Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Fotos. Geen uitslagen.
jerre13
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 14:53
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre13 »

scelter schreef:Fotos. Geen uitslagen.
op de uitslagenpagina op het icoontje(sportograf) voor uwe naam klikken!!
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

Ik weet niet hoe het bij andere fout rijders is maar bij mij en een team genoot hebben ze er blijkbaar serieus met hun klak naar gegooid bij chronorace.
6:25 uur op 90 km :drunk: (102km) mijne polar zegt anders 5:28 op 102km.
En ja, ik heb geen auto start stop functie, ik heb hem niet afgezet tijdens bevoorrading, heb daar telkens ca. 5min verloren op de grafiek te zien.

Mijne team genoot zou 5:48 hebben volgens chronorace, en hem kennende zou daar ook gerust een uur vanaf getrokken mogen worden.

Zijn er nog andere die dit opgemerkt hebben?
Laatst gewijzigd door WIP op di 25 mei 2010 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Buffalo mtb
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 23:03
Rijdt met: Carraro

Bericht door Buffalo mtb »

Zelf ook de 70 km gedaan en vond het de moeite :wink:

Alleen misschien de verschillende afstanden iets verder (mss 30min) uit elkaar laten starten want nu zat het toch redlijk vol op het parcours.
Blijft toch een héél mooie streek om te rijden moet ik zeggen,
Mijn eigen race ging redelijk goed alleen voor de laatste bevoorrading plat gevallen en toch min of 4 verloren en daarna waren de goede benen die ik even daarvoor nog had ook beetje verminderd #-o
Toch tevreden want na iets meer dan 3u19 over de finish gereden in het heerlijk zonnetje...
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

@ Dogma:
Je vriend zag er idd zwaar gehavend en pijnlijk uit, maar dat kon ik naturlijk niet zeggen.
Ik hoop dat hij er geen blijvende letsels aan overhoud, en dat hij de angst om terug te fietsen overwint...
Wens hem 't allerbeste van me, hoewel gezien de omstandigheden hij niet meer weet hoe en wat er rond hem gebeurde.
Succes met zijn herstel...
Ps.. Zijn 2 vrienden heb ik opgespoord op de eerste bevoorrading (iemand met een truitje met 2 ruiten of iets en de andere met een tekst op zijn trui) maar ze niet gevonden.
Gebruikersavatar
learn2fly
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2010 20:55
Rijdt met: SCOTT GENIUS 730

ardennes

Bericht door learn2fly »

Het was voor mij de allereerste marathon-rit nadat ik vorig jaar oktober ben beginnen te MTB-en, nadat ik noodgedwongen moest stoppen met hardlopen en endurorijden met de motor :cry: . Voor de 70 km gekozen, want nog nooit reed ik meer dan 60 km. Het was voor mij een hele openbaring : lang bergop rijden en mooi technisch, en soms ook gewoon snel afdalen. 4u 13min heb ik erover gedaan en daar was ik zeer kontent mee :bounce: . Over de bepijling van het parcours kan ik niet klagen, ook wel hier en daar even getwijfeld, maar in vergelijking met endurorijden gaat het minder snel en kan ik eigenlijk comfortabel mijn weg kiezen, en als ik iets geleerd heb van die motorritten, dan is het wel om niet blindelings je voorgangers te volgen, maar zelf intensief naar pijlen te speuren. . Het blijft natuurlijk een spijtige zaak voor alle "misrijders", maar, laat ons eerlijk blijven,wat was dat een geweldig parcours!!! =D>
casa verde
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 23:53
Rijdt met: Corratec

Ardennes Trophy

Bericht door casa verde »

Zwakke organisatie. Veel renners mistevreden over de bepijling (enkel kalk op de grond). Velen terecht gekomen op het parcours van het BK jeugd van de dag voordien... #-o
2° en 3° dame op het podium erg verrast! En de échte 2° en 3° natuurlijk over de rooie!!!!
Site van de organisatie niet meer te openen. Hoe zou dat komen?
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: Ardennes Trophy

Bericht door G-love »

casa verde schreef:Zwakke organisatie. Veel renners mistevreden over de bepijling (enkel kalk op de grond). Velen terecht gekomen op het parcours van het BK jeugd van de dag voordien... #-o
2° en 3° dame op het podium erg verrast! En de échte 2° en 3° natuurlijk over de rooie!!!!
Site van de organisatie niet meer te openen. Hoe zou dat komen?
er zijn er nochtans meer juist gereden dan verkeerd gereden...
Enige minpunt vond ik dat de aquarius stand verlaten was bij de finish!
en dat de site niet meer te openen is heeft daar volgens mij niets mee te maken want een paar dagen voor de start was dit ook al zo.
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Bon, ik kan wel begrijpen dat je enorm pissed kan zijn om zo'n inspanning op het einde niet in een mooi resultaat vertaald te zien.
Toch mag je niet zeggen dat de organisatie slecht was en de afpijling onvoldoende!
Op 90km zijn er honderden bochten. Slechts ééntje ervan was niet optimaal. Voor de rest was er zelfs geen twijfel mogelijk! Zou er met pijlen gewerkt zijn, dan had net die ene pijl ook kunnen ontbreken...
Zaterdag heb ik in Deux-Acren een chrono van 45km gereden. Daar ben ik minstens 3 maal verkeerd gereden... met pijlen...
Ik begrijp perfect de teleurstelling van degenen die links afgeslagen hebben, maar de organisatie was perfect!!!
Ik heb er enorm van genoten. Moest het Belgisch weer stabieler zijn, zou ik dit veel meer willen doen!


Greetz,

Julien.
casa verde
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 23:53
Rijdt met: Corratec

Theux

Bericht door casa verde »

Tja, dat je dat tegenkomt in pakweg Thuin, Thuillies of Bommerskonte... ok. Maar zo'n grote organisatie mag dit gewoonweg niet tegenkomen. Bepijling is een eerste voorwaarde. Pijlen, linten én kalk zijn ideaal.
We komen dit jammer genoeg teveel tegen. Denk maar aan Bouillon vorig seizoen. Ook van datte. En dat zijn dan de evenementen waarvoor je 20 euro betaald...
Plaats reactie