Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

vannoli schreef:ja kheb het gezien in die afdaling vandaag met 2 voeten al slepend :lol:
Idd zeker geen risico's nemeer zaterdag trouwen en de vlieger op naar mexico 8)
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

MX jorgy schreef:@ slijkske: we gaan daar es verandering moeten inbrengen hé :lol:
Tzal op den dezen niet worden denk ik :roll:
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Aan dat kasteel had ik het ook vlaggen: zat goed genoeg om boven te rijden, maar door onoplettendheid een stuurfoutje gemaakt en ook moeten afstappen...

Dit jaar wss de 90 bij minder goed weer en de 115 bij goed weer.
Maar alles hangt af van hoe de eerste Ardennenritten aanvoelen, want de conditie is er momenteel nog niet...
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

El Baelos schreef:Aan dat kasteel had ik het ook vlaggen: zat goed genoeg om boven te rijden, maar door onoplettendheid een stuurfoutje gemaakt en ook moeten afstappen...

Dit jaar wss de 90 bij minder goed weer en de 115 bij goed weer.
Maar alles hangt af van hoe de eerste Ardennenritten aanvoelen, want de conditie is er momenteel nog niet...
ik begrijp u soms niet ze
Ik weet nog dadde vorig jaar bij de herders schrik had van lange afstanden en nu gade de lange mss proberen

ik reed vorig jaar de herders de 140km en vlot uitgereden en toch kies ik voor de 65km

Omdat ik weet dat die 115kms heel zwaar lijken

Ik lees regelmatig uw commentaar op topic en volgens ik lees heb je geen super conditie ,wil je verschillende hamers tegenkomen of de 65km en proberen aan hoog tempo te rijden

Sorry of ik mij moei in u leven ,t'is natuurlijk u leven
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Voor de derde maal op rij probeer ik de '65' uit te rijden! 2x opgegeven, 1ste keer darmklachten na 15km, 2de maal gevallen op een rots na 20km... Als het mij nu terug niet lukt, dan kies volgend jaar ook de '115' :lol:
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Een beetje ambitieus zijn mag, hé...
Zoals gezegd wacht ik af wat de eerste ritten geven, maar vorig jaar heb ik in de Raid des Hautes Fagnes de 65 uitgereden zonder kapot te zitten, dus zou de 90 toch moeten lukken dit jaar.
Intussen is de conditie denk ik toch weeral wat beter dan vorig jaar.
De 115 is misschien een beetje ambitieus, maar aangezien ik in de Roc d'Azur ook 2700 hm's moet gaan overwinnen zou ik dat wel graag op voorhand eens hebben gedaan.
Hoog tempo proberen rijden doe ik niet, de ervaring leert me dat ik 't verst komt met gewoon eigen tempo op souplesse te rijden. Mijn buitenblad wordt in de Ardennen dan ook niet gebruikt.
Ik ben minder geïnteresseerd in m'n tijd van vorig jaar te verbeteren, de uitdaging van een langere afstand spreekt me dan meer aan.

BTW Bij de Herders gaan we dit jaar ook voor de lange afstand ;-)
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

RigolleM schreef:Voor de derde maal op rij probeer ik de '65' uit te rijden! 2x opgegeven, 1ste keer darmklachten na 15km, 2de maal gevallen op een rots na 20km... Als het mij nu terug niet lukt, dan kies volgend jaar ook de '115' :lol:
Ik had vorig jaar ook darmklachten, maar van 'voorbijgaande' aard... :oops:
Bij de afdaling van de skipiste kon ik het al bijna niet meer houden, maar daar kon je nergens discreet de kant in.
Gelukkig splitste er na een tijdje een breed bospad: iedereen ging rechts naar beneden, maar ik ging links naar boven...
En iedereen maar roepen dat ik verkeerd was :lol:
Daarna 'ontlast' verder gereden, ging al veel vlotter...
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

El Baelos schreef:Een beetje ambitieus zijn mag, hé...
Zoals gezegd wacht ik af wat de eerste ritten geven, maar vorig jaar heb ik in de Raid des Hautes Fagnes de 65 uitgereden zonder kapot te zitten, dus zou de 90 toch moeten lukken dit jaar.
Dit zijn zware uitspraken waar je wel es van zou kunnen verschieten.
Ten eerste zijn de extra stukken parcours op de 90 niet van de poes, zowel technisch als extra hm's zijn deze tov 65 superieur.
Maar vooral de tijdsduur dat je moet presteren op de fiets neemt drastisch toe.
De 65km is slechts een goeie 3h30, terwijl de 90km ruim 5h30 is en de 115km oploopt tot 7h30. (voor een goed getrainde biker)
Je lichaam moet hier compleet anders op reageren.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

Ben nu begonnen met training voor Malmedy

als ik dees jaar de 65km een Top 50 haal ,zal ik zeer tevreden zijn

En dan zal ik mss 2011 toch eens de 115km wagen ,want is wel een prestatie als amateur als je deze vlot uitrijdt zonder klop te krijgen
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Zal waarschijnlijk wel de 90 worden, en uiteraard zal dit zwaar worden en langer in het zadel zitten zijn.
Maar mijn plaats in de rangschikking kan mij niet schelen, al ben ik de laatste, ik wil de afstand gewoon uitrijden. In alle marathons vorig jaar ben ik in de eerste helft van het deelnemersveld geëindigd, wat al stukken beter was dan verwacht.
Vorig jaar in Chimay zat ik de laatste 20 van de 100 km gewoon stikkapot, maar doorbijten om de streep te halen heeft ook z'n charmes.

Maar dit topic gaat over de Raid de Hautes Fagnes zelf, en niet over of de deelnemers al dan niet geschikt zijn om hem uit te rijden... :wink:
Dus nogmaals: schitterend parcours, zeker een aanrader, allen daarheen!
Plaats reactie