cimes de waimes 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Bericht door kona88 »

rock racing schreef:Vandaag ook de 75 gedaan,vertrokken met de laatste groep, serieuze tocht met mooie klimmen en dito afdalingen, toch bijna alles kunnen fietsen met mijn stan's van no tubes (raven) op 1.8 , alleen in de dikke modder was het schuiven maar dan komt de techniek van pas :-D .
Ski piste in middenblad naar boven gefietst en toen wist ik dat de conditie nog goed was en het tempo dan ook wat opgedreven omdat we de zwaarste klimmen al hadden gedaan. Uiteindelijk aangekomen met een goede 17 gemiddeld. Ben toch wel benieuwd nr de uitslag.
Heb het wel enorm koud gehad (voeten waren bevroren) en dat in mei. :(
Die papiertjes en dergelijke weggooien dat doe je gewoon niet. [-X Gewoon terug in de achterzak.
Tot de volgende


hier nog iemand die benieuwt is na de uitslag :bounce: :bounce:
rock racing
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 11 apr 2010 21:31
Rijdt met: niner

Bericht door rock racing »

kona88 schreef:
rock racing schreef:Vandaag ook de 75 gedaan,vertrokken met de laatste groep, serieuze tocht met mooie klimmen en dito afdalingen, toch bijna alles kunnen fietsen met mijn stan's van no tubes (raven) op 1.8 , alleen in de dikke modder was het schuiven maar dan komt de techniek van pas :-D .
Ski piste in middenblad naar boven gefietst en toen wist ik dat de conditie nog goed was en het tempo dan ook wat opgedreven omdat we de zwaarste klimmen al hadden gedaan. Uiteindelijk aangekomen met een goede 17 gemiddeld. Ben toch wel benieuwd nr de uitslag.
Heb het wel enorm koud gehad (voeten waren bevroren) en dat in mei. :(
Die papiertjes en dergelijke weggooien dat doe je gewoon niet. [-X Gewoon terug in de achterzak.
Tot de volgende
De echte rijden de 75 :-D hahahaha
Waar gaat ge ?
Onze bikepartner is een paar keer gestorven!
grt

hier nog iemand die benieuwt is na de uitslag :bounce: :bounce:
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

Laatst gewijzigd door G-love op do 13 mei 2010 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Bericht door kona88 »

rock racing schreef:
kona88 schreef:
rock racing schreef:Vandaag ook de 75 gedaan,vertrokken met de laatste groep, serieuze tocht met mooie klimmen en dito afdalingen, toch bijna alles kunnen fietsen met mijn stan's van no tubes (raven) op 1.8 , alleen in de dikke modder was het schuiven maar dan komt de techniek van pas :-D .
Ski piste in middenblad naar boven gefietst en toen wist ik dat de conditie nog goed was en het tempo dan ook wat opgedreven omdat we de zwaarste klimmen al hadden gedaan. Uiteindelijk aangekomen met een goede 17 gemiddeld. Ben toch wel benieuwd nr de uitslag.
Heb het wel enorm koud gehad (voeten waren bevroren) en dat in mei. :(
Die papiertjes en dergelijke weggooien dat doe je gewoon niet. [-X Gewoon terug in de achterzak.
Tot de volgende
De echte rijden de 75 :-D hahahaha
Waar gaat ge ?
Onze bikepartner is een paar keer gestorven!
grt

hier nog iemand die benieuwt is na de uitslag :bounce: :bounce:

de 75 was mij nooit gelukt! [-X
50 was net genoeg.. op de vlakke stukke zelf iets te hevig geweest :-)
dus na 45 km ... stond em daar een klein mannetje met een jaaper van een hamer ](*,)
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Bericht door kona88 »

G-love schreef:benieuwd ?

alstublieft :wink:

http://www.chronorace.be/web2/classemen ... ement=5387


mercie=)

37ste ben k best te vrede mee... voor mijn eerste chrono :oops:
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

proficiat: ik zou ook wel zo hard kunnen fietsen

(wel niet zeggen dat het je eerste chrono is : uit je vroegere berichten blijken toch deelnames in olne en sart-tilman...of ben ik mis?)
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

hier zit ne trotse voorzitter van mtb-team de grysperre
Moeyaert Jonas 1e Junior op de 75km in 3u59m15sec =D> =D>
Goe gedaan kleine :wink:
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Manman, wat was me dat...
Ik haat modder, dus de hele winter geen enkele modderrit gereden maar telkens op de koersfiets gaan trainen als 't nat lag. Wel, ik heb me dat beklaagd... :-?
Conditie zat goed vandaag, ik had zelfs nog over toen ik over de meet kwam en heb de laatste 30km serieus gevlamd op de beter bollende stukken, maar het vertrouwen in de afdalingen over natte boomwortels was ver te zoeken. Bovendien stond ik op zomerbandjes, wat mij nog wat minder vertrouwen gaf. Dus redelijk wat afdalingen te voet gedaan, zeker in dat technische middenstuk door dat bos. Bovendien daar te voet naast zo'n steile boshelling m'n voet verkeerd gezet, waardoor m'n fiets nog boven op het pad lag maar ik twee meter lager. Gelukkig er buiten wat schrammen niets aan over gehouden.
Het parcours zelf was best wel mooi, al zou het bij droog weer stukken meer fun zijn in de afdalingen natuurlijk. Na de skipiste werd het inderdaad wat minder, toen was 't vooral nog modder.
De hatelijkste stukken waren dat stuk door die zuigende modder niet lang na de skipiste en die modderige, bijna niet te rijden singletrack op een kilometer of vier van 't einde.
De passage aan dat stuwmeer vond ik dan weer best indrukwekkend.

Heeft er iemand de exacte hoogtemeters? De hoogtemeter van mijn Garmin lijkt wat moeite te hebben met dat soort bedrukte weersomstandigheden: die heeft slechts 980 hoogtemeters over 75 km aan...
willemske
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 19 okt 2005 20:03

Bericht door willemske »

Waar zouden er ergens foto's staan?

Grt
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

Waimes en troep

Bericht door Signer »

Ook mijn eerste Cimes de Waimes (75km) gereden en wat mij stoorde(reeds aangehaald) :roll: :roll: ,dat er nogal wat verpakkingen op het parcours lagen.(bang om toch maar seconden te verliezen door deze in de zakken te stoppen [-X [-X [-X [-X [-X )
Doe zo verder en binnenkort misschien.........geeeeeeen Cimes de Waimes meer. #-o #-o #-o #-o #-o

Over de rit zelf,genoten van km 1 tot aan 75.
Inderdaad,de laatste 5km liepen om het zacht uit te drukken voor geen meter doch alles kunnen rijden.
Ik hou dan (in tegenstelling tot velen... :drunk: :drunk: )wel van modder.
Op de boomwortels was het wel uitkijken maar doenbaar.
Hopelijk kan ik me voor volgend jaar (na omkoperij zoon,opendeurdag school) terug inschrijven :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Voor mijn eerste chrono dik mee gevallen,tijd verloren aan start,bevoorradingen genomen zoals op een TT maar voor een volgende editie weten we nu ook al het één en ander.
Plaats reactie