22/11/2009 De Panne beach endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

tuurlijk ! er liggen geen toeristen meer op het strand hè.

wij rijden nu bijna wekelijks eens op het strand. soms rijden we van de panne tot middelkerke ofwel draaien we het om en rijden we van de panne naar duinkerke en terug.

gewoon wat opletten met de wandelaars en vanaf de panne tot in frankrijk opletten voor zeilwagens.

wel rekening houden met hoog en laagwater.

onze site onder getijden kan je hierbij helpen. let wel de tijden zijn in utc dus twee uur bij tellen ! het is een rss voor het strand van de panne & per dag

http://dunekeuntjes.be
Laatst gewijzigd door polletje op vr 23 okt 2009 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
chrisDP
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 19:14
Rijdt met: Zannata Z29 XC, Musseeuw MF3

Bericht door chrisDP »

De beach endurance in De Panne is altijd een hoogdag in het jaar.
Voor nieuwe mensen : blaas je 'motor' niet op tijdens de eerste ronde.
Velen denken dat ze al een volledige ronde hebben gereden als ze de eerste maal aan de start passeren.
Mis dus, je hebt er dan een halve ronde opzitten en dan moet je er nog 2 afhaspelen.

als er op sommige plaatsen heel veel volk staat dan is dit niet enkel om je aan te moedigen. Dit wil vaak zeggen dat het een spectaculaire plaats is, lees, gevaarlijk.
De grote bult bij de doortocht op de dijk van De Panne is dus zo ééntje, niet enkel kijken naar het publiek maar op tijd je voorwiel oplichten want anders ga je gegarandeerd op je smikkel.

Als je het tijdens de rit niet meer ziet zitten dan is er alvast één aan te raden plaats om af te stappen : de camping in Frankrijk, hun Picon vin blanc is heel lekker.

strandbanden zijn ook zeer aan te raden, niet te hard opblazen en vlammen maar.

voor de rest : fietsen en genieten van de prachtige natuur en de toffe sfeer.


tot de 22e
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

ze zijn op dit moment de kustmatige zandberg in het midden van den dijk aan het aanleggen. dus we kunnen we er bijna op en af vlammen :-)
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Voor wat moet een gewone biker zich inschrijven??

elites/ masters??? ik ben 32 en heb geen wedstrijdnummer of vergunning of iets dergelijks... Ik ben dus eigenlijk amateur maar da staat er niet bij???? #-o
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

Bericht door vdc »

Ik ben reeds 5 dagen ingeschreven en ook betaald, en krijg maar geen bevestiging. Het lijkt mij ook nergens traceerbaar wie reeds is ingeschreven. Zijn er nog mensen met deze perikelen?
Jakob
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 16:40
Rijdt met: Scott Scale 10
Contacteer:

Bericht door Jakob »

vdc schreef:Ik ben reeds 5 dagen ingeschreven en ook betaald, en krijg maar geen bevestiging. Het lijkt mij ook nergens traceerbaar wie reeds is ingeschreven. Zijn er nog mensen met deze perikelen?
Joat joat, gewoon mailke sturen naar sport@depanne.be met u gegevens.
da spel op dien site werkt nie... en dan snel betalen! 8)
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Heeft er iemand de gps track van de ronde in De Panne?
Marc L
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 dec 2008 13:35
Rijdt met: Kona

Bericht door Marc L »

Heb me donderdag ingeschreven, gewoon via de site en nog geen 24 uur later bevestiging gekregen dat ik ingeschreven ben zodra betaling is gebeurd.
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

Re: 22/11/2009 De Panne beach endurance

Bericht door Signer »

sliekfretter schreef:Misschien al wat vroeg om de topic te starten , maar wij zijn al bezig met de voorbereiding met regelmatig het weekend bij laag water op de beach te trainen voor de Beach Endurance, info http://www.beach-endurance.be/ voor de info over de beachrace
Wie is het dan dat ik regelmatig met :roll: :roll: :roll: jawel hoogwater zie passeren in Koksijde/De panne (enne de Chico ist nie hoor)
Heb ook al enkele keren Nieuwpoort - De Panne gereden maar dan ook altijd bij laag tij.
In welke box starten jullie dan :drunk: :^o :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 09 jan 2004 22:38
Rijdt met: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Bericht door RACING ANIMAL »

er is onder de rubriek algemene info op de site van de wedstrijd een rubriek reeds ingeschreven dat je kan aanklikken. Daar kan je alfabetisch checken als je naam er al tussen staat.
greetz
Plaats reactie