HOUFFALIZE 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
veloke
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 19:38
Rijdt met: specialized

houffalize 2010

Bericht door veloke »

sorry mensen maar wanneer is alles beginnen te veranderen met parcours en regelementen vanaf toen wanneer Sven is gaan mountainbiken ,materiaal posten ,hier kan ik nog mee leven , inkorten parcours , de vraag is ook gekomen van Sven om punten te sprokkelen zowel in het veldrijden als in het mountainbiken om zo een goede startplaats in de wacht te kunnen slepen ,hoe kun je nu iemand toe verplichten om twee verschillende sporttakken uit te oefenen, ik vind het spijtig dat Sven zich nooit heeft laten zien in houffa toen het nog echt mtb was en dan nog in eigen land en zich nu plots geroepen voelt om er toch gaan deel te nemen , sorry maar laat alles toch zo als het is en probeer zo het voordeel toch niet naar u toe te trekken op de volgende spelen in Schotland.
ik moet wel zeggen ,zo'n biker als Sven zul je niet vlug meer tegen komen
het is en blijft een klasbak
Gebruikersavatar
X10
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 08 sep 2004 20:25
Rijdt met: specialized epic

Bericht door X10 »

OEPS!!!
Daar gaan we weer.
Ze gaan het mountainbiken wel kapot krijgen op deze manier.
Ik vind het in ieder geval een zeeeeer triestige zaak. #-o
Mountainbikesport kan je dus alleen nog bij de marathons.
Tijd dat mensen uit de mountainbikewereld eens aan de touwtjes gaan mogen trekken bij de bevoegde instanties (uci, belgische wielerbond,....) Ik zou zo zeggen help frishknecht en anderen. Ik vind dus ook dat we ons moeten laten horen, tis erover dat parcours in houffa [-X
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Toch wel straf, Nys krijgt het dus in zijn eentje voor elkaar om in een sport die niet zijn hoofdbezigheid is van alle regels te veranderen, materiaalposten in te lassen, parcours te wijzigen in zijn voordeel enzovoort ...

Maar in "zijn eigen sport" kan hij er niet voor zorgen dat zijn nieuwe bandjes goedgekeurd worden door de uci (hoewel ze eigenlijk reglementair waren) of om de sneeuw te laten liggen op het wereldkampioenschap, die verdomde tsjechen toch hé, ze weten duidelijk nog niet dat de wil van Nys wet is :wink: .

De mountainbike sport is inderdaad aan het veranderen, maar volgens mij zijn het vooral de sponsors en andere mensen die er geld moeten "uitslaan" die hiervoor verantwoordelijk zijn, ze proberen immers al lang om mtb aantrekkelijker te maken om op tv te vertonen, dit doe je uiteraard door parcours in te korten, minder technisch te maken (zodat de kop van koers langer bij elkaar zou blijven), materiaalposten in te lassen, ... alleen spijtig dat je dan uiteindelijk iets uitvind wat al bestaat, namelijk cyclocross.

Enfin, ik zeg het nog eens, ik ben het volledig eens met het feit dat het mountainbiken moet blijven zoals het was, en geen soort van 2de cyclocross kampioenschap mag worden, maar ik blijf er problemen mee hebben dat zovelen hier steeds insinueren dat Nys hier verantwoordelijk voor zou zijn, maar hier laat ik het bij want ik krijg steeds meer het gevoel dat ik tegen de bierkaai aan het vechten ben :roll: .
erwinvr6
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 09 jun 2009 22:47
Rijdt met: nederland (Ridley Ignite Team)

Bericht door erwinvr6 »

Nu men definitief heeft besloten dat de WB-manche MTB in Houffalize doorgaat, is er ook meteen een nieuw parkoers uitgezet. Dit is vooral gebeurd op last van de UCI, meldt O2 Bikers. De internationale wielerbond zocht een manier om de cross country beter in beeld te kunnen brengen. Het gevolg is een veel compacter parkoers van amper 5,4 kilometer. Vorig jaar moest er per ronde nog 7,2 kilometer gereden worden. De specifieke identiteit van Houffalize wordt overigens wel ernstig aangetast, nu de legendarische afdaling van de Fosse d'Outh - bij bikers bekend als 'de tuin' - verdwenen is, terwijl ook de lange beklimming van de Saint-Roch uit het parkoers is gehaald. Het centrale gedeelte van de omloop is nu de helling van Sertomont, waar de afgelopen jaren al de meeste toeschouwers stonden. Nu worden daar twee beklimmingen en twee afdalingen gesitueerd. Nieuw is de offroad-beklimming naast de weg naar Luik.
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Als ik mij niet vergis had Houffa ook wel wat financiële problemen. De media is daar natuurlijk een weldoener in. De sponsors vragen dat ook tegenwoordig. Als ik zie bij ons, als wij wat meer media aandacht aankondigen, hoeveel sponsors er ineens zich aanmelden. En dan gaat het niet meer over 25 euro van de bakker hé.
Het nadeel is dat je andere dingen moet inleveren.
Hoewel ik toch denk dat de ploeg van sporza die nu het veldrijden filmt, zeker in staat moet zijn om ook het oude parcours héél fraai in beeld te brengen.
Daarnaast zal de weg naar londen 2012 ook wel in van belang zijn. En daar krijg je natuurlijk een ander parcours.
Allemaal niet simpel, de compromis vinden tussen het commerciële (= nodig om te overleven) en het pure (=nodig om de sport eigen te houden)
Een uitdaging waar men hopelijk in slaagt.
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

wat bedoelle ze met tijd opname chip bij het inschrijven bij chrono race wat moet je er invullen?
Gebruikersavatar
vince 78
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 feb 2008 22:45

Bericht door vince 78 »

Nys,Nys,Nys.....eerst en vooral start Sven Nys NIET in Houffalize!!

En ten tweede..wees blij dat ie op ne mountainbike rijd,zo komt onze sport teminste wat meer in de kijker,al ben je nu voor of tegen Sven Nys!
dirtymtbiker
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 21:17
Rijdt met: Rider Axxis (HT)en Specialized Stumpjumper Expert

Houffa nieuw

Bericht door dirtymtbiker »

Shit zeg, hier juist mtb.be gelezen ivm nieuw parcours !

Da kan toch niet zijn zekers ! Een paar "mtb heilig" verklaarde plekken
er niet meer bij! #-o

Als het parcours zo moeilijk én technisch blijft als tervoren, ga je me niet meer horen, maar daar geloof ik niks van. :cry:
Alles in functie van de media zekers.
Diene VDAbbeele die mix van xo en cyclo wil.

Al het volk langs ene kant, wat gaat dat geven???
Vroeger kon je ze op enen toer 2-3x zien als je met fiets rondtoerde!


ps: mannen eerlijk blijven Nys kan wel stukske met ne velo rijden hé!
Winnen dat nooit,maar als hij ergens zijn zinnen op gezet heeft gaat hij wel top tien rijden... én welken Belg kan dat nog??? enkel de Roel.
Voor het mtbike in het algemeen een goede zaak, want Sven komt zekers in het nieuws!
lodie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 feb 2010 09:31
Rijdt met: FOCUS RAVEN PRO 6

HOUFFALIZE

Bericht door lodie »

hoi,
Heeft er iemand een idee hoe je bij de wedstrijd fun b klasse houffalize
wat meer vooraan kunt staan. Vorig jaar stond ik bij de laatste.
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Re: HOUFFALIZE

Bericht door Ruben S. »

lodie schreef:hoi,
Heeft er iemand een idee hoe je bij de wedstrijd fun b klasse houffalize
wat meer vooraan kunt staan. Vorig jaar stond ik bij de laatste.
Rap inschrijven...
Plaats reactie