Militair Kampioenschap XC 11 Jun Waterschei

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pédro
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 21:17
Rijdt met: Specialized SJ expert

Bericht door pédro »

Ben nie kunnen gaan vandaag, te lang in de file gestaan in Antwerpen :evil:
Zal dus voor in't weekend zijn.
pédro
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 21:17
Rijdt met: Specialized SJ expert

Bericht door pédro »

Ben vandaag gaan verkennen en het parcour lag er goed bij. De ondergrond was keihard, enkel op de klimmetjes ligt het wat losser en is het toch een beetje grip zoeken om vlot boven te geraken. Hopelijk blijft het droog want anders zal het niet gemakkelijk worden om de klimmetjes op te rijden. Eén ronde is 9,3km en per ronde is er een hoogteverschil van ~130 meter. Als er nog iemand vragen heeft...

gr
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

Vandaag is gaan kijken in genk en het parkoers lag er zeer snel bij...enkele kuitenbijters maar ook zeer snelle stukken.beetje los zand en enkele korte kantjes op...ook enkele hellingen waar het verschil wel gemaakt gaat worden denk ik...diegene die boven terug vlot de grote plaat kunnen trekken gaan hier een goei koers rije.de start is een kleine kilometer lang en niet breed zoals in eupen vorig jaar...gevolgd door 2"haarspeld " bochten tot boven op de eerste terril.hier gaan de benen al goe dik staan...gevolgd door een lusje bovenop en een afdaling die tege hoge snelheid genomen gaat worden...vlak hierna redelijk steile klim,hier ga nieman op de grote oprije denk ik,na deze klim denk ik dat het kaf al van het koren gescheiden gaat zijn en de goei weg zijn...ne wegrenner of crosser ga hier zeker geen slechte koers rije als em wa in vorm is...tenzij em natuurlijk 0% techniek bezit ...rest van de ronde is afwisseling van single track en brede terril wegen waar je makkelijk kan inhalen.groepjes die wegrije kunnen op deze lanen wel wa vitesse maken.mooie toer volgens mij maar niet te onderschatten...hier gaan lijken binnenkomen.

goeten piet
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

Schone bespreking van 't parcours!!! Veel boomwortels op 't parcours?
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

neen eigenlijk zo goed als geen boomwortels...juist halverwege den toer net voor een klein kantje dat men op moet liggen er 3 dwars die slecht liggen omdat ze dwars liggen in bocht waar kantje op aansluit...goe links houden tegen rand van track daar.tis allemaal ni moeilijk daar maar er ga zo rap gereden worden dat de kleinste fout u direct tijd gaat kosten...@sentinel wat zijn u ambities?
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

Mijn ambities... kweet het eigenlijk ni goed... Mij volledig geven zeker? Vorig jaar in Eupen veel te rustig gereden (lees: gedoseerd) waardoor ik eigenlijk helemaal geen goede tijd had. Dat heb je als je marathons rijdt ipv XC...
Dit jaar is 't blijkbaar een weinig technisch parcours waardoor kracht alles bepalend zal zijn...
Ik ga dit jaar wel vol doorgaan en zie wel waar ik eindig als ik mezelf niet opblaas :)
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

JEP kracht ga idd bepalende factor zijn...en mee zijn in de start...er zijn enkele passages waar sommigen voet aan grond gaan zetten en als je daar achter zit heb je al prijs gelijk ze zeggen he
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Bericht door R1ALAIN »

Kent hier iemand het juiste adres om in de GPS te laden ?
Vanaf wanneer starten de -40 jarigen ?? Via het werk krijg ik niet zoveel info !
pédro
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 21:17
Rijdt met: Specialized SJ expert

Bericht door pédro »

Kent hier iemand het juiste adres om in de GPS te laden ?
Aan KRC Genk stadionplein 4, 3600 Genk

Starturen weet ik ook nog niet.

gr
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

verkenning tss 8EN10

+40 START OM 10 U
-40 START OM 12H30
Plaats reactie