sart-tilman

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Bericht door spaghetti_2 »

weet iemand of de omgeving er vettig bij ligt ?
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

spaghetti_2 schreef:weet iemand of de omgeving er vettig bij ligt ?
nu nog niet, het ligt er zelfs vrij droog bij. Ze hebben regen voorspeld voor vannacht, maar geen idee hoeveel er gaat vallen
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

julie schreef:
spaghetti_2 schreef:weet iemand of de omgeving er vettig bij ligt ?
nu nog niet, het ligt er zelfs vrij droog bij. Ze hebben regen voorspeld voor vannacht, maar geen idee hoeveel er gaat vallen
julie, hoe rij je het makkelijkst als je van limburg komt?
vorig jaar hebben we toen even moeten zoeken
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Andere Gps raadplegen mss,die van mij bracht me op de juiste plaats zonder problemen.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

G-m@n. schreef:
julie schreef:
spaghetti_2 schreef:weet iemand of de omgeving er vettig bij ligt ?
nu nog niet, het ligt er zelfs vrij droog bij. Ze hebben regen voorspeld voor vannacht, maar geen idee hoeveel er gaat vallen
julie, hoe rij je het makkelijkst als je van limburg komt?
vorig jaar hebben we toen even moeten zoeken
als je gewoon Luik volgt, de tunnels doorgaat en de afslag Embourg/CHU Sart Tilman neemt en vervolgens rechts na de afslag en bij de stoplichten links. Volgens mij staat het daar al aangegeven. Op een gegeven moment gaat de weg omhoog richting "CHU", dat is de goede richting.
Een directere route, maar wat ingewikkelder, is om Luik Centrum (staat er niet Boulevard d'avroy op de borden, sorry, ik rij er zo vaak langs en ik weet geeneens hoe die afslag precies heet :oops: ) te nemen als afslag, dus voor de tunnels, en vervolgens "luxembourg" te volgen tot aan de "pont fragnée", daar linksaf de maas over en gelijk rechtsaf bij het eerste stoplicht. Deze weg gewoon volgen (je zit dan in Angleur) rechtdoor, de heuvel op, en je komt uit bij de rotonde waar de start is.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

julie schreef:
spaghetti_2 schreef:weet iemand of de omgeving er vettig bij ligt ?
nu nog niet, het ligt er zelfs vrij droog bij. Ze hebben regen voorspeld voor vannacht, maar geen idee hoeveel er gaat vallen
Ofwel is er een zondvoed gepasseerd deze nacht, ofwel is de interpretatie van "vrij droog" nogal ruimdenkend. Ik heb al een keer of vijf in ST gereden, maar zo'n erge slijkboel heb ik er nog nooit gehad. :p

Nu het parcours was wel tof, goed bepijld, en voor de rest was het "smooth" georganiseerd (alleen aan die levensgevaarlijke start achter de wagen gaan ze ooit toch eens iets moeten doen). Alleen dat slijk... 1 rit en ik heb al mijn portie voor de rest van 2010 gehad.

Voor de rest stond ik na 15km al quasi stil met krampen, khad blijkbaar te spannende kniestukken aangedaan. Waardoor ik ergens rond kilometer 20 en zich bevindend op plaats 50 (in plaats van in de eerste tien waar ik zat) maar heb besloten om met blote billekes te gaan fietsen. Het was kou, mijn benen waren helemaal leeg, maar 't ging toch veel beter. Ik ben maar een 20-tal minuten na de winnaar aangekomen...

De besttijd (kweetniet doorwie) zat op 2u27... :p
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Wat een smurrie !
Net nu had de organisatie beslist om eens een andere kant uit gaan, naar het immer vettige Sprimont. Door de regen van vannacht, een spijtige keuze.
Ik zat dit jaar voor de 5e keer op mijne fiets en dat was er aan te merken, en vooral te voelen.
Zonder te trainen, ne chrono proberen te rijden, gaat dus niet !
Dan heb ik blijkbaar ook nog eens de splitsing van de 55 gemist #-o
Ineens kwam er éne met ne nummer van links, ik dus verkeerd gereden en onvrijwillig de 45 gedaan.
Damn ! Nu ja, héél effe woedde er een hevig gevecht in mijne kop, maar uiteindelijk was het toch wel de opluchting die het won van de ontgoocheling :wink:
Geen idee van tijd, maar ik vermoed dat ik wel 3 uur gedaan heb over die 45 km. :oops:
Hopelijk kan ik nu eens beginnen trainen.
Gebruikersavatar
it's me !
Mountainbiker
Berichten: 1496
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 14:39
Rijdt met: Canyon

Bericht door it's me ! »

Het was inderdaad vettig! De prut komt nog uit mijn ogen...
Onze voorzitter ondanks zijn verkoudheid een mooie 6e plaats en de nr 3 reed singlespeed.. RESPECT 8-[

Ik een bescheiden 38e plaats op de 45.Vanaf de eerste bevoorrading werkten mijn gripshiften niet meer.
Met 2 handen moeten draaien om van versnelling te veranderen. (als het al lukte. :roll:)
Tijd voor nieuwe kabels en rubbers. Er zat dus meer in maar dat zijn vijgen na pasen hè!
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

Ik vond het een zeer geslaagde tocht.Maar zou hem toch eens graag rijden als het droog is.Op plekken was het echt nie te rijden.
De eerste keer dat ik hier kwam rijden en de eerste ardennen tocht van het jaar. Heb afgezien maar me toch geamuseerd.

We zijn hier met 3 manne van ons club komen rijden, na de tocht kregen we telefoon van de andere clubleden, die in Geel zijn gaan rijden, met de vermelding dat het kweetnie hoe zwaar is geweest. #-o #-o :lol:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Bericht door spaghetti_2 »

amai wat een lastige rit voor mijn allereerste chrono. Als één van de laatste vertrokken waardoor het parcours al helemaal kapot gereden was. Een triestige 3u en half voor de 55 km als resultaat. Had ik eerder kunnen vertrekken, als één van de eerste dan had daar toch minstens een kwartier afgeweest denk ik. Ach ja, mijn 18 jaar maakt mij ook niet meteen een partij voor getrainde twintig- en dertigers
Plaats reactie