27/12/09 de haan

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

27/12/09 de haan

Bericht door rocco »

kentiemand het parcour veel golfbrekers of nie hoeveel zand stroken?
Gebruikersavatar
Ghastly
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 19:27
Rijdt met: On-One ScandAl 29'er

Bericht door Ghastly »

GVH
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 02 feb 2009 11:58
Rijdt met: Granville

Bericht door GVH »

Dit kaartje geeft wel niet aan waar de finish is en hoeveel rondes het zijn.
Iemand weet?
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

Het parkoer is een beetje langer gemaakt tov vorig jaar. Dit zal zijn omdat vorig jaar ad zware duinestrook in De Haan een opstropping was id 1ste ronde. Nu wordt er gewerkt volgens het princype vd Panne. We gaan eerst richting Bredene om zo wat meer afscheiding te bekomen aan die zware duinenstrook.
Het parkoer loopt over de volledige kustlijn van De Haan dwz vh einde van Vosseslag tot het einde van Wenduine met tssin De Haan.
De zwaarste stroken liggen net voorbij de zeedijk van De Haan waar een steile duin bedwongen moet worden en op het uiteinde van Wenduine waar we een toerke doen van ongeveer 500m in de duinen. Dat toerke in de duinen wordt voorafgegaan door een trapbeklimming van ongeveer 20 tredekes. Na het toerke in de duinen gaan we terug het strand op richting Vosseslag. Enkel op de laatste km liggen er enkele golfbrekers.
Op het uiteinde van Vosseslag gaan we terug via asfalt naar de start en finischzone in Vosseslag. In Vosseslag moet ook de voetgangersbrug bedwongen worden vooraleer we het zand opkunnen richting de zeedijk van De Haan.

aub
Kanimanilski
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 dec 2007 23:06
Rijdt met: MTB: Ridley Shark, BeachBike: Ridley Blast 29er

Bericht door Kanimanilski »

Hoeveel ronden moeten er afgewerkt worden?
Gebruikersavatar
stubbe
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:58
Rijdt met: Stolen

Bericht door stubbe »

pearl jam schreef:Het parkoer is een beetje langer gemaakt tov vorig jaar. Dit zal zijn omdat vorig jaar ad zware duinestrook in De Haan een opstropping was id 1ste ronde. Nu wordt er gewerkt volgens het princype vd Panne. We gaan eerst richting Bredene om zo wat meer afscheiding te bekomen aan die zware duinenstrook.
Het parkoer loopt over de volledige kustlijn van De Haan dwz vh einde van Vosseslag tot het einde van Wenduine met tssin De Haan.
De zwaarste stroken liggen net voorbij de zeedijk van De Haan waar een steile duin bedwongen moet worden en op het uiteinde van Wenduine waar we een toerke doen van ongeveer 500m in de duinen. Dat toerke in de duinen wordt voorafgegaan door een trapbeklimming van ongeveer 20 tredekes. Na het toerke in de duinen gaan we terug het strand op richting Vosseslag. Enkel op de laatste km liggen er enkele golfbrekers.
Op het uiteinde van Vosseslag gaan we terug via asfalt naar de start en finischzone in Vosseslag. In Vosseslag moet ook de voetgangersbrug bedwongen worden vooraleer we het zand opkunnen richting de zeedijk van De Haan.

aub
Klopt toch iets niet aan je uitleg. Als ik me goed herinner (ben het eingelijk vrij zeker) was het vorig jaar starten richting Bredene waar dan de gekende track door de duinen werd gevolgd. Bij het ingaan van die track was er idd wat opstopping. Het plan van het parcours op de site is identiek dezelfde (nog steeds even crappy) als die van vorig jaar, weet dus niet waar je het haalt dat het parcours langer zou zijn...

Als het hetzelfde is als vorig jaar dan is er eerst een start loop (blauw op de kaart).
Op het einde van de start loop kom je aan de finish.
En dan is het twee volledige toeren (rood op de kaart). Kom je +- aan 50km volgens mijn berekeningen :-)
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

stubbe schreef:
pearl jam schreef:Het parkoer is een beetje langer gemaakt tov vorig jaar. Dit zal zijn omdat vorig jaar ad zware duinestrook in De Haan een opstropping was id 1ste ronde. Nu wordt er gewerkt volgens het princype vd Panne. We gaan eerst richting Bredene om zo wat meer afscheiding te bekomen aan die zware duinenstrook.
Het parkoer loopt over de volledige kustlijn van De Haan dwz vh einde van Vosseslag tot het einde van Wenduine met tssin De Haan.
De zwaarste stroken liggen net voorbij de zeedijk van De Haan waar een steile duin bedwongen moet worden en op het uiteinde van Wenduine waar we een toerke doen van ongeveer 500m in de duinen. Dat toerke in de duinen wordt voorafgegaan door een trapbeklimming van ongeveer 20 tredekes. Na het toerke in de duinen gaan we terug het strand op richting Vosseslag. Enkel op de laatste km liggen er enkele golfbrekers.
Op het uiteinde van Vosseslag gaan we terug via asfalt naar de start en finischzone in Vosseslag. In Vosseslag moet ook de voetgangersbrug bedwongen worden vooraleer we het zand opkunnen richting de zeedijk van De Haan.

aub
Klopt toch iets niet aan je uitleg. Als ik me goed herinner (ben het eingelijk vrij zeker) was het vorig jaar starten richting Bredene waar dan de gekende track door de duinen werd gevolgd. Bij het ingaan van die track was er idd wat opstopping. Het plan van het parcours op de site is identiek dezelfde (nog steeds even crappy) als die van vorig jaar, weet dus niet waar je het haalt dat het parcours langer zou zijn...

Als het hetzelfde is als vorig jaar dan is er eerst een start loop (blauw op de kaart).
Op het einde van de start loop kom je aan de finish.
En dan is het twee volledige toeren (rood op de kaart). Kom je +- aan 50km volgens mijn berekeningen :-)
indeed nu herinner ik het me ook weer. Het was inderdaad eerst richting Bredene. Rest klopt wel

mijn excuses voor de foutieve informatie
racing
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 17:28
Rijdt met: Specialized SJ HT 29 Comp Carbon

Bericht door racing »

Is er een parking kortbij de start/finishzone. Eventueel voor mobilhome?
Roadrunner
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 19 dec 2007 20:50
Rijdt met: Trek 4900

Verkenning

Bericht door Roadrunner »

Iemand zin in een verkenning van het parcours deze week?
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: Verkenning

Bericht door Scale »

Roadrunner schreef:Iemand zin in een verkenning van het parcours deze week?
Wanneer?
Plaats reactie