Moerbeke-Waas

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Buffalo mtb
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 23:03
Rijdt met: Carraro

Bericht door Buffalo mtb »

Morgenmiddag kan dus volledig verkend worden? Is omdat ik anders na werk eens kom verkennen met kameraad.
Ben nog aan het twijfelen tussen Eupen en den deze...
LMTB
Mountainbiker
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 19:12
Rijdt met: een nieuwe met groene strepen

Bericht door LMTB »

Opletten voor de Oost Vlamingen (vergunninghouders) er is het provinciaal kampioenschap in Moerbeke - Waas, als vergunninghouder MTB ben je verplicht hieraan deel te nemen
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

LMTB schreef:Opletten voor de Oost Vlamingen (vergunninghouders) er is het provinciaal kampioenschap in Moerbeke - Waas, als vergunninghouder MTB ben je verplicht hieraan deel te nemen
Jeuj, ik MOET gaan rijden van't week-end...

Voor mij geen probleem, ik sta er sowiezo! Kan me langs de andere kant voorstellen dat iemand met een goed klassement in de Merida Challenge (Flanders Cup , Wallonia Cup) niet meteen geneigd is om naar Moerbeke af ze zakken terwijl ik Eupen net dat weekend een manche daarvan plaatsvind... Hebben zij bij deze een geldige reden tot afwezigheid?



Greetz,

Julien.
LMTB
Mountainbiker
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 19:12
Rijdt met: een nieuwe met groene strepen

Bericht door LMTB »

Wacko007 schreef:
LMTB schreef:Opletten voor de Oost Vlamingen (vergunninghouders) er is het provinciaal kampioenschap in Moerbeke - Waas, als vergunninghouder MTB ben je verplicht hieraan deel te nemen
Jeuj, ik MOET gaan rijden van't week-end...

Voor mij geen probleem, ik sta er sowiezo! Kan me langs de andere kant voorstellen dat iemand met een goed klassement in de Merida Challenge (Flanders Cup , Wallonia Cup) niet meteen geneigd is om naar Moerbeke af ze zakken terwijl ik Eupen net dat weekend een manche daarvan plaatsvind... Hebben zij bij deze een geldige reden tot afwezigheid?

Neen provinciaal kampioenschap primeert, met risico van een sanctie indien niet aanwezig



Greetz,

Julien.
soeterke
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 13 okt 2006 19:01
Rijdt met: cannondale scalpel Team/Flash Team/Taurine

Bericht door soeterke »

dan schorsen ze maar! Ik ga naar Eupen, dat is tenminste een mtb parcour.
En hoe dom zijn ze bij de bond om een Pk op de dag te leggen van de merida challenge!
tègniesj
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:19
Rijdt met: Specialized

Bericht door tègniesj »

Schiet Moerbeke-Waas zeker niet af! Die hebben elk jaar al een ECHT prachtig MTB-parcours uitgestippeld in hun bossen.
Kracht, snelheid en zeker en vast technische kwaliteiten moet je hebben om daar een goed resultaat neer te zetten. =D> Het enige wat ontbreekt zijn klimmen, maar dat kan je in Oost-Vlaanderen uiteraard niet verwachten.

De organisatie was er altijd al in orde. =D> Ze moeten bovendien telkens weer vechten tegen vooroordelen tov parcoursen die elders beter zouden zijn.
In Eupen is het als organisator makkelijk om volk te lokken met je parcours, in Moerbeke-Waas moet je daar veel meer moeite voor doen.

Ikzelf woon in één van de prachtigste mtb-streken van Vlaams-Brabant en zal zondag naar Moerbeke-Waas afzakken.
Het parcours is er mooi en veeleisend genoeg.

Aan allen die het hier altijd maar hebben gemunt op parcoursen waarvan ze DENKEN dat die niet mtb-waardig zijn: STOP ERMEE en STEUN organisaties die GOED organiseren en alle MOEITE doen om een MTB-wedstrijd in te richten. Jullie maken jullie eigen sport kapot !
#-o
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Ik ben pro! :wink:
Dit is een redenering waar ik helemaal achter sta.
Initiatieven zoals City Challenge e.d. vind ik ook altijd wel leuk gevonden. Het is eens iets anders. Ben je niet technisch aangelegd, dan sta je daar nergens.
Variatie maakt onze sport rijk.

Strandraces zijn dat dan weer minder... (nee, enkel omdat ik het zelf niet goed kan... :lol: ).


Greetz,

Julien.
n_biker
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: za 06 dec 2008 14:05

Bericht door n_biker »

ik vind het gewoon klote dat het pk in moerbeke-waas is , ik heb niets tegen de organisatie , maar net het pk leggen terwijl er één van de mooiste merdia merida cup's is. en dan moeten we naar moerbeke...
en in oost vlaanderen geen bergop ?
denk eens aan vroeger , kluisbergen , ronse , michelbeke-brakel , geraardsbergen,... mogelijkheden genoeg voor een waardig pk waar ik met plezier zou starten. nu zondag moet ik starten bij de juniors waar er waarschijnlijk nen man of 5 aan de start zal staan terwijl al de rest rijd in eupen...
frustrerend ja...
tègniesj
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:19
Rijdt met: Specialized

Bericht door tègniesj »

Da's wel nen hele andere kant van Oost-Vlaanderen. Ik begrijp je frustratie wel, maar hoe komt het denk je dat er in jou categorie zo weinig starters zullen zijn (volgens jou)?

Zou de kritiek daar niet voor een groot deel kunnen tussen zitten?
Promoot jullie PK en het parcours dan toch ...
In NL rijden ze veel meer op zulke parcoursen, toch hebben ze daar een hoog niveau en veel starters... hoe zou dat toch komen ?
Gebruikersavatar
pat2
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:15
Rijdt met: specialized s-works, pro-winner beachbike

Bericht door pat2 »

hallo,
na enkele dagen hard werken kan het parcours verkend worden :bounce: We hebben weer ons uiterste best gedaan om jullie een mtb-waardig parcours voor te schotelen.Maar zoals reeds vermeld bij ons geen heuvels of bergen wel enkele kunstmatige hindernissen en veel bochtenwerk.Omtrent de keuze van tijdstip kan ik zeggen dat we al enkele jaren organiseren in de plaatselijke kermisweek maar dat deze datum al ingepikt was door Averbode (Belgian mtb grand prix).Dan kan je als kleine organisatie(maar wel al NEGENDE jaar op rij) twee dingen doen of je stopt ermee(zoals zovelen) of je zoekt een andere datum.Wij kozen voor het laatste maar makkelijk was het niet met de (in vergelijking met vorige jaren) overvolle kalender en ook nog andere factoren die meespeelden(beschikbaarheid terrein).Deze datum was de enige optie.En ik weet dat er in o-vl andere mogelijkheden zouden kunnen zijn, maar er word ginder wel NIET meer georganiseerd want ik zie op de kalender bitter weinig organisaties uit o-vl.Dit gezegd zijnde hopen we op jullie talrijke opkomst en denken we de mensen die twijfels hebben positief te verassen.
grtn pat
Plaats reactie