Houffamarathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Bericht door R1ALAIN »

Aha da was jij met de inbus van 10. Ik heb u nog geantwoord dat ik er één bijhad van 6 en 8, maar geen van 10. Ik had u willen helpen hoor, maar ene van 10 die heb ik nooit bij. Dat komt nu echt heel weinig voor hoor !
keno schreef:men eerste marathon gereden en meteen ook men eerste pech onderweg gehad in 4j mtb te rijden #-o

ging gewoon in goed tempo de xl uitrijden maar een losgekomen traparm besliste daar even anders over

na zo n 10 km voorbij eerste bevoorrading men inbusvijs van 10 losgekomen in men trapas dus ineens ging men linker traparm aan men schoen #-o

ik dacht dat ik ging ontploffen en zeker dat men fiets nog een nazicht kreeg donderdag waaronder nieuw vet in men trapas gedaan en nieuw remblokken gestoken ..

dus de resterende kmters tevoet kunnen doen wand natuurlijk geen inbus van 10 bij zoals iedereen blijkbaar
bedankt aan de enkelingen die toch hun hulp aanboden maar dan toch niet konden helpen door de juiste maat niet mee te hebben
degenen die ineens enkele meters doof waren in het paseren als ze de vraag kregen of ze een inbus van 10 bijhadden ook een merci en hopelijk krijg je ook es pech :evil: niet bedoeld aan niet vlaamstaligen :wink:

ging eerst opgeven maar de adrenaline was iets te hevig door de pech dat ik besloot aan de 2e bevoorrading waar ik geholpen werd door een fietshandelaar uit de het westvlaamse waarvoor dank toch verder te gaan en volledig uit te rijden

voor de rest enkel last van de koude gehad door de regen na de 3e bevoorrading ...

dus volgend jaar weer van de partij met inbus van 10 in men truitje en dan gaan we voor de xxl :wink:
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Bericht door Giobiker »

Tjah, tis ook ne chrono en genen TT he, misschien daarmee dat men nie veel zin had om te stoppen :roll:
Gebruikersavatar
keno
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 00:38
Rijdt met: niner emd sram xx1 / cannondale evo sram red 11 speed

Bericht door keno »

Giobiker schreef:Tjah, tis ook ne chrono en genen TT he, misschien daarmee dat men nie veel zin had om te stoppen :roll:
er waren erveel die zeker geen chrono aant rijden waren geloof me :wink:
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Na 4 of 5 jaar terug eens meegedaan in houffa aan de 77km. Had startnummer 3065 maar na een zomer van veel werken, uitgaan en levensgenieten samen met mijn maat helemaal achteraan gestart. In houffa zelf eens de benen getest en verrassend vlotjes de lange klim kunnen oprijden ongeveer halverwege het pak geraakt. Tot aan de opstopping. Echt geen zin om te drummen dus gewacht op mijn maat en een van de laatsten de tocht hervat(470ste bij eerste controlepunt). Dan opt gemak eigen tempo gereden dus een kleine inhaalrace tot eerste bevoorrading. Dan gevoeld dat de beentjes het geen volledige wedstrijd aan dit tempo gingen volhouden. Dan maar gewacht en gewacht (en koud krijgen) op mijn maat nadat hij na een half uur of langer nog niet opdook getelefoneerd en hij had door een dikke dat zij derailleur afgereden (is nog vlotjes opgehaald geweest door een vriendelijke mens dus een bravo voor de organisatie). Met bijna geen levende ziel meer aan de eerste bevoorrading weer aangezet met pijne benen van het wachten. Gelukkig had het middenstuk minder zware klimmen maar was alles helemaal kapot gereden door het grote aantal bikers dat inmiddels gepasseerd was aangezien de 40km hetzelfde traject deed. Dan maar rijden en rijden en hier een daar mensen en groepjes inlopen. Dan ferm beginnen afzien rond de 60km om een klim waar het de fiets naar boven duwen was terwijl ik een praatje deed met een Nederlander waarom we onszelf het aandeden :-). Bij de derde bevoorrading begon het dan nog leuk te regenen (wat mijn humeur nog wat meer hypothekeerde) op karakter de laatste kilometertjes afgehaspeld. Bij het begin van het wb parkoers waar ik intussen bijna nergens meer bovenraakte. Nog een meisje moeten aanmoedigen die vroeg hoever het nog was (1km). Die het net als ik ook al lekker beu was want ze wou opgeven. Haar dan toch wat na mij zien aankomen(proficiat meid). Heel de dag mooi recht gebleven maar lekker op dezelfde plaats gevallen als vier jaar geleden op het wb parkoers. Door de zelfde reden stikkapot moeten afdalen en niet meer kunnen concentreren. Voor mij is dit geen leuke aankomst. Dan aangekomen als te zien hieronder. In feite nog content na zo goed als niet gefietst te hebben in augustus. Eerste uurtjes na de race niet echt gelukkig geweest maar na een douche wat eten en e tukje op de camping. Er weer wat doorgekomen.

