Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Jbkz
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 mar 2005 10:50
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Jbkz »

Zelf ben ik ook verkeerd gereden. Ben anders ook aan die beruchte T-splitsing stil blijven staan. Gewoonweg omdat die kalklijn langs geen kanten meer duidelijk was. Gewoonweg weggeblazen of zo. Omdat het men eerste keer was dat ik hier kwam rijden volgde ik dan maar degene die wat later langsvlogen in de hoop dat zij het wel gingen weten (en nee ik zag rechts toch niet onmiddellijk dat bordje met 85 km) Coit verkeerd gegokt. Dan kwam er nog bij dat wij blijkbaar op een stuk parcours kwamen van de dag ervoor waardoor we net overtuigd waren dat we nog juist aan het rijden waren! Uiteindelijk toch iemand van de organisatie tegengekomen die ons duidelijk probeerde te maken dat we verkeerd zaten. Wij ff denken dat het een flauwe grappenmaker was om dan toch uiteindelijk maar in de richting te gaan rijden waar hij naartoe wees om tot de conclusie te komen dat we idd verkeerd zaten. Voor mezelf is een klassement niet echt belangerijk omdat dit men 2de marathon ooit is in onze mooie Ardennen en dan hou ik het liever op een tijdsdoel. Maar waarom kon men op ‘onduidelijke’ plaatsen niet gewoon ff een pijl hangen zodat men toch iets meer zekerheid heeft of bij een verkeerde afslag een bord zetten dat je verkeerd zit. Heb al een hoop tt-ervaring en daar past men bij de betere organisaties dit toe. Voor de rest vond ik dit een zeer leuke marathon die me weer wat inzichten op mountainbikegebied heeft opgeleverd.
Gebruikersavatar
Dogma
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 14 sep 2008 19:35
Rijdt met: Scott scale elite 29er/Look 586/....

Bericht door Dogma »

Yalta-cruiser schreef:@ Dogma:
Je vriend zag er idd zwaar gehavend en pijnlijk uit, maar dat kon ik naturlijk niet zeggen.
Ik hoop dat hij er geen blijvende letsels aan overhoud, en dat hij de angst om terug te fietsen overwint...
Wens hem 't allerbeste van me, hoewel gezien de omstandigheden hij niet meer weet hoe en wat er rond hem gebeurde.
Succes met zijn herstel...
Ps.. Zijn 2 vrienden heb ik opgespoord op de eerste bevoorrading (iemand met een truitje met 2 ruiten of iets en de andere met een tekst op zijn trui) maar ze niet gevonden.
Ik ben diegene met de ruitjes op de trui à la Garmin in licht blauw.
Toen we terug reden om te gaan zoeken zijn we iemand tegen gekomen met een tenue met veel zwart die ons info gaf, was jij dat misschien?
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Voor ierdereen die verkeerd gereden was ..... Bekijk het on the bright side of life .... Een goede en betere voorbereiding voor de 115 km van RDHF :P :P :wink:
Gebruikersavatar
Robert Brand
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 16 mei 2008 13:13
Rijdt met: Cannondale Flash Himod1 29er 2011
Contacteer:

Bericht door Robert Brand »

Yalta-cruiser schreef:Vraagje, kent er iemand de 2 personen die op deze afstand met de 100 naar huis zijn gebracht?
1 reed op een speci, alu m5, en zijn helm was net als met een bijl in 2 geslagen.... heb bij hem gewacht tot hulpdiensten verwittigd waren en dit na 20 km.
2de was uit de bocht gegaan en zijn gezicht in de pinnendraad geplant. Ambulance was ter plaatse.
Hoe erg zijn ze gesteld?

Iig. voor herhaling vatbaar.
Berichtje uit eerste hand: IK wil de twee Belgische bikers, Henny en Marinus bedanken voor de hulp die ze hebben geboden na mijn val. Ze hebben e.e.a. goed gecoordineerd en ervoor gezorgd dat er een ambulance ter plekke kwam.

-Sleutelbeen op 2 plaatsen gebroken;
-Gekneusde ribben;
- door de harde klap op rug, vocht achter de longen
-Bovenlip 3 hechtingen;
-meerdere hechtingen op arm en bovenbenen.
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Robert Brand schreef:
Yalta-cruiser schreef:Vraagje, kent er iemand de 2 personen die op deze afstand met de 100 naar huis zijn gebracht?
1 reed op een speci, alu m5, en zijn helm was net als met een bijl in 2 geslagen.... heb bij hem gewacht tot hulpdiensten verwittigd waren en dit na 20 km.
2de was uit de bocht gegaan en zijn gezicht in de pinnendraad geplant. Ambulance was ter plaatse.
Hoe erg zijn ze gesteld?

Iig. voor herhaling vatbaar.
Berichtje uit eerste hand: IK wil de twee Belgische bikers, Henny en Marinus bedanken voor de hulp die ze hebben geboden na mijn val. Ze hebben e.e.a. goed gecoordineerd en ervoor gezorgd dat er een ambulance ter plekke kwam.

-Sleutelbeen op 2 plaatsen gebroken;
-Gekneusde ribben;
- door de harde klap op rug, vocht achter de longen
-Bovenlip 3 hechtingen;
-meerdere hechtingen op arm en bovenbenen.
Spoedig herstel gewenst
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Ardennes Trophy

Bericht door julie »

casa verde schreef:Zwakke organisatie. Veel renners mistevreden over de bepijling (enkel kalk op de grond). Velen terecht gekomen op het parcours van het BK jeugd van de dag voordien... #-o
2° en 3° dame op het podium erg verrast! En de échte 2° en 3° natuurlijk over de rooie!!!!
Site van de organisatie niet meer te openen. Hoe zou dat komen?
over welke afstand heb je het?
steffer
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 21 mei 2006 19:51
Rijdt met: cannondale

Bericht door steffer »

In de laatste lange afdaling voor de 4 de bevoorrading zwaar gevallen. Een 1ste persoon is beneden aan het eerste huis de organisatie gaan verwittigen en mijn maat die aan de 4de bevoorrading was gaan melden van mijn val,een 2de persoon heeft helpen zoeken achter mijn gps en te voet met mijn fiets naar beneden gegaan. Ik had een zwart truitje aan met logo van Connections. Graag zou ik die mensen willen bedanken. k Ben met de ambulance naar het hospitaal in Verviers gevoerd: schouder uit de kom.
Rond 22u30 kreeg ik in de ontwaakzaal de melding dat alles terug op zijn plaats staat en er geen breuken zijn. Desondanks wacht me een revalidatie van enkele weken.Voor mij hadden ze al 4 bikers binnengebracht na mij nog 2...
ps Bedankt ook aan mijn 3 maten van the Bar-ends, om zolang te wachten in de kliniek..
Stef
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik ben dus tweede dame geworden op de 50km na een mooie strijd met dame n° 3 om die tweede plaats. We hebben de laatste 15km kat en muis gespeeld, dan lag zij voor, dan lag ik weer voor, dus wel spannend en het geeft ook wel een extra kick ipv tegen jezelf te rijden.
Nu kijk ik dus opnieuw naar de uitslagen en kan ik dus ook de eerste dame terugzien op de foto's (zij was er niet meer toen de prijzen werden uitgedeeld) en als ik de foto's bekijk, dan heb ik toch wel twijfel of dit wel een dame betreft :-? Nu is het niet zo heel goed te zien op van die kleine foto'tjes dus ik heb de organisatie gemailed om het te checken. Ik was natuurlijk ook wel benieuwd naar haar omdat ze mij en dus ook de 3e dame op zo'n 20min heeft gereden. :oops:

Dat haalt wel een beetje de lol ervan af vind ik. Op zich kan ik heel goed vrede hebben met die 2e plaats, ik was al hartstikke blij ermee, maar als je dan eigenlijk gewoon eerste dame was, dan is dat een beetje sneu nu achteraf gezien.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

julie schreef:ik ben dus tweede dame geworden op de 50km na een mooie strijd met dame n° 3 om die tweede plaats. We hebben de laatste 15km kat en muis gespeeld, dan lag zij voor, dan lag ik weer voor, dus wel spannend en het geeft ook wel een extra kick ipv tegen jezelf te rijden.
Nu kijk ik dus opnieuw naar de uitslagen en kan ik dus ook de eerste dame terugzien op de foto's (zij was er niet meer toen de prijzen werden uitgedeeld) en als ik de foto's bekijk, dan heb ik toch wel twijfel of dit wel een dame betreft :-? Nu is het niet zo heel goed te zien op van die kleine foto'tjes dus ik heb de organisatie gemailed om het te checken. Ik was natuurlijk ook wel benieuwd naar haar omdat ze mij en dus ook de 3e dame op zo'n 20min heeft gereden. :oops:

Dat haalt wel een beetje de lol ervan af vind ik. Op zich kan ik heel goed vrede hebben met die 2e plaats, ik was al hartstikke blij ermee, maar als je dan eigenlijk gewoon eerste dame was, dan is dat een beetje sneu nu achteraf gezien.
T'lijkt me ook een nogal mannelijke Sarah te zijn
JaBae
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 17:57
Rijdt met: Trek fuel 8 & Trek 8000

Bericht door JaBae »

Met plezier (bij wijze van spreken want plezier was het niet) gewacht ;-) wel afgezien maandag.

Vond de organisatie nu toch niet zo slecht. Bij zo'n massa bedoening loopt niet altijd alles 100%.

En de bepijling? Was toch ok. Ben nergens mis gereden en ook nergens moeten twijfelen en ben pas op 7u binnen gereden dus da van die verse pijlen geld ook al niet..
Geef toe dat ge dat wat gewoon moet zijn die kalk pijlen maar ne keer dat ge door hebt naar waar ge moet zien...
En trouwens in Ardennen (Wallonië) moet ge niet veel tochten gaan zoeken waar er pijltjes hangen. Ze werken daar bijna altijd met kalk.

Op onze tocht is er ook wel altijd ene dat de pijlen te hoog, te laag, te licht of te donker vind. En kan mij inbeelden wat een werk dat moet zijn zo'n toch uitpijlen. Dus pijlke voor, tijdens , achter en ge zet verkeert? Begin maar.
Neen, heb al veel marathons gedaan en vond het hier dik ok.

'k sluit mij aan bij Wacko007
Plaats reactie