Flanderscup#5 Holsbeek/Baal 23/08/09 !!!?? AFGELAST???!!

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
G_Heylen
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: za 12 jan 2008 15:58
Rijdt met: Rocky Mountain

Flanderscup#5 Holsbeek/Baal 23/08/09 !!!?? AFGELAST???!!

Bericht door G_Heylen »

is een nieuwe dit jaar,
iemand informatie hierover??

grtz
Laatst gewijzigd door G_Heylen op ma 17 aug 2009 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
superbiker25
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 01 okt 2007 16:16
Rijdt met: granville pulse

Bericht door superbiker25 »

De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Bericht door De Janssens »

Er zitten in alle geval minder bochten in dan Kessel. En eerder een paar lange klimmen i.p.v. veel korte
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

Inderdaad precies veel minder bochtenwerk dan in Kessel... Toch nog 122 +hoogteverschil dus niet te onderschatten denk ik...
Gebruikersavatar
jerre1
Mountainbiker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 13 mei 2007 12:40
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre1 »

er zitten een paar lange klimmen in, bv. net na de start(meidries) is vrij lang!!! deze avond gaan we verkennen!!!
zero
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: di 10 jun 2008 20:42
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door zero »

de meidries is niet te onderschatten, is een lange klim, eerst kasseien daarna offroad, dan een afdaling, waar je op tijd moet remmen om scherp naar links te draaien. dan volgt een stukje valsplat met daarna een smalle, steile klim. éénmaal boven is het redelijk vlak waarna een lange afdaling volgt (in het begin moet je zeker nog bijtrappen). daarna doe je een lus, maar die vond ik niet. ik heb wel de beklimming gevonden, maar de afdaling die erop volgt vond ik niet, denk dat ze die door de bos gaan leggen (geen bestaand pad). daarna volgt nog wat dalen en klimmen maar niet zo lastig als het eerste deel. dan heb je een stuk asfalt, hier zit je redelijk in de wind (als er wind is). daarna volgt een snelle afdaling (heb er 46,5 gehaald) en kom je terug bij de start uit.

ik ben van plan om bij de funB te starten (zou mijn eerst wedstrijd zijn). iemand een idee over hoelang die doen over een ronde (of over 4 ronde)?

iemand ook nog tips over bandendruk (ik heb tubeless michelin A/T banden en weeg 58 kg)
Gebruikersavatar
jerre1
Mountainbiker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 13 mei 2007 12:40
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre1 »

zero schreef:de meidries is niet te onderschatten, is een lange klim, eerst kasseien daarna offroad, dan een afdaling, waar je op tijd moet remmen om scherp naar links te draaien. dan volgt een stukje valsplat met daarna een smalle, steile klim. éénmaal boven is het redelijk vlak waarna een lange afdaling volgt (in het begin moet je zeker nog bijtrappen). daarna doe je een lus, maar die vond ik niet. ik heb wel de beklimming gevonden, maar de afdaling die erop volgt vond ik niet, denk dat ze die door de bos gaan leggen (geen bestaand pad). daarna volgt nog wat dalen en klimmen maar niet zo lastig als het eerste deel. dan heb je een stuk asfalt, hier zit je redelijk in de wind (als er wind is). daarna volgt een snelle afdaling (heb er 46,5 gehaald) en kom je terug bij de start uit.

ik ben van plan om bij de funB te starten (zou mijn eerst wedstrijd zijn). iemand een idee over hoelang die doen over een ronde (of over 4 ronde)?

iemand ook nog tips over bandendruk (ik heb tubeless michelin A/T banden en weeg 58 kg)
heb het parcour gisteren ook gedaan met een paar man van het team en de beschrijving van zero klopt als een bus!!! =D>
Gebruikersavatar
bonie+kevin
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: do 13 apr 2006 20:24
Rijdt met: is my biggest love

Bericht door bonie+kevin »

Hallo,

Ik zou ook graag deze flanderscup meerijden maar ik zit met het probleem dat ik niet in holsbeek geraak... :-?

zou er iemand mij willen meenemen en terugbrengen??
Ik ben van o.l.v. Olen.

Ik heb de eerste drie wedstrijden ook meegereden met de fun A.

Groeten,

Kevin
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Bericht door De Janssens »

snellen Eddy schreef:Ik ben van o.l.v. Olen
Ik dacht van Hoboken? :P
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Bericht door De Janssens »

Hier de gps-track van het parcours:
http://rapidshare.com/files/267570709/F ... lsbeek.gdb
Gesloten