363. 3065 VANDENDRIESSCHE Roy 22 BEL POGGIO BIKERS 6:16:48 4:54 12.26 20 u23 KOEKELARE
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

damn veel mensen 'DSQ' of 'DNF' wegens chip probleem

hou ons op de hoogte van wat chronorace te zeggen heeft

ik heb hetzelfde probleem gehad in 'ardennes trophy'

uitijndelijk na 10mails !!!! kreeg ik uitijndelijk een antwoord van :
"we hebben u chip bij de verkeerde nummer geplaatst en daarom deze missing"

damn wat een loosers,hoe zo iets dom kan gebeuren

enfin hopelijk komt het allemaal nog goed voor jullie


grtz
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

R1ALAIN schreef:Aha da was jij met de inbus van 10. Ik heb u nog geantwoord dat ik er één bijhad van 6 en 8, maar geen van 10. Ik had u willen helpen hoor, maar ene van 10 die heb ik nooit bij. Dat komt nu echt heel weinig voor hoor !
keno schreef:men eerste marathon gereden en meteen ook men eerste pech onderweg gehad in 4j mtb te rijden #-o

ging gewoon in goed tempo de xl uitrijden maar een losgekomen traparm besliste daar even anders over

na zo n 10 km voorbij eerste bevoorrading men inbusvijs van 10 losgekomen in men trapas dus ineens ging men linker traparm aan men schoen #-o

ik dacht dat ik ging ontploffen en zeker dat men fiets nog een nazicht kreeg donderdag waaronder nieuw vet in men trapas gedaan en nieuw remblokken gestoken ..

dus de resterende kmters tevoet kunnen doen wand natuurlijk geen inbus van 10 bij zoals iedereen blijkbaar
bedankt aan de enkelingen die toch hun hulp aanboden maar dan toch niet konden helpen door de juiste maat niet mee te hebben
degenen die ineens enkele meters doof waren in het paseren als ze de vraag kregen of ze een inbus van 10 bijhadden ook een merci en hopelijk krijg je ook es pech :evil: niet bedoeld aan niet vlaamstaligen :wink:

ging eerst opgeven maar de adrenaline was iets te hevig door de pech dat ik besloot aan de 2e bevoorrading waar ik geholpen werd door een fietshandelaar uit de het westvlaamse waarvoor dank toch verder te gaan en volledig uit te rijden

voor de rest enkel last van de koude gehad door de regen na de 3e bevoorrading ...

dus volgend jaar weer van de partij met inbus van 10 in men truitje en dan gaan we voor de xxl :wink:
Dat is toch een inbus van 8 waar je de schroef mee aantrekt,alleszins op mijn xtr is dat een 8.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

BelAir_500 schreef:damn veel mensen 'DSQ' of 'DNF' wegens chip probleem

hou ons op de hoogte van wat chronorace te zeggen heeft

ik heb hetzelfde probleem gehad in 'ardennes trophy'

uitijndelijk na 10mails !!!! kreeg ik uitijndelijk een antwoord van :
"we hebben u chip bij de verkeerde nummer geplaatst en daarom deze missing"

damn wat een loosers,hoe zo iets dom kan gebeuren

enfin hopelijk komt het allemaal nog goed voor jullie


grtz
Dat een chip aan een verkeerd nummer gelinkt wordt kan ook soms de organisatie hun schuld zijn. Zij delen de chips uit aan de deelnemers.

Wat de houffamarathon betreft, er is chronometrage materiaal gestolen bij een controlepunt waardoor sommige mensen geen 'biep' gehoord hebben.

De onterechte DSQ's, zend een mail naar info@houffamarathon.be, ik zal het bekijken en laten rechtzetten door chronorace (indien onterechte DSQ - ...Vorig jaar een discussie gehad van een half uur met een zekere R.G. die beweerde niet afgesneden te hebben en recht te hebben op een 3e master plaats, totdat we moesten zwart op wit bewijzen dat hij over een bepaalde zone slechts 6min deed en de winnaar 16min... )
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

amaii er zijn toch mensen die er alles aan doen om op die podium te geraken en dus zo vals spelen pffff

en dan materiaal stelen, maar allé !
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik snap ook niet wat er leuk is aan onterecht op een podium staan.
In Chimay was ik ingeschreven voor de 100 km, maar wegens een slechte dag ben ik afgeslagen voor de 65.
De volgende dag bleek dat ze mijn tijd toch hadden geregistreerd voor de 100, en dat ik dus als winnaar stond genoteerd. Ik schaamde me dood!
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

vraagje: is er soms iemand op het forum die binnekort houffalize nog eens aandoet?
heb nl mijn fietsslot laten hangen aan de inschrijving :oops:
Plaats reactie