockai gaan ze richting malmedy dus veel stukjes uit Les Cimes erbij en dit is de reden waardoor ik twijfel want die regio blijft het mooiste MTB stuk van ardennen he .... Dus wie geeft mij wat meer raad over Profondville #-o
zie topic vorig jaar: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=65956
Tocht trekt op niks, dus zeker naar Hochai gaan.
Dan is er meer plaats voor mij om te genieten :lol:
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

uncle sam schreef:
Remmenlos schreef:Ben wat aan het twijfelen om hier de 90 km komen rijden of naar Hochai te gaan voor de 45 km eb dan nog eens de 35 km erbij te doen . In hockai gaan ze richting malmedy dus veel stukjes uit Les Cimes erbij en dit is de reden waardoor ik twijfel want die regio blijft het mooiste MTB stuk van ardennen he .... Dus wie geeft mij wat meer raad over Profondville #-o
zie topic vorig jaar: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=65956
Tocht trekt op niks, dus zeker naar Hochai gaan.
Dan is er meer plaats voor mij om te genieten :lol:
Keuze is gemaakt ... Jammer 1 plaatske al minder voor jouw
:wink: :wink:
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Bericht door bezembiker »

vandaag om 4u30 uit men bed #-o maar ik heb er zeker geen spijt van gehad :-D schitterend parcour met mooie afdalingen die soms(voor mij toch) redelijk technisch waren.het lag poerdroog,mooi weer.dus de iedeale bikedag op zondag!

we hebben voor de 70 gekozen want na een week kermis in het dorp #-o was het genoeg.

uiteindelijk hadden we 71km in 4u22 en 1665 hoogtemeters

=D> =D> =D>
cortinovis
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 nov 2008 13:00
Rijdt met: S-works

Bericht door cortinovis »

Ook deze fantastische rit gereden. Geweldige klimmetjes, nog betere afdalingen... Perfecte organisatie, goede drankpost met oasis als 'sportdrank' :)
Eerste keer dat ik hier kwam rijden maar deze komt bij mij toch in het rijtje van de beste evenementen. En na de rit goeie BBQ gekregen!
Genieten en tot volgend jaar!
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Bericht door kona88 »

ook voor de 70 gegaan ;-) en mooi was em... singletrack ^^ een deel schone afdaling...

geslaagde zondag dus =P~
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Bericht door Joybiker »

kona88 schreef:ook voor de 70 gegaan ;-) en mooi was em... singletrack ^^ een deel schone afdaling...

geslaagde zondag dus =P~
Die afdaling na de laatste controle =D> =D> 'k denk dat dat wel de tofste was ........Volgend jaar parkeren aan het sportterrein, dan moeten we geen km's wandelen, de benen hadden al genoeg te verduren gekregen.......
markdewinter
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 23 sep 2008 20:15
Rijdt met: cube

Ongeluk op laatste afdaling

Bericht door markdewinter »

hey, ook ik heb een fantastische tocht gereden...Echt leuke wegen en veel single track afdalingen. De extra lus van de 90 was ook super.

BBQ nadien was zzzeeeeer uitgebreid en alle inkomsten gingen trouwens naar een goed doel...volgend jaar terug rijden dus.

In de laatste steile afdaling heb ik iemand zien liggen, die denk ik tegen een boom was gereden(ambulance was al ter plekke). Het zag er vrij ernstig uit. Weet iemand of deze persoon ok is?

Bedankt,

Mark
HILSeT
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 22 okt 2005 12:13
Rijdt met: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Bericht door HILSeT »

Zondag ten zeerste genoten van de prachtige streek en dito organisatie.
Oud worden is echter pijnlijk voor lijf en materiaal, op de eerste felle afdaling mijn nieuwe zonnebril verloren en niet meer teruggevonden... (eerlijke vinder altijd welkom, een Shimano S70R-PH, de 2e al in een maand :( ) en de laatste Km zomaar pardoes tussen 2 weiden op een vlak gazonneke overkop (3e keer in een maand :( )?? Laatste Km duurde dan ook wat langer dan verwacht al wandelend naar den otto.
Ook nog aangeven dat er tal van mooie prive stukken inzaten, aangegeven met "begin en eind". Voor organisaties wordt het altijd maar moeilijker om fijne stukken te blijven selecteren. RESPECT!
Enfin toch zeer tevreden over de fijne 70Km. Op naar de Roc :-)
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie