23/08/2009 Houffamarathon - Houffalize

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
krikkese
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 12:09
Rijdt met: Haacht
Contacteer:

Bericht door krikkese »

Ivanhoe el biker loco schreef:Ben uiteindelijk 121ste geworden 3u59.
Das wel straf, want volgens de officiële uitslag is dat wel mijn plaats :)
Maar 'k heb goed nieuws voor jou, je was 120ste.
Laatst gewijzigd door krikkese op ma 24 aug 2009 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

J.E. schreef:
Sandcrawler schreef:Voor mij ook de eerste deelname,de 75km in 4u22.
Heb een beetje extra moeten doseren wegens het gevoel van opkomende krampen(meerdere malen) na 50km maar ben content.
Over sportief gedrag kan ik enkel zeggen dat ik het ongelofelijk onsportief vind dat er op een aanschuifstrook (voor't eerste bruggetje stond iedereen stil) zijn die langs alle kanten proberen te voet in te halen tss de bomen langs de kant en dan vooraan in te voegen(wurmelen).
Voor de rest alles prima in orde en heb me reuze geamuseerd.
Na zo nen SuperSpaghettie in den http://www.depatuljak.be/ kon het nie meer verkeerd gaan hé!
Wa heeft onzen fransman uiteindelijk gedaan?
Die is op de 199ste plaats gestrand,13 plaatsen voor mij.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

hadde geenen kramp gehad, dan hadde dienen ook nog voorbijgestoken!
Gebruikersavatar
Roel J
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 aug 2007 12:28
Rijdt met: '07 Trek 8000, '08 Trek Fuel EX 9

Bericht door Roel J »

Vooreerst mijn oprechte deelneming aan de man die overleden is....

Was voor mij de eerste keer en dan maar de 75 gedaan.
Is idd minder technisch dan Cimes of RDHF, maar wel mooi, al mochten de asfaltstroken eruit. Sommigen zouden ook eens opzij mogen gaan als je probeert een helling op te rijden, in de weg staan is idioot!

Goed uitgepeild, voldoende seingevers, superbevoorradingen (pannekoeken en rijstpap!), deftige technische bijstand, gezellige sfeer; kortom, voor herhaling vatbaar.

Kheb wel veel volk gezien die gewond waren (nie moelijk met dat stof, ge zag niks) en kheb er voor mij ene zien vallen aan 35-40/uur na de 3de bevoorading: helm achteraan afgebroken!! Maar die leeft nog.....
Ghostkebel
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 aug 2008 11:43
Rijdt met: C'Dale F-SI Carbon 1 WWW.MTBFORZA.BE
Contacteer:

Bericht door Ghostkebel »

Na 6 maanden revalidatie(achilles pees over), heb ik me pas sinds half jullie terug op mijn MTB kunnen zetten. Vanaf toen volledig opgebouwd naar de Houffamarathon toe. Daar ik vorig jaar goed gepresteerd had op de 100 km. Wou ik ook persé terug starten op de 100km. Een plaats vooraan in box één laat je niet schieten. Dat was geleden van toen de dieren nog konden spreken, dat ik nog in box één gestaan had. Ik had mezelf verwittigt om in de start niet te hevig te zijn. 5 weken van training is veel te weing om in een dergelijke wedstrijd al van in het begin te strijden met de betere. Maar eens het startschot gevallen, met een groepje meegegaan dat te snel ging. Weg die goede voornemens. Na 5u 5 min afzien en genieten toch met een goed gevoel over de streep gereden. :-D
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

uncle sam schreef:Vanop de website: http://www.houffamarathon.be/website3/f ... nederlands
5. Moet ik in het bezit zijn van een ChampionChip, kleur geel?
Nee, dit is zeker en vast niet verplicht. Chronorace (www.chronorace.be), die de tijdsregistratie voor de houffamarathon verzorgt, biedt de mogelijkheid aan om een eigen chip te kopen. Indien u niet in het bezit bent, dan kunt u gewoon een chip in bruikleen gebruiken. Hiervoor zijn er geen extra kosten, je betaalt gewoon 5 euro waarborg. Deze waarborg wordt na de marathon teruggeven.
Ben benieuwd welke uitleg ze hiervoor gaan geven...
Organisatie was ok(maar niets uitzonderlijk), maar voor die prijs mag dat ook wel. Voor de 50km daginschrijving betaalde ik 25€, vind ik toch wa veel. De mensen die de daginschrijving deden waren blijkbaar redelijk onvoorbereid, er waren geen of te weinig inschrijvingsformulieren meer, beetje chaos, ...

Nuja, dat zijn de negatieve puntjes. Verder heb ik me gisteren wel zeer goed geamuseerd op de fiets. Goed weer, mooi parcours(alhoewel de afdalingen teleur stelden: ofwel asfalt ofwel technisch weinig uitdagend), goede bevoorradingen. Sfeer achteraf in het dorp was ook wel ok.
Volgend jaar misschien nog eens bij goed weer.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

Ik heb maar de 50km tocht gedaan, maar dit was zeker genoeg voor de eerste ardenne rit van het jaar voor mij.
Ik had via het forum afgesproken om samen met mc anthony de 50km rustig uit te rijden en gewoon te genieten van een schone zondag tocht.
Ik had eigenlijk wel een beetje schrik om met iemand die ik niet ken samen te rijden en me zo op te blazen, maar eigenlijk klikte het wel tussen ons en waren we bijde ongeveer even snel.
Zodat we toch met een gemiddelde van 16.5 houffalize terug zijn binnen gekomen.
Nog samen iets gedronken en na een geslaagde dag terug naar huis.

Ik vond het een zeer schone tocht waar ik volgend jaar terug heen kom, maar dan voor de 75 of 100km (met een beetje meer getraint te hebben)
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Roel J schreef: Kheb wel veel volk gezien die gewond waren (nie moelijk met dat stof, ge zag niks) en kheb er voor mij ene zien vallen aan 35-40/uur na de 3de bevoorading: helm achteraan afgebroken!! Maar die leeft nog.....
Op die plek ben ik dus ook gevallen tegen die snelheid.
Ik snap nog steeds niet waarom, er was geen obstakel te zien maar plotseling moet ik iets hebben geraakt en is mijn stuur gewoon uit mijn handen geslagen.
Mijn helm is nog heel, dus jij moet iemand anders hebben gezien die blijkbaar dezelfde steen (of wat het ook mag zijn geweest) niet heeft zien liggen.
Vlak na de klap dacht ik ook dat ze mij gingen moeten komen halen, ik lag echt te schreeuwen van de pijn en van de schok. 't Heeft toch een kwartier geduurd voor ik in staat was om verder te fietsen.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

El Baelos schreef:
Roel J schreef: Kheb wel veel volk gezien die gewond waren (nie moelijk met dat stof, ge zag niks) en kheb er voor mij ene zien vallen aan 35-40/uur na de 3de bevoorading: helm achteraan afgebroken!! Maar die leeft nog.....
Op die plek ben ik dus ook gevallen tegen die snelheid.
Ik snap nog steeds niet waarom, er was geen obstakel te zien maar plotseling moet ik iets hebben geraakt en is mijn stuur gewoon uit mijn handen geslagen.
Mijn helm is nog heel, dus jij moet iemand anders hebben gezien die blijkbaar dezelfde steen (of wat het ook mag zijn geweest) niet heeft zien liggen.
Vlak na de klap dacht ik ook dat ze mij gingen moeten komen halen, ik lag echt te schreeuwen van de pijn en van de schok. 't Heeft toch een kwartier geduurd voor ik in staat was om verder te fietsen.
Als je die afdaling nam in het linkerspoor stak daar een redelijk dikke tak uit net boven de grond. Misschien was het deze die je hebt gepast. Ik kon daar nog net corrigeren. Vandaar :-)
Buffalo mtb
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 23:03
Rijdt met: Carraro

Bericht door Buffalo mtb »

Gisteren ook gestart voor de 75 km maar na een weekje ziek zijn (stomme airco) al héél snel door dat ik nog niet volledig uit geziekt was. Eerst nog even meegereden met de 2e groep maar al snel door dat ik niet echt diep kon gaan en dan maar besloten om de rit op rustiger tempo en zonder overdreven forceren uit te rijden. Eerste 25km waren héél mooi en laatste 15km ook maar vond het stuk ertussen toch niet echt super uitdagend maar ideaal om op adem te komen. Toegekomen na 3u24 in zonovergoten Houffalize.
Vond het wel spijtig dat 75km, 90km en 125km grotendeels de eerste 65km opzelfde parcours liepen en zo krijg je natuurlijk problemen met voorbijsteken omdat het verschil tussen de eerste van 75km en laatste van 90km te groot is, idem met 90km en 125km. Meende dat die vorig jaar beter was doormiddel van een vroege extra lus op het parcours.

Verder vond ik alles dik inorde kwestie van organisatie!!
Plaats reactie