2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

hm, ben ook wel eens benieuwd naar het parcours, maar dinsdagvoormiddag kan ik niet. ik zal er eens op een avond na het werk heenfietsen.
Gebruikersavatar
Wouter
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 19 dec 2002 22:40
Rijdt met: Commençal VIP - Stevens S6

Bericht door Wouter »

Hebben jullie die website al eens goed bekeken? Het gaat uitsluitend over sponsoring, visibiliteit (reserveren van spandoeken e.d.), vipplaatsen,...
Veelzeggend vind ik :-?
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

Wouter schreef:Hebben jullie die website al eens goed bekeken? Het gaat uitsluitend over sponsoring, visibiliteit (reserveren van spandoeken e.d.), vipplaatsen,...
Veelzeggend vind ik :-?
bohhh
Gaat toch ook over de inkomprijs...
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Bon ben daar is een kijkje gaan nemen...te voet

Veel heb ik er niet uit geleerd
Ik denk dat ik een stukje gevonden heb maar echt veel zag ik niet, toch geen 4 km...

Ik had me geprakeerd aan een brug in dat "park". Daar is een parking. Vandaar direct een bergske op genomen en eens boven naar Re zo via dat pad over die brug. gewoon pad gevolgd en buiten een cameraploeg die beneden iemand aan het intervieuwen was en een landloper die met een paar ALDI zakjes en een kampvuurtje? waarop hij zijn maaltijd aan het bereiden was, heb ik daar niks van beweging gezien. Laat staan een MTB track #-o
Tot ik plots wat verder door een soort afsluiting zag in ROOD en WIT geschilderd en daar Re naast MTB sporen zag die via een steile down hill naar een lager gelegen wegske leidde. Daar gewoon verder gewandeld en weer niks speciaals gemerkt. Om een lang verhaal ( 4km??) kort te maken ik heb die "vijver" rond gewandeld en niks gezien.
Dan kwam ik uiteindelijk uit aan die rode reddingsboot ( zie ook foto op Google earth ) en daar viel me op dat en een single track was ( +/- 50cm breed) die uitblonk dankzij de steile afgrond ernaast en boomwortels. Te voet al een opgave laat staan op de bike :-)

Ik merkte geen signalisatie of merktekens of zo op die eventueel op bomen of andere zaken zouden staan. Nu ja de zon scheen ook wel mooi hé en het is daar wel een rustige plek om te wandelen.

Tenzij ik het parcours weet denk ik niet dat ik daar deze maand nog ga verkennen.
Nutiige tips of wat dan ook welkom hé !

Aja het parcours waar ik wandelde was wel droog en dus denk aan banden à la RacingRalph of een RocketRon. Maw een droog weer band of een goede middelmaat.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

op de faceboekgroep van Antwerp Cup Mountainbike, staat bij de foto's een plannetje van het parcours, niet heel duidelijk maar toch een idee van het te volgen parcours. verder nog enkele fotos van onze vriend Filip die aanwijzingen geeft.

http://www.facebook.com/group.php?gid=342738491627

Afbeelding

Binnekort toch eens een kijkje nemen. dat afdalingkje ziet er al tof uit :-)
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

aha nu dak da planneke hie zie kan ik me er al iets bij voorstellen...
tja ik ben er zeker van dat het zwaarder zal worden dan men denkt..

bij gelegenheid nog is gaan verkennen met de bike en dees planneke erbij 8)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

er liggen inderdaad enkele lekker steile hellingen daar, en onderstaande foto toont ook nog een leuk stukje :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Donderdag met het plannetje erbij eens opletten tijdens onze joggingtoer.
Nu weet ik de richting ongeveer.
Er zit daar wel een kruispunt in, waar het smalle paadje door de vijver op de dijk uitkomt, waar ik me bij afvraag hoe ze dat gaan oplossen.

Er zijn sowiezo een aantal plaatsen waar er markeringen staan en waar er kap en snoeiwerk gebeurde dat me niet duidelijk zijn met dit plannetje.

Aan de 'afgrond' waren vangzeilen (die maar half vasthingen) te zien, zijn die dan weg?

Dat afdalingeske is precies aan het uitkijkpunt op het einde van de dijk.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

die vangzeilen azo van die rode met gaten ?? die liggen plat ja #-o
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

vanzeilen, waarom is da nodig, je eindigt toch in die vijver, dat is toch ook zacht
Plaats reactie