HOUFFALIZE 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
sharplikeascalpel
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:28
Rijdt met: HILSeT (8,5kg) xc bike, YETI ASR

Bericht door sharplikeascalpel »

Ik weet wel dat ze al lang op die kant een permanent parcours willen bouwen en dat het zeer technisch wordt.

MAAR die vergelijking met de Ronde klopt wel. Er zijn maar een paar parcoursen waar ik een heel jaar van droom en Houffa is er een van. Ik vind de meer crossgerichte evolutie ook spijtig. Het zal ook wel voordelen hebben, ongetwijfeld, maar hopelijk blijft mtb toch wel echt mtb...
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

MTB moet MTB blijven
Of willen we van die ZATTE pensen kermissen zoals CX.
Tenten met zatte mensen die een paar uur voor de wedstrijd al strontzat zijn en dan bier naar renners beginnen te gooien.
Renners tegen de grond trekken (on)opzettelijk of niet.
Ziet ge al nadars langs de arsenal staan om de (zatte)toeschouwers aan de kant te houden.

Geef mij maar de gemoedelijke sfeer van Houffalize XCO.
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

WIP schreef:MTB moet MTB blijven
Of willen we van die ZATTE pensen kermissen zoals CX.
Tenten met zatte mensen die een paar uur voor de wedstrijd al strontzat zijn en dan bier naar renners beginnen te gooien.
Renners tegen de grond trekken (on)opzettelijk of niet.
Ziet ge al nadars langs de arsenal staan om de (zatte)toeschouwers aan de kant te houden.

Geef mij maar de gemoedelijke sfeer van Houffalize XCO.
yep.
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Ruben S. schreef:
WIP schreef:
Geef mij maar de gemoedelijke sfeer van Houffalize XCO.
yep.
Vorig jaar werd er reeds strenger opgetreden door enkele kleine incidenten in de voorlaatste editie.
We krijgen(kregen)veel vrijheid,als iedereen zich aan't fatsoen houdt kunnen we dit behouden,maar zoals iedereen al weet...
De grote hoop moet boeten voor enkele onozelaars.
Als die enkelen thuisblijven staan ons nog mooie jaren te wachten.
veloke
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 19:38
Rijdt met: specialized

parcours

Bericht door veloke »

ik vind het spijtig dat ze klok geen 10 jaar kunnen terug draaien dat was mtb ,parcours van min 9 km ,nog even en al de toppers zijn verplicht van marathons gaan te rijden , materiaal posten plaatsen parcours inkorten nog enkele jaren en we zijn houffalize aan het veldrijden , bij mij geen probleem als het in het winter seizoen gebeurt, bedankt menheer Nijs en van de Nabele
Gebruikersavatar
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 09 jan 2004 22:38
Rijdt met: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Re: parcours

Bericht door RACING ANIMAL »

veloke schreef:ik vind het spijtig dat ze klok geen 10 jaar kunnen terug draaien dat was mtb ,parcours van min 9 km ,nog even en al de toppers zijn verplicht van marathons gaan te rijden , materiaal posten plaatsen parcours inkorten nog enkele jaren en we zijn houffalize aan het veldrijden , bij mij geen probleem als het in het winter seizoen gebeurt, bedankt menheer Nijs en van de Nabele
Als wedstrijdrijder vind ik die materiaalzones best wel ok. Maar die parcours zouden inderdaad niet korter dan 5 km mogen ziijn.
jerre13
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 14:53
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre13 »

Sandcrawler schreef:
Superkrisser schreef:Mooi voor de toeschouwers, want je krijgt kleinere verschillen tussen de toppers, maar de tendens naar meer cyclocross en minder MTB is gezet!
Mss een toegift naar onze vriend Nijs.
Vandaag staat in hln dat Nys gaat meerijden in houffalize!! #-o
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

jerre13 schreef:
Sandcrawler schreef:
Superkrisser schreef:Mooi voor de toeschouwers, want je krijgt kleinere verschillen tussen de toppers, maar de tendens naar meer cyclocross en minder MTB is gezet!
Mss een toegift naar onze vriend Nijs.
Vandaag staat in hln dat Nys gaat meerijden in houffalize!! #-o
En plotseling is dezelfde datum als vorig jaar wel geschikt om een MTB wedstrijd te rijden. :roll:
jerre13
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 14:53
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre13 »

Ruben S. schreef:
jerre13 schreef:
Sandcrawler schreef: Mss een toegift naar onze vriend Nijs.
Vandaag staat in hln dat Nys gaat meerijden in houffalize!! #-o
En plotseling is dezelfde datum als vorig jaar wel geschikt om een MTB wedstrijd te rijden. :roll:
idd, dan weet je dankzij wie en voor wie het parcour verandert is !!
xav
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 23 nov 2004 18:22
Rijdt met: Granville

Bericht door xav »

Wat is de reden om het prachtige parcour te veranderen?????? :(
Wie zit hier achter?

alez jongens, ze gaan onze sport toch echt niet kapot maken, en dit om een paar crosserkes te overhalen om te MTB'en.
De bond gaat nu toch niet het MTB'en gebruiken om het veldrijden te redden. Dit zou dan ook de eerste keer zijn dat ze geinteresseerd zijn in het MTB'en.

SHIT MAN
Plaats reactie