Idd zeker geen risico's nemeer zaterdag trouwen en de vlieger op naar mexicovannoli schreef:ja kheb het gezien in die afdaling vandaag met 2 voeten al slepend
Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Aan dat kasteel had ik het ook vlaggen: zat goed genoeg om boven te rijden, maar door onoplettendheid een stuurfoutje gemaakt en ook moeten afstappen...
Dit jaar wss de 90 bij minder goed weer en de 115 bij goed weer.
Maar alles hangt af van hoe de eerste Ardennenritten aanvoelen, want de conditie is er momenteel nog niet...
Dit jaar wss de 90 bij minder goed weer en de 115 bij goed weer.
Maar alles hangt af van hoe de eerste Ardennenritten aanvoelen, want de conditie is er momenteel nog niet...
- vannoli
- Mountainbiker
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
- Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
ik begrijp u soms niet zeEl Baelos schreef:Aan dat kasteel had ik het ook vlaggen: zat goed genoeg om boven te rijden, maar door onoplettendheid een stuurfoutje gemaakt en ook moeten afstappen...
Dit jaar wss de 90 bij minder goed weer en de 115 bij goed weer.
Maar alles hangt af van hoe de eerste Ardennenritten aanvoelen, want de conditie is er momenteel nog niet...
Ik weet nog dadde vorig jaar bij de herders schrik had van lange afstanden en nu gade de lange mss proberen
ik reed vorig jaar de herders de 140km en vlot uitgereden en toch kies ik voor de 65km
Omdat ik weet dat die 115kms heel zwaar lijken
Ik lees regelmatig uw commentaar op topic en volgens ik lees heb je geen super conditie ,wil je verschillende hamers tegenkomen of de 65km en proberen aan hoog tempo te rijden
Sorry of ik mij moei in u leven ,t'is natuurlijk u leven
Een beetje ambitieus zijn mag, hé...
Zoals gezegd wacht ik af wat de eerste ritten geven, maar vorig jaar heb ik in de Raid des Hautes Fagnes de 65 uitgereden zonder kapot te zitten, dus zou de 90 toch moeten lukken dit jaar.
Intussen is de conditie denk ik toch weeral wat beter dan vorig jaar.
De 115 is misschien een beetje ambitieus, maar aangezien ik in de Roc d'Azur ook 2700 hm's moet gaan overwinnen zou ik dat wel graag op voorhand eens hebben gedaan.
Hoog tempo proberen rijden doe ik niet, de ervaring leert me dat ik 't verst komt met gewoon eigen tempo op souplesse te rijden. Mijn buitenblad wordt in de Ardennen dan ook niet gebruikt.
Ik ben minder geïnteresseerd in m'n tijd van vorig jaar te verbeteren, de uitdaging van een langere afstand spreekt me dan meer aan.
BTW Bij de Herders gaan we dit jaar ook voor de lange afstand
Zoals gezegd wacht ik af wat de eerste ritten geven, maar vorig jaar heb ik in de Raid des Hautes Fagnes de 65 uitgereden zonder kapot te zitten, dus zou de 90 toch moeten lukken dit jaar.
Intussen is de conditie denk ik toch weeral wat beter dan vorig jaar.
De 115 is misschien een beetje ambitieus, maar aangezien ik in de Roc d'Azur ook 2700 hm's moet gaan overwinnen zou ik dat wel graag op voorhand eens hebben gedaan.
Hoog tempo proberen rijden doe ik niet, de ervaring leert me dat ik 't verst komt met gewoon eigen tempo op souplesse te rijden. Mijn buitenblad wordt in de Ardennen dan ook niet gebruikt.
Ik ben minder geïnteresseerd in m'n tijd van vorig jaar te verbeteren, de uitdaging van een langere afstand spreekt me dan meer aan.
BTW Bij de Herders gaan we dit jaar ook voor de lange afstand
Ik had vorig jaar ook darmklachten, maar van 'voorbijgaande' aard...RigolleM schreef:Voor de derde maal op rij probeer ik de '65' uit te rijden! 2x opgegeven, 1ste keer darmklachten na 15km, 2de maal gevallen op een rots na 20km... Als het mij nu terug niet lukt, dan kies volgend jaar ook de '115'
Bij de afdaling van de skipiste kon ik het al bijna niet meer houden, maar daar kon je nergens discreet de kant in.
Gelukkig splitste er na een tijdje een breed bospad: iedereen ging rechts naar beneden, maar ik ging links naar boven...
En iedereen maar roepen dat ik verkeerd was
Daarna 'ontlast' verder gereden, ging al veel vlotter...
- uncle sam
- Mountainbiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
- Rijdt met: canyon lux
- Contacteer:
Dit zijn zware uitspraken waar je wel es van zou kunnen verschieten.El Baelos schreef:Een beetje ambitieus zijn mag, hé...
Zoals gezegd wacht ik af wat de eerste ritten geven, maar vorig jaar heb ik in de Raid des Hautes Fagnes de 65 uitgereden zonder kapot te zitten, dus zou de 90 toch moeten lukken dit jaar.
Ten eerste zijn de extra stukken parcours op de 90 niet van de poes, zowel technisch als extra hm's zijn deze tov 65 superieur.
Maar vooral de tijdsduur dat je moet presteren op de fiets neemt drastisch toe.
De 65km is slechts een goeie 3h30, terwijl de 90km ruim 5h30 is en de 115km oploopt tot 7h30. (voor een goed getrainde biker)
Je lichaam moet hier compleet anders op reageren.
Zal waarschijnlijk wel de 90 worden, en uiteraard zal dit zwaar worden en langer in het zadel zitten zijn.
Maar mijn plaats in de rangschikking kan mij niet schelen, al ben ik de laatste, ik wil de afstand gewoon uitrijden. In alle marathons vorig jaar ben ik in de eerste helft van het deelnemersveld geëindigd, wat al stukken beter was dan verwacht.
Vorig jaar in Chimay zat ik de laatste 20 van de 100 km gewoon stikkapot, maar doorbijten om de streep te halen heeft ook z'n charmes.
Maar dit topic gaat over de Raid de Hautes Fagnes zelf, en niet over of de deelnemers al dan niet geschikt zijn om hem uit te rijden...
Dus nogmaals: schitterend parcours, zeker een aanrader, allen daarheen!
Maar mijn plaats in de rangschikking kan mij niet schelen, al ben ik de laatste, ik wil de afstand gewoon uitrijden. In alle marathons vorig jaar ben ik in de eerste helft van het deelnemersveld geëindigd, wat al stukken beter was dan verwacht.
Vorig jaar in Chimay zat ik de laatste 20 van de 100 km gewoon stikkapot, maar doorbijten om de streep te halen heeft ook z'n charmes.
Maar dit topic gaat over de Raid de Hautes Fagnes zelf, en niet over of de deelnemers al dan niet geschikt zijn om hem uit te rijden...
Dus nogmaals: schitterend parcours, zeker een aanrader, allen daarheen!