sart-tilman

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Amai wat een slijk, eerste keer aanwezig en direct "gedoopt".
Heb me goed geamuseerd. In het begin ook even stoppen en kawee en beenstukken uitgedaan.
Vervolgens met mooi tempo tocht chrono verder gereden, zonder het "rood" op te zoeken, 't is immers nog vroeg op het jaar.
Toch wel heel veel volk rond 9u, zodat we meermaals moesten uitwijken of zelfs stoppen voor andere rijders, Conti MK's deden hun werk voortreffelijk hoewel natuurlijk in dit weer een echte mudtyre beter was geweest.
Paar pittige klimmetjes, voornamelijk op straat maar toch een mooie 955hm op polar (55km).
Op het einde nog eens de pees erop na de 4de ( =D> )bevoorrading.
Mijn bikemaat moeten laten voorgaan, maar toch niet ontevreden aangekomen met het gevoel een stevige training te hebben gereden als voorbereiding voor de volgende chrono's.
Optimo GmC
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 mei 2004 21:48

Bericht door Optimo GmC »

De Garmin gaf iets van een 1100hm Phille.
Gebruikersavatar
reteip76
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 14:54
Rijdt met: Scott Scale Pro 29r 2012, Scott scale 35 2010, Kuota Kharma 2011

Bericht door reteip76 »

ik heb mijn eerste chrono 45km gedaan, en gezien de staat van het parcours tevreden over de tijd (2 keer gestopt aan een bevoorading en 1 keer zwaar gevallen), 2u49 en 37 plaats. Mijn polar geeft 845hm.
Goed geamuseerd en zeker voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
parcival
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: za 03 mei 2003 17:15
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door parcival »

julie schreef:
parcival schreef:Ik had er 995 op mijne Polar.
op de 45 of de 55?
ik had nl 820 voor de 45
Die 995hm was op de 55.
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

een "snelle" tijd kon ik sowieso vergeten, gezien de staat van het parcours...echt soms het vettigste van het vettigste.

Vooral het feit dat al na een paar km mijn versnellingen zienderogen richting een singlespeed-lightversie evolueerden, moest ik toch meer van de fiets af dan lollig was (en ik ben niet zo sterk als die beruchte st-er) Voor de eerste bev. ook nog eens twee km verkeerd gereden.

Na de eerste bev. sprong m'n voorste remblokje ineens weg. Oei- na het verschieten, want in een bergaf- , dan maar gewisseld met eentje vanachter na een beetje dom zoeken (in 't slijk naar een donker blokske: hoe dom kan je zijn?) Boem, weeral tijd kwijt.
Verschillende afdalingen dan maar wat voorzichtiger genomen.

Tot vlak voor de extra bev. van de 55km lus terug een goed ritme, dan lang naar beneden...tot het rotste stukje van voor mijn part de laatste jaren dat ik al rij: langs de rivier ploeteren. Ik wou wel, maar mijn maguraremssysteem is op dit punt ongenadig zwak: het liep volledig vol. Terug wandelen geblazen. Natuurlijk zoveel mogelijk slijk eruit proberen te halen, maar nu was alles zo vettig dat ook mijn gripshifts hun beperkingen toonden..net op een laatste zware klim. Daar heb ik gevloekt en enorm veel tijd verloren (en nee: kom me nu geen schijfrem aansmeren)

Maar soit, dat geldt natuurlijk voor iedereen, maar toch teveel pech naar mijn goesting. Ondanks slechte uitslag, toch al betere klimbeentjes dan vorig jaar. Volgende keer beter dan maar.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Wim Waekens heeft de chrono gewonnen en zeggen dat ik hem gisteren gezien heb in de ronde van het hageland,goed voor 115km.Er zijn toch cracken in dit mountainbike wereldje.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Biestie1 schreef:Dan heb ik blijkbaar ook nog eens de splitsing van de 55 gemist #-o
De splitsing van de 55 was net over de brug in Esneux
35 en 45 rechtaf
55 rechtdoor
Na een paar 100m op de 35/45 kwamen die van de 55 van links naar beneden over de baan waar de 35/45 rechts in moest
Gebruikersavatar
it's me !
Mountainbiker
Berichten: 1496
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 14:39
Rijdt met: Canyon

Bericht door it's me ! »

reteip76 schreef:ik heb mijn eerste chrono 45km gedaan, en gezien de staat van het parcours tevreden over de tijd (2 keer gestopt aan een bevoorading en 1 keer zwaar gevallen), 2u49 en 37 plaats. Mijn polar geeft 845hm.
Goed geamuseerd en zeker voor herhaling vatbaar.
ge hebt me geklopt. :lol:
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Bericht door KoRn »

na 15 km moeten opgeven met een kapotte buitenband :( ik had er nochtans goesting in
Gebruikersavatar
Florian_53
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 04 jul 2008 20:09
Rijdt met: Ridley ignite team
Contacteer:

Bericht door Florian_53 »

Voor de eerste keer de chrono 45km gereden. Maar wat een modder pfff, daar vond ik maar niks aan. Voor de rest wel een hele mooie tocht en toch wel tevreden over het resultaat. 2h46 op de 45km.
Plaats reactie