Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
FujiMan
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 apr 2005 19:05
Rijdt met: MT. FUJI SL

Bericht door FujiMan »

JULIEKE: mijn gedacht heb je hier een ferm punt , dit verklaart dan ook het grote tijdsverschil. Bij de M3 ( ook op de 50 km )blijkt de 2de ( afgaande op de foto's ) dan weer een vrouw te zijn. Tja....

Anderzijds , kun je hier nog wel van een eerlijke wedstrijd spreken, met zo een grote massa praktisch op hetzelfde tijdstip te laten rijden. God weet wat er nog allemaal gebeurd is wat we niet weten .....
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik weet niet wie dit is, maar miljaar die moet karakter hebben. Bijna 9u! op de fiets :)

594. 559 F MIKSE Anne 43 BEL 8:57:12 8:59:44 6:00 10.01 24 dam HOLSBEEK
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

scelter schreef:Ik weet niet wie dit is, maar miljaar die moet karakter hebben. Bijna 9u! op de fiets :)

594. 559 F MIKSE Anne 43 BEL 8:57:12 8:59:44 6:00 10.01 24 dam HOLSBEEK
heeft misschien 4 uur liggen bruinen in de wei :lol:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

scelter schreef:Ik weet niet wie dit is, maar miljaar die moet karakter hebben. Bijna 9u! op de fiets :)

594. 559 F MIKSE Anne 43 BEL 8:57:12 8:59:44 6:00 10.01 24 dam HOLSBEEK
Ik ken haar wel. Ze heeft nog samen met mij de Coast to Coast in de Pyreneeen gereden. Een dapper madammeke. =D>
casa verde
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 23:53
Rijdt met: Corratec

Re: Ardennes Trophy

Bericht door casa verde »

julie schreef:
casa verde schreef:Zwakke organisatie. Veel renners mistevreden over de bepijling (enkel kalk op de grond). Velen terecht gekomen op het parcours van het BK jeugd van de dag voordien... #-o
2° en 3° dame op het podium erg verrast! En de échte 2° en 3° natuurlijk over de rooie!!!!
Site van de organisatie niet meer te openen. Hoe zou dat komen?
over welke afstand heb je het?
over de 90 km
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ik denk niet dat de 2e en 3e DAM op de 90 dit gestolen hebben als je dat bedoelt. beiden rijden al lang bij de dames elite in XC oa.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Te laat aan de start om met de groep van de 70km te starten en helaas als allerlaatste plaats moeten nemen in de groep van de 50km.

Veel files tot gevolg (en veel voetgangers op de afdalingen) - na ongeveer 30km bij het passeren van een houten bareel, onderaan een afdaling waar aan de linkerzijde een schuin oplopende gracht was, met mijn bar- end achter de wortels van overhangende struiken blijven haken tegen 3km/h #-o Om een mooi boogje te maken rond de bareel hing ik al wat naar rechts, maar werd mijn stuur naar links getrokken. Jammergenoeg lag daar een schuinoplopende balk : recht erop. Resultaat : 2 gebroken ribben :( (net de foto's laten nemen). Enfin, pech gehad. Toch de 70km nog uitgereden (maar aan mijn stuur trekken kon niet meer) :drunk:
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Re: Theux

Bericht door Iegienie »

casa verde schreef:Tja, dat je dat tegenkomt in pakweg Thuin, Thuillies of Bommerskonte... ok. Maar zo'n grote organisatie mag dit gewoonweg niet tegenkomen. Bepijling is een eerste voorwaarde. Pijlen, linten én kalk zijn ideaal.
We komen dit jammer genoeg teveel tegen. Denk maar aan Bouillon vorig seizoen. Ook van datte. En dat zijn dan de evenementen waarvoor je 20 euro betaald...
was toch wel wat een samenloop van omstandigheden, en dan nog eens de wet van murphy er bij door dat andere parkoers...

die bocht zit al jaren en jaren en jaren in het parkoers, ik heb hen daar eigenlijk nooit iets anders weten doen, misschien zijn ze een klein beetje nonchalant geweest ? wie weet ? Wel zijn we in de laatste klim nog eens naar beneden gemoeten om nog een extra helling te doen, maar dat is maar 1 keer geweest.

Pijlen zijn trouwens geen oplossing, die draait men om of haalt men weg, elke keer opnieuw... Waimes had de twee, misschien is dat nog het beste !


aan de inschrijvingen stond er trouwens duidelijk dat er tussen laatste bevoorrading en aankomst nog 10km was, het stuk tussen de bevoorrading en de aankomst kan ik eigenlijk met mijn ogen toe doen (heb dan ook uitgebreid den tijd gepakt om alles goed te bekijken, lol). Altijd interessant om bij de inschrijving effe rond te kijken en zo veel mogelijk info op te pikken !!!

hoe hard je ook je best doet als organisatie, er gebeurt altijd wel iets, dat is onvermijdelijk. ook in de hagelandse chrono was het altijd wel van iets. sommigen reklameerden op bepaalde bochten dat ze onduidelijk waren, achteraf bleken maar liefst tien (10) kleine pijltjes te hangen op die plaats !!! Deel van marathon rijden is ook de weg vinden, iets wat - op deze ene bocht na blijkbaar - dit jaar poepsimpel was in de AT.

Ik grapte voor het vertrek nog tegen twee chiefs van de organisatie dat het vroeger niet alleen de bedoeling was om zo rap mogelijk aan de aankomst te geraken, maar ook om die te vinden. In die lang vervlogen tijden reden we altijd wel eens een paar keer verkeerd.

En durf Bouillon toch niet te vergelijken met deze tocht... asjeblieft zeg...
Laatst gewijzigd door Iegienie op wo 26 mei 2010 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
casa verde
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 23:53
Rijdt met: Corratec

Bericht door casa verde »

A d r i schreef:Ik denk niet dat de 2e en 3e DAM op de 90 dit gestolen hebben als je dat bedoelt. beiden rijden al lang bij de dames elite in XC oa.
dat bedoel ik heus niet, hoor
maar dat Kim Saenen en Sofie Dewulf niet gelukkig waren, kan ik wel begrijpen
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

had Kim 2 dagen ervoren geen marathon in Duitsland gereden?
Plaats reactie