01/06/09 ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Peter G
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 24 aug 2004 12:10

Bericht door Peter G »

teamNomaDesk.com voltallig aanwezig, 8 hyper gemotiveerde bikers staan te popelen om eraan te beginnen.

't is voor dit soort parkoersen dat we fietsen. Prachtig gewoon.

Iedere keer weer is het voor mij een kalvarie tocht, deze moeder van alle marathons, sakkeren en vloeken, "nooit meer" en telkens weer sta ik aan de start. Moet ergens een afwijking zijn ... :-?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

zwiebertje schreef:Graag zou ik deze ook meerijden,maar....
niet ingeschreven op voorhand en 25 euro de dag zelf vind ik wel belachelijk veel!
Heel jammer dat je deze niet als tt kan rijden(denk ik),zoals Waimes,ze moeten uw geld hebben hier!!!
t'Is natuurlijk een fantastisch parcours met een ongelooflijke sfeer op en rond het terrein!
Maar die tijds-registratie intresseerd mij geen moer meer nu,de sfeer,het parcours en landschap primeren nu meer dan ooit!
Dat vind ik ook wat spijtig, mij zegt zo'n chrono nl. ook niets en ik zou veel liever de keuze hebben om hem gewoon als TT te rijden. Maar toch zal ik er weer bij zijn! De Herdermarthon (130km) bevestigde de goeie conditie en ik zie het volledig zitten! :-D
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Is dit echt de moeite om daar 20euro voor te betalen? Ik heb hier nog nooit gereden maar zou dit toch graag eens doen. De enigste Ardennen wedstrijd die ik al heb gereden is die in Houffa (funclasse). Maar niet voor de tijd enkel voor het parcours. Daar geef ik graag mijn 20 euro aan.
Is dit hier een beetje te vergelijken qua parcour?? Ik zou de 45 of de 65 doen.
Gebruikersavatar
Peter G
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 24 aug 2004 12:10

Bericht door Peter G »

Ja, ik vind het meer dan de moeite. Maar ik treed liever niet in discussie over de prijs, moet je voor jezelf uitmaken. Heb hem al keer of 5 gereden: het is en blijft een niet te missen klassieker onder de marathons in Belgie.

Organisatorisch zit het goed in mekaar (behalve bij afhalen van de nummers is het soms een chaos), een eerlijke wedstrijd, met ong 20 zware hellingen, prachtige omgeving, heel technisch, een moordend parkoers.

Goede ravito's en voldoende veilig onderweg. Pure wedstrijd, geen toertocht: en dat is zeer goed. De organisatie maakt een duidelijke keuze. Geen discussies tssn wedstrijdrijders en toertocht rijders: 't is pure koers. Hoewel je deze ook gerust in toertocht modus kan rijden : je weet dan waar je aan begint en het kost je 20 Euro. (ook dan blijf ik het de moeite vinden)

Als je dus bereid bent om 20 Euro voor het parkoers te betalen: zou ik zeggen: kom af, ga minstens voor de 65, je kan onderweg nog kiezen. Als Houffa je beviel zal dit je ook bevallen.
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

als ge bent ingeschreven voor de 65km maar je wil eigenlijk de 85km rijden kan da komt ge dan in de uitslag van de 85km ook?
Gebruikersavatar
Chiemel
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: za 17 jan 2004 16:35
Rijdt met: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Bericht door Chiemel »

Paar dagjes geleden ook ingeschreven voor de 85.
Is ondertussen iets van de 5e of 6e keer dat ik 'em rij. :-D
Dit is inderdaad gewoon waarom je mountainbike doet: deftig technisch niveau, soms moordende klimmen, prima organisatie,... Kortom bangelijk. :drunk:

En met een goeie herdermarathon in de benen zie ik het volledig zitten om dit jaar voor een toptijd (voor mijn kunnen) te gaan. k Ben curieus... :lol: 8)

k Hoop dit jaar ook op goed weer. Vorig jaar was ik er door blessure-leed niet bij, t jaar voordien was de verzopen versie... #-o
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Ik heb wat op de site gesurft en er staat dat je maar kan inschrijven tot 24mei.
1) Dus ga ik me niet meer kunnen "voorinschrijven"?
2) Dat wil zeggen dat ik ter plaatse tussen 7u en 9u mij kan inschrijven voor de 45km?
3) De start is voorzien om 10u voor de 45km. Is dat enkel om 10u gezamenlijk of kan dat elk afzonderlijk ook na 10u dan?
4) Staat er een tijdslimiet op de afstand? Want ik doe mee voor het parcours en zeker niet voor de tijd. Daar ben ik niet goed genoeg voor.

Sorry voor deze "lastige" vragen maar ik ben nogal een groentje als het aankomt op wedstrijden. Ik rij meestal toertochten...
Gebruikersavatar
Vedette
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 20 jun 2006 00:28
Rijdt met: Scott

Bericht door Vedette »

Vorig jaar de 65 gereden als TT voor 5 euro dacht ik. Vertrokken na de laatste startbox en genieten maar. Ik weet niet of dit jaar de TT versie kan want in 2008 waren de startnummers op en liepen de inschrijvingen in 't honderd.
Ter plaatse kan je in principe nog inschrijven voor alle afstanden.
Tijdslimieten zijn er wel maar ruim bemeten. De mensen van de bevoorradingen en seingevers kunnen niet de hele dag blijven staan hé.
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Vraagje aan de routiniers: Welke ondergrond is het daar? En bandenkeuze?
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Kan deze ook gewoon als TT gereden worden . gelieve iemand mij hierop te antwoorden
Alvast bedankt
Plaats reactie