fidea averbode

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Superkrisser schreef:Ik ben één van de bikers die zal deelnemen aan de rondetafel met Golazo. Ik heb de 'goeien ouwen tijd' nog meegemaakt en ik weet wat er leeft in het MTB-wereldje. We zijn die rondetafel zeer goed aan 't voorbereiden en we gaan voor een constructief gesprek met de mensen van Golazo. Ze kunnen écht een meerwaarde bieden voor het Belgische biken. En ze willen dat ook, anders hadden ze toch niet ingegaan op de vraag tot een gesprek?

De bond, dat is een ander paar mouwen...
't probleem zit hem vooral bij den UCI denk ik, zij stellen de normen op en geven de visie van hoe 'MTB' er in de toekomst moet uitzien.

De onderliggende organisaties spiegel alleen maar naar dat voorbeeld denk.


Maar dit is een prachtig initiatief!!! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Laten we eens eerlijk zijn... Hebben we in de MTB-wereld, naast de Wereldbekermanche in Houffalize of Francorchamps zo een dergelijke organisatie en zoveel volk gezien?! Het was gigantisch!
Dat dit een stap is in de richting van het professionaliseren van de MTB kan niet ontkend worden. Het hoeft geen slecht gevolg te krijgen.

Iedereen kan er baat bij hebben. Grotere organisaties = meer media = meer sponsoring = teams meer geld = renners meer steun!

De uitnodiging die Kris, Kristien en Robby gekregen hebben is een uitgereikte hand om een MTB-waardig imago te blijven bewaren.
Golazo gelooft in onze sport. Moest dat niet zijn, zouden ze nooit begonnen zijn aan het organiseren van wedstrijden.

Het parcours zelf. Zeker en vast technisch!!! Je kon in één ronde meerdere stuurfouten doen en gigantisch veel tijd verliezen. Met m'n fully heb ik trouwens zeker voordeel gehad in de bossen. Er waren misschien niet veel niveauverschillen, maar technische bikers hadden toch een streepje voor...

We hebben ook reeds Moorslede, Bambrugge, Viane, Moerbeke-Waas en nog zoveel meer die ik nu niet meteen meer boven kan halen, gekend die ons geen écht MTB-parcours konden voorleggen. Toch heb ik nooit zoveel vernietigende kritiek gehoord over een organisatie als op deze.
Hebben zij van ons meer geld gekregen? Nee! Een hele goede marketing, een goede en doordachte manier van PR-werking en nog enkele troeven die je in de bedrijfswereld leert hanteren.
Je mag deze mensen niet in de grond boren omdat ze het goed doen.

Als ze ook nog eens goed luisteren naar de bikers en de echte waarden van onze sport, dan worden het nog onze beste vrienden...


Greetz,


Julien.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

El Perro Diablo schreef:'t Zijn de jonge gasten dat broekschijters en jaknikkers tov den bond zijn, maar, die komen hun eigen wel tegen als ze in't buitenland of tegen buitenlanders mogen gon koersen.
Ge moet de 15-16 jarigen in Italie is bezig zien, mountainbikers eh, en dan zeggen wij, vergetende dat we een ardennen hebben, dat dat bij ons niet kan, zo'n parcours....
eigenlijk brengen ze met die belgacom grand prix voor een stuk het project van nys in de praktijk: combinatie van veldrijden (2 parcours) en mtbike (5 parcours)

een soort van hybrid, benelux mountainbiken dus

vrees alleen dat het niet internationaal gaat doorbreken :)

http://www.sport.be/nl/wielrennen/veldr ... _ID=340378
Sven Nys lanceert een origineel plan om het veldrijden meer internationale uitstraling te geven: een gecombineerde wereldbeker veldrijden en mountainbiken. De Olympische Spelen moeten voor beide disciplines het hoogtepunt vormen.

"Als we in de toekomst met het veldrijden verder willen groeien, moeten we samenwerken met het mountainbiken", zegt Sven Nys op zijn blog. "Zij hebben wat wij missen en omgekeerd. Zorg ervoor dat de wereldbeker MTB en de wereldbeker cross gecombineerd worden: 9 proeven MTB, 9 proeven cross, met aan het eind een gezamenlijk klassement met prijzenpot."

"Zorg ervoor dat je de punten in de verschillende disciplines kan gebruiken voor je startpositie. Breng die wedstrijden live op tv, laat de keuze van fiets bij de Olympische Spelen open en maak een omloop waar de twee disciplines gecombineerd worden. De keuze is aan de renner met welke fiets hij start aan de hand van de omloop."

Gebruikersavatar
alainvwbike
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: za 11 feb 2006 15:02
Rijdt met: Scott Spark + Scott 29er

Bericht door alainvwbike »

Wacko007 schreef:Laten we eens eerlijk zijn... Hebben we in de MTB-wereld, naast de Wereldbekermanche in Houffalize of Francorchamps zo een dergelijke organisatie en zoveel volk gezien?! Het was gigantisch!
Dat dit een stap is in de richting van het professionaliseren van de MTB kan niet ontkend worden. Het hoeft geen slecht gevolg te krijgen.

Iedereen kan er baat bij hebben. Grotere organisaties = meer media = meer sponsoring = teams meer geld = renners meer steun!

De uitnodiging die Kris, Kristien en Robby gekregen hebben is een uitgereikte hand om een MTB-waardig imago te blijven bewaren.
Golazo gelooft in onze sport. Moest dat niet zijn, zouden ze nooit begonnen zijn aan het organiseren van wedstrijden.

Het parcours zelf. Zeker en vast technisch!!! Je kon in één ronde meerdere stuurfouten doen en gigantisch veel tijd verliezen. Met m'n fully heb ik trouwens zeker voordeel gehad in de bossen. Er waren misschien niet veel niveauverschillen, maar technische bikers hadden toch een streepje voor...

We hebben ook reeds Moorslede, Bambrugge, Viane, Moerbeke-Waas en nog zoveel meer die ik nu niet meteen meer boven kan halen, gekend die ons geen écht MTB-parcours konden voorleggen. Toch heb ik nooit zoveel vernietigende kritiek gehoord over een organisatie als op deze.
Hebben zij van ons meer geld gekregen? Nee! Een hele goede marketing, een goede en doordachte manier van PR-werking en nog enkele troeven die je in de bedrijfswereld leert hanteren.
Je mag deze mensen niet in de grond boren omdat ze het goed doen.

Als ze ook nog eens goed luisteren naar de bikers en de echte waarden van onze sport, dan worden het nog onze beste vrienden...


Greetz,


Julien.
=D> =D>
ik zou het ni beter kunne uitlegge
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Allez, al goe da'k thuisgebleven zen met mijn vaste vork.... #-o
Stel u voor da'k stuurfouten gemokt had....Afbeelding

Nog 5 jaar en ge kunt gon mountainbiken rond een voetbalveld mannen, doe vooral zo verder.
MR MTB
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 19:54
Rijdt met: Specialized EPIC

Bericht door MR MTB »

Aan al de kloefkappers die niets anders doen dan negatief zijn. Als jullie nu al die negatieve energie steken in hard trainen dan peins ik dat jullie wreed hard zullen rijden...

Afbreken is 1 van de makkelijkste dingen die een mens kan doen. Maar constructief meedenken en het zoeken naar oplossingen vraagt moed en maturiteit...

Aan al diegene die denken dat ze wedstrijden kunnen organiseren volgens hun juiste manier ... doe het dan... Ik kom onmiddellijk rijden ... Maar ik vrees dat ik nie veel zal moeten koersen...

Als je wil dat dingen veranderen doe er dan iets aan ipv hier op het forum je tijd te verdoen... Maar ik vrees dat vele niet eens weten waar ze moeten beginnen ...

Last but not least ... Diegene die denken 'de waarheid' te weten mogen het mij vertellen maar ik vrees dat er weinigen zijn deze te hebben omdat ze steeds maar 1 kant van het verhaal (willen) zien...
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Mijnheer MTB..
't is niet netjes dat je me (ik reken mezelf dan ook bij iemand die kritiek heeft) nen Kloefkapper noemt..
Daarmee gezegd zijnde, Mijnheer Mtb.. Nee, ik heb de waarheid niet in pacht, net zomin ik een oplossing heb.
Toch wil ik 1 dingetje tegenover U, Mijnheer MTB, kwijt.
In Zuid Africa hebben zonet een aantal dames 1000Euro boete en stadionverbod gekregen omdat zij een jurkje droegen dat aan Bavaria gelinkt werd.
Dit druisde in tegen de FIFA, die reeds een sponsorcontract getekend had met een ander merk..
Naar aanleiding van dit voorval hebben de Nederlanders al aan de Fifa laten weten dat, igv. het organiseren van het Ek in B en Nl, zij niet zullen toelaten dat de Fifa enige inmenging voert aangaande dresscode en toelaten van supporters etc.. in stadions.
Wat heeft dit met MTB te maken zal U, Mijnheer MTB, zich nu misschien afvragen..
Wel, in Belgie kan de Uci via de Kbwb en Golazo net hetzelfde doen en ons (de Kloefkappers die U aanhaalt) de wetten opleggen en beslissen wat wij onder Mtb moeten verstaan.
Als U, Mijnheer MTB, U geroepen voelt om vast aan deze regels (eerst leren cyclo-crossen voor ge in Belgie met de grote jonges moogt meeklappen, braaf knikken als je mee MAG rijden rond een plaske, je sport moeten linken aan een bedrijf dat puur op marketing draait), welaan Mijnheer MTB, dan ben ik blij voor U.
Ik echter niet, Mijnheer MTB, omdat ik, tegen beter weten in, geloof dat Golazo geen steun biedt aan de gewone mtb-er, die een wedstrijdje wil rijden op een aantrekkelijk parcours, zonder de commerciele rompslomp.
Nu ga ik verder Kloeffen kappen, en hoop dat U even leest wat er op dit forum geschreven is..
Er zijn weldegelijk mensen die zich zouden willen engageren om een wedstrijdje te organiseren, en die niet bij de pakken willen blijven zitten...
De vraag is echter, als er reeds Echte Mijnheren Mtb zijn die er toch niet aan zullen meedoen omdat ze geloven dat onze sport nu in de beste handen is, het wel zin heeft.
Aan U, Mijnheer de MtB, wens ik nog veel rondjes toe in Vlaanderen, en geef U alvast 10 hot-spots om Mtb wedstrijden te organiseren.
http://forellen.kwebbel.net/top10.php
Grts, Kloef-cruiser.
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

Dit...doet....aaaahh...echt wel pijn aan mijn mtb- hartje:

hier zitten dus echt mensen op een mtb-forum die durven (!) zeggen dat je om een veldlusje rond een vijver te bedwingen...

a) over serieuze technische bikecapaciteiten moet kunnen beschikken. Verdomme toch, wat ben ik toch dom! '

'K zit maar te biken in Waimes, Maarkedal, Langdorp en Banneux, terwijl op 15 km van mijn deur het mtb-mekka ligt.

b) over een fully (van liefst + 5000 euro?) moet kunnen beschikken.

Verdomme toch, ik ben nog dommer dan ik dacht. Weet ik eindelijk (zie a) dat er een wereldbekerwaardig parcours in mijn "achtertuin" ligt, kan ik daar met mijn hardtail toch nikske gaan doen zeker.

Ik had het natuurlijk kunnen weten, want de media en de modale veldritliefhebber - die (waarom niet) zijn idolen ook in de zomer wil zien - vinden dit natuurlijk het spectaculairste sinds jaren en waarschuwden al voor de ontelbare steile afdalingen met downhillallures.

c) over brandende ambitie moet kunnen beschikken.

Verdomme toch: mijn IQ is volledig van een Averbodese col gevallen. Ik had toch beter gestart, want ik mag dan met dé mannen meerijden en ik word zelfs luid aangemoedigd, misschien zelfs begeerd omwille van mijn aanzwellend avs

(hallo? da's veel hoger dan vorige week in de RDHF,..jawadde ik ben ne krak...meer van zulke wedstrijden, meer zeg ik u!!!!)

d) over blijkbaar veel centjes moet kunnen beschikken om deze natte droom van elke biker (vergeet even zelfs de Transalp ed.) te mogen rijden (later moet je nog UCI -punten verdienen om hier te mogen starten. Dit is natuurlijk géén geldgewin, maar gedaan om de sport om de sport te promoten- alleen met een etiketje eraan.

Hoera: ik ben slimmer dan ik eruit zie: ik ben lekker in Jalhay gaan rijden voor 3,5 euro en het was keiplezant (om me eens uit te drukken als in de kleuterklas).

Na al mijn gefundeerde gezever op een rijtje te lezen, roep ik iedereen fier volgende woorden toe:

"Ich bin ein Kloefklapper"

"Say it loud, I am a kloefklapper and I'm proud"

"To bike a strontparcours...or not to bike a strontparcours?"

Groetjes...
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Er zijn kloefkappers die verkiezen om te koersen en er zijn kloefkappers die kiezen om wedstrijden te organiseren. Ieder zijn ding, mor ge zet echt ne domme kloot om tegen ne koersende kloefkapper te zeggen als die kritiek op het parcours heeft, da hij "het" dan mor zelf moet doen.

Maw, als de service in de supermarkt niet goed is, dan beginde gij zelf ne GB, of wa???

Als ge alle topics naleest, zul je zien da er wel lovende kritiek is over bepaalde parcours/organisaties.
Moest Averbode georganiseerd zijn door de plaatselijke chiro, dan vonden we dat ok, voor ne keer, maar doe uw oogkleppen af en besef dat als ge als goed getrainde athleet gelokt wordt met een UCI koers op europees formaat, dat uw broek afzakt bij het zien van zo'n janettenparcours.

'k Zal het nog is vertalen:

mountainbike= bergfiets, da wil zeggen beste, da als ge daar een koers voor doet, dat het bergop en bergaf moet gaan, anders noemt het veldcross.

Mss moet ge ook mor is iets nuttigs bijdragen en kunde de quote hierboven naar den UCI sturen.
MR MTB
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 19:54
Rijdt met: Specialized EPIC

Bericht door MR MTB »

Beste Yalta,

Dit is weer een mooi staaltje van je eigen verhaal breien aan iets wat iemand zegt... Trouwens de verklaring voor een bende kloefkappers is. Een grappige bende... een groep die zich nogal goed kunnen amuseren en dingen uitsteken... (Dit is een verklaring vanuit het dialect)

De kloefkappers: nog wel een toffe naam voor een mtb club ...


Als je me beter kende wist je dat ik
me niet al te serieus neem en ik al meer dan 10 jaar in het mountainbiken zit. Ik begeleid recreatieve mountainbikers bij groepstochten in binnen (lees HEEL België) en buitenland (lees: Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Italië, ...) maar even goed begeleid ik renners die aan competitie doen

Dat ik het mtb-en (en daarbij reken ik zowel XC, als marathon, als toertochten, als jeugdbegeleiding, als teams, als mountainbikevakantie kort gezegd heel het allegaartje) heb zie stilstaan en evolueren.

Mountainbiken is in mijn ogen (en daarom ben ik er ook mee begonnen); Een sport waarbij je kan genieten van de natuur, grenzen verleggen. Alleen of met kameraden/bondgenoten. Ik heb ook het hele allegaartje gedaan (en doe dat soms nog) XC, marathon, TT's, GPS ritten, ....

'Achter de Schermen' van het mountainbiken help ik mee vanalles te verwezenlijken, voer ik gesprekken, organiseer ik zaken zowel in Vlaanderen als Wallonië. Wat dat precies is hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden want de mensen die het moeten weten, weten het en als je goed kijkt dan zie je het ook ;-)

In ieder geval wens ik je een fijne dag en misschien tot binnenkort ergens ten velde waar we samen hopelijk een Leffe kunnen drinken want wa is er nog meer mountainbike dan een bruin (of blond) biertje achteraf ;-)

Ah ja el Perro. Ik was 1 van de eerste die de enquete heeft ingevuld voor de UCI en heb ik ooit ergens verteld dat ik Averbode een mountainbikeparcours vond evenwaardig als bv aan Malmedy, Houffalize, ... Ik denk het niet.

Ondertussen is dit topic binnen het forum meer geworden dan alleen de discussie over Averbode of heb ik mijn oogkleppen nu op mijn ogen gezet en zie ik niets meer

Spreken we samen met Yalta af om ergens een Leffe te gaan drinken
Laatst gewijzigd door MR MTB op di 22 jun 2010 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie