cimes de waimes 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
chris the flyin fish
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 13 okt 2009 21:40
Rijdt met: cannondale scapel

waimes

Bericht door chris the flyin fish »

pearl jam schreef:Jawadde dadde..........ferm tochtje dat id kleren kroop. Stukken zwaarder dan vorig jaar!

Wie heeft er het stopsel uit het meer van Robertville getrokken?
Tochtje was zeker in orde en dit voor de eerste keer en dat water
waar was dat naartoe #-o ,twas eens een ander zicht.

Tot volgend jaar
jerre13
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 14:53
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre13 »

pearl jam schreef:Jawadde dadde..........ferm tochtje dat id kleren kroop. Stukken zwaarder dan vorig jaar!

Wie heeft er het stopsel uit het meer van Robertville getrokken?
in september of oktober word daar ook ne chrono in georganiseerd!!(in het meer)
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Bericht door Vissie2 »

lowie schreef: Hier heeft het deze keer niets mee te maken.
Er is gewoon iets fout in de berekening van chronorace. Kijk maar eens naar de uitslagen van de 50 km : gemiddelde van de winnaar zit rond de .... 2 km/uur!
De punt één plaatsje naar rechts plaatsen en de snelheden kloppen. :wink: Foutje in excel waarschijnlijk.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Vissie2 schreef:
lowie schreef: Hier heeft het deze keer niets mee te maken.
Er is gewoon iets fout in de berekening van chronorace. Kijk maar eens naar de uitslagen van de 50 km : gemiddelde van de winnaar zit rond de .... 2 km/uur!
De punt één plaatsje naar rechts plaatsen en de snelheden kloppen. :wink: Foutje in excel waarschijnlijk.
Da's idd juist, maar bij de 75 km is het toch een andere fout. Zoals Rock Racing hogerop al opmerkte, kom je na berekening maar aan een afstand van 65 km.
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: waimes

Bericht door G-love »

chris the flyin fish schreef:
pearl jam schreef:Jawadde dadde..........ferm tochtje dat id kleren kroop. Stukken zwaarder dan vorig jaar!

Wie heeft er het stopsel uit het meer van Robertville getrokken?
Tochtje was zeker in orde en dit voor de eerste keer en dat water
waar was dat naartoe
#-o ,twas eens een ander zicht.

Tot volgend jaar
volgens mij op het parcours :lol:
Gebruikersavatar
Fiddlerke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 14:01
Rijdt met: Stumpjumper M5 29er

Re: waimes

Bericht door Fiddlerke »

G-love schreef:
chris the flyin fish schreef:
pearl jam schreef:Jawadde dadde..........ferm tochtje dat id kleren kroop. Stukken zwaarder dan vorig jaar!

Wie heeft er het stopsel uit het meer van Robertville getrokken?
Tochtje was zeker in orde en dit voor de eerste keer en dat water
waar was dat naartoe
#-o ,twas eens een ander zicht.

Tot volgend jaar
volgens mij op het parcours :lol:
Haha, :lol: 't meer zag er wel desolaat uit, en 't parcours bij momenten ook verzopen ... !
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Amaai, ook net terug uit waimes, voor de 50km gegaan, 4 andere choufkes gingen voor de 75km. Na Poperinge vorig jaar geen heuvel meer gezien, als je de beklimming van de 'hoge blekker' niet meetelt.
Kort na de start bij het oprijden van de eerste single track was er serieze filevorming, daar mijn ambities niet verder reikten dan uitrijden stoorde dit me niet . Gelukkig was na deze zone het wringen afgelopen en kon ik mateloos genieten van de zeer mooie natuur waar we doorreden. In een afdaling met veel mud moest ik al mijn stuurkunsten bovenhalen om recht te blijven. Wat daarna kwam ... nie normaal , met de ravijn naast je over gladde boomwortels en rotsen klimmen, ik koos voor veiligheid an net als vele andere bikers werd t een wandeltochtje. Hier lag het zwaartepunt van deze tocht, gelukkig moest er hier geen wedstrijdrijder mij inhalen. De eerste van de 75 km haalde mij in na voor hem goed 38 km, voor mij stonden er toen nog maar 14 op de teller #-o Tof om ook eens deze gasten aan het werk te zien diep in de bossen . Bij de eerste bevoorrading klonk er een opbeurend muziekje die motiveerde om toch maar zo ver mogelijk op de skipiste te blijven rijden, mijn paard stijgerde op het steilste stuk en wierp mij eraf, :oops: :oops: :oops: en daar stond zoveel volk :oops: :oops: :oops: #-o . Na de bevoorading werd t doenbaarder en ik begon steeds meer in mijn element te komen . Vollop genoten van deze tocht , perfecte organisatie en op het einde de lekkere pasta . Na 4 uur en 51 min aangekomen en hier vond ik wel een minpuntje ; meer dan 45 minuten moeten wachten om mijn fiets af te spuiten . Met dit koude weer was dit niet echt een pretje. Maar na zo n mooie tocht nam ik dit er maar bij . Aan de aankomst was onze favoriete sportdrank te verkrijgen :bounce: :bounce: :bounce: tegen 2,10€, :drunk: :drunk: wat zeker niet te duur was . Nog heel lang nagenoten :drunk: :drunk: van de gezellige sfeer die in de zaal ging :wink: .


Wat betreft het water van het meer : de dag erop een wandeling gemaakt : Blijkbaar is electrabel gestart met onderhoudswerken aan de stuwdam en was het nodig om het meer leeg te maken , wat voor deze streek een echte aderlating is voor het verblijfstoerisme ; als compensatie hiervoor werden extra veel evenementen ingericht .

We zijn er de day after weest wandelen , jammer genoeg moesten we vaststellen dat er nogal veel lege energieflesjes en papiertjes achtergematen waren . Volgens mij ; lagen die er nog niet of veel minder toen ik er voorbijreed ; dus achtergelaten door de rijders van de 75 km, ... jammer toch [-X [-X [-X .

Zeker tot en volgende keer
Laatst gewijzigd door frawiwi op ma 17 mei 2010 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roel J
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 aug 2007 12:28
Rijdt met: '07 Trek 8000, '08 Trek Fuel EX 9

Bericht door Roel J »

Heb de 75 chrono gereden en was idd veel zwaarder dan vorig jaar.
Had verkeerde kleding aan, omdat ik dacht dat het niet ging regenen. Van pure miserie onderweg een krant en plastiek gevraagd aan een kampeerwagen en tging wat beter. Maar voetjes en handjes zagen toch af. Warme douche en pasta deden wonderen!

Blijft een HEEL GOEDE organisatie: veel vrijwilligers, baancommissarissen en ruime bevoorradingen. Vooral de bordjes met de hellingen en de optellende kilometers vind ik handig. Het parcours was anders als vorig jaar, met de gebruikelijke "hoogtepunten", al kon ik die ene afdaling met die zuigende modder niet echt appreciëren na de 2de bevooradingen vond het zelfs een beetje gevaarlijk. Die zompige stukken zijn echte energievreters dan ook nog....

Kortom: =D> =D> =D> en ik probeer volgend jaar onder de 5 uur te geraken.....
Gebruikersavatar
arne_be
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 21 jan 2009 22:46
Rijdt met: Grand Canyon CF SLX RS1.LT, Trek 8500

Bericht door arne_be »

lowie schreef:
Vissie2 schreef:
lowie schreef: Hier heeft het deze keer niets mee te maken.
Er is gewoon iets fout in de berekening van chronorace. Kijk maar eens naar de uitslagen van de 50 km : gemiddelde van de winnaar zit rond de .... 2 km/uur!
De punt één plaatsje naar rechts plaatsen en de snelheden kloppen. :wink: Foutje in excel waarschijnlijk.
Da's idd juist, maar bij de 75 km is het toch een andere fout. Zoals Rock Racing hogerop al opmerkte, kom je na berekening maar aan een afstand van 65 km.
Waarschijnlijk is hier gewoon een foutje gebeurd en hebben ze ipv 75 km, 65 km gebruikt in de berekening. Kijk maar eens na, als je iedereen narekent blijkt iedereen maar 65 km te hebben gefietst. Met dit simpel formuletje kan je de juiste gemiddelde snelheid berekenen:
v2 = v1+(10/t) met v1 als de oude gemiddelde snelheid, v2 de nieuwe gemiddelde snelheid en t de tijd in uren.

grts, Arne
Laatst gewijzigd door arne_be op ma 17 mei 2010 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sharplikeascalpel
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:28
Rijdt met: HILSeT (8,5kg) xc bike, YETI ASR

Bericht door sharplikeascalpel »

50 km was een zeer mooie koers. Met de superpassage in de Warchevallei. Daarna wat minder hoogtemeters spijtig genoeg. Blijft toch een mooie passage aan het ( lege ) meer. Ben als bijna laatste gestart maar toch snel vanvoor geraakt en het gemiddelde was idd geen 2,1 km/u :lol:

De organisatie was super. Weinig punten van kritiek. De organisator kwam zelfs na de koers vragen of alles in orde was en of er opmerkingen waren BRAVO! =D>
Plaats reactie