Beneluxcup (Kampioenschap) Averbode 9/05/2009 - 10/05/2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Coi
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 31 mar 2008 21:01
Rijdt met: Isaac carbon

Bericht door Coi »

Êigenlijk mogen we blij zijn dat Nijs e wa moeite doet voor mtbken een beetje bekender te maken! Ze zenden die wedstrijd zelfs uit op sporza en da zal nog niet dikwijls gebeurt zijn!!! En in nederland heb je zekers nog triestigere omlopen, zal allemaal nog wel meevallen denk. Beter wachten met kritiek tot na de wedstrijd! 8)
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

Over het parcours kan ik nog niet veel zeggen, dus ga ik er ook niks over zeggen. Maar ik hoop 1 ding: dat al de cyclocrossers die aan de start zullen verschijnen (en waar sowieso al veel pouha rond gemaakt wordt door de organisatie) geen voorkeursbehandeling zullen krijgen bij de startopstelling... Als dit het geval is, moet er vanuit de mtb-wereld (de renners dan) een duidelijk signaal gegeven worden dat dit niet kan... Ik hoop dat het niet nodig zal zijn, maar eerlijk gezegd heb ik al een beetje schrik...
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Publicitair zal dit een top event worden, het is een dergelijk event dat de vrt en co zal overtuigen om volgend jaar bijvoorbeeld Houffa te komen filmen... Ze zouden de grote baan moeten oversteken richting Testelt, daar kunnen ze fijn crossen op de weefberg. Daar kan je best technische klimmetjes maken...
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

The S-man schreef:Over het parcours kan ik nog niet veel zeggen, dus ga ik er ook niks over zeggen. Maar ik hoop 1 ding: dat al de cyclocrossers die aan de start zullen verschijnen (en waar sowieso al veel pouha rond gemaakt wordt door de organisatie) geen voorkeursbehandeling zullen krijgen bij de startopstelling... Als dit het geval is, moet er vanuit de mtb-wereld (de renners dan) een duidelijk signaal gegeven worden dat dit niet kan... Ik hoop dat het niet nodig zal zijn, maar eerlijk gezegd heb ik al een beetje schrik...
De start opstelling is volgens uci klassement (MTB klassement uiteraard) en de organisatie mag 5 wildcards geven.
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

Dus met andere woorden die mannen moeten geen moeite doen en mogen weer op de eerste rij postvatten...
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

The S-man schreef:Dus met andere woorden die mannen moeten geen moeite doen en mogen weer op de eerste rij postvatten...
Idd :evil:
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

spooky schreef:Publicitair zal dit een top event worden, het is een dergelijk event dat de vrt en co zal overtuigen om volgend jaar bijvoorbeeld Houffa te komen filmen... Ze zouden de grote baan moeten oversteken richting Testelt, daar kunnen ze fijn crossen op de weefberg. Daar kan je best technische klimmetjes maken...
misschien gaan we dit jaar van houffa een mini-verslag zien op de vrt!!!!
(om daarna in het lang en het breed te kunnen reclame maken voor dat benelux ding)
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

Ik begrijp niet waarom iedereen weer zo negatief is over dat benelux ding in averbode....mannen als nys wellens stybar enz...trekken nu eenmaal volk en daar kan de mtb alleen maar beter van worden.men moet ergens beginnen en ik denk dat averbode een mooi parkoer kan worden...zal geen klimkoers zijn maar toch voldoende afwisselend denk ik.met aale respect voor paulissen coenen brems tielens enz...maar daar<komt de grote massa niet op af...en dus ook het geld niet dat de <mtb toch wel nodig heeft wil ze meer media aandacht krijgen.

ik zal er starten in de fun...mooie gelegenheid voor mij om competitief kennis te maken met mtb als wegrenner.
tègniesj
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:19
Rijdt met: Specialized

Bericht door tègniesj »

@cureghempiet:
Begrijp je echt niet waarover het gaat? :roll:
De ATLETEN TOP MTB'ers die al jaren volledig voor hun sport leven, er alles voor doen en voor laten... krijgen/kregen nooit erkenning. Ondanks vaak prachtige prestaties. Ze hebben inderdaad geen naam die bij het grote publiek een belletje doet rinkelen, maar daar kunnen zij ook niks aan doen. De media is nu eenmaal niet gefocust op hun sport.

Als bovendien er nu een Benelux kamp. wordt gereden op een circuit dat is uitgestippeld voor veldrijders...zullen het vooral veldrijders zijn die mee kunnen strijden voor de topplaatsen. Opnieuw zal dan worden gesuggereerd dat de top-mtb'ers eigenlijk niet veel zouden voorstellen :-? . Alweer een foute conclusie, want ze kunnen zich niet op hun eigen terrein(lees: echt MTB-parcours) meten met de cyclo-X'ers. Laat al die veldrijders eens een week eerder aan de slag gaan in Houffalize... Buiten eventueel SN zal je er niet veel vinden in de top-50...

Ten tweede zullen de prestaties van de veldrijders tijdens dit Benelux kamp.worden opgehemeld, want "mtb is toch niet hun eigen discipline en ze "zijn bovendien in opbouw naar het nieuwe cyclo-x seizoen voor volgende winter"... .

De MTB-wereld ervaart een groot gebrek aan RESPECT en ERKENNING. Niemand heeft iets tegen veldrijders... maar omgekeerd leeft er een onterecht meerderwaardigheidsgevoel. Op de mtb-ers wordt immers vaak onterecht neergekeken. Ze vragen niet meer of niet minder dan erkenning en respect voor hun prestaties. Door het gebrek eraan, ontstaat meer en meer frustratie. Vandaar al deze reacties.

En wb het parcours: In Averbode zou een mooi mtb-parcours kunnen worden gemaakt, alleen zal dat dan op een andere locatie moeten gebeuren. Uit zeer goede bron heb ik vernomen dat de oorspronkelijk geplande hellingen in het parcours verboden zijn voor de mtb-wedstrijd. Het zal bijgevolg vooral een relatief snel en zeer VLAK parcours worden met zandstroken, slingerpaden tussen bomen en kort bochtenwerk. Leuk, maar niet echt mtb.

Eigenlijk een ideaal parcours voor een beginneling om eens kennis te maken met de offroad sport. Een volwaardig MTB Benelux kamp. verdient echter op een meer uitdagend parcours te worden gereden.

Ik wens je verder wel nog veel succes tijdens je eerste mtb-wedstrijd!
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

Ik begrijp wel dat het frusterend is voor sommigen maar waar moeten we het niet populair en mediatiek zijn van de mtb sport dan gaan zoeken?
net omdat mtb weinig op tv komt en in media niet echt aanslaat...hopelijk brengt averbode daar verandering in en kan men media ervan overtuigen andere mtb evenementen live op de buis te brengen.

uitslag van averbode zou idd wel eens paar crossers in top 10kunnen hebben en dat zal idd in houffa niet zo snel het geval zijn.
Plaats reactie