Hel van Kasterlee 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Hel van Kasterlee 2013

Bericht door Griet »

Wie voelt zich geroepen?
http://www.winterduathlonkasterlee.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuw dit jaar.............deze editie telt mee voor de Belgische kampioenschappen duathlon lange afstanden.

Ben al ingeschreven ..........eerst nog herstellen en dan vliegen we er terug vollen bak in. :bounce: :bounce: :bounce:
Hopelijk voor de derde keer op rij een geslaagde aankomst.
Laatst gewijzigd door Griet op zo 08 dec 2013 21:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

Bericht door Stijnie »

Ikke ga het mij ook riskeren...
Kijk er al naar uit zenne!
Tambar
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: do 21 aug 2003 20:41
Rijdt met: Een zwarte

Bericht door Tambar »

Zou ook graag eens deelnemen, maar heb een beetje schrik van de afstanden!

Hoe ziet jullie voorbereiding eruit? Met andere woorden, wat de langste loop-, fiets- en koppeltraining? Frequentie per week,...?
Ik weet dat iedere atleet zich anders voorbereid, maar zo heb ik al een idee en wie weet trekken jullie mij zo over de meet :wink: !

Groeten
Bart
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

Bericht door Stijnie »

Voorbereiding moet ik nog eens bekijken...Misschien zal mijn voorbereidingstijd wat nipt zijn zelfs aangezien ik nog tot half september mtb wedstrijden rij. Van het fietsen ben ik niet bang omdat ik wekelijks marathonwedstrijden van dikwijls 100km of meer rij. Fietsen word vooral onderhouden!
Het lopen zal mijn zwaarste trainingsonderdeel worden. Eind september zal ik daarmee beginnen en heb ik toch 2maand en een half de tijd om me daar op te trainen. Kheb gelukkig een triathleet in de familie die me daarbij wel zal helpen + miester fens die al geschitterd heeft in zijne eerste duathlon!
Wat ik ook op het programma zal zetten zijn kleinere duathlons om dat ritme op te nemen en om te weten hoe ik het lopen naar het fietsen verteer.

Ma denk dat ons griet hierboven wel wat trainingstips voor ons heeft zenne aangezien ze da al 2x tot een goed einde heeft gebracht, daarvoor mega-respect =D> =D>

Van één ding ben ik zeker keihard zal het zeker worden!
Laatst gewijzigd door Stijnie op ma 18 aug 2008 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Tambar
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: do 21 aug 2003 20:41
Rijdt met: Een zwarte

Bericht door Tambar »

Momenteel zit ik nu aan duurlopen tot 1hr40, fietsen 2 à 3 maal per week woon werk (100km) en koppel 50 km F + 7 km L.
Ik denk dat het lopen max tot 28 km zal gaan, fietsen 120-130 km (lange duurtraining) en koppel??...
En dat tijdens 3 loop en 3 fietstrainingen per week, gemiddeld.
Wat denken jullie ervan?
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Bloody hell, eindeloos respect voor iedereen die hieraan deelneemt... =D> =D> =D>
Ik ga zeker komen kijken en dromen dat ik dit binnen een jaar of 5 ook kan realiseren. [-o< [-o< [-o<
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

Bericht door Stijnie »

Tambar schreef:Momenteel zit ik nu aan duurlopen tot 1hr40, fietsen 2 à 3 maal per week woon werk (100km) en koppel 50 km F + 7 km L.
Ik denk dat het lopen max tot 28 km zal gaan, fietsen 120-130 km (lange duurtraining) en koppel??...
En dat tijdens 3 loop en 3 fietstrainingen per week, gemiddeld.
Wat denken jullie ervan?
Yep een koppeltraining da moet ik ook nog in mijn schema voeren ze...Grazie!!! Goe bezig man...als je zo rustig kan verder bouwen zal da wel inorde komen zeker.
Als ik mijn schema zowat klaar heb post ik da hier wel...
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Bericht door Griet »

Stijnie schreef:
Tambar schreef:Momenteel zit ik nu aan duurlopen tot 1hr40, fietsen 2 à 3 maal per week woon werk (100km) en koppel 50 km F + 7 km L.
Ik denk dat het lopen max tot 28 km zal gaan, fietsen 120-130 km (lange duurtraining) en koppel??...
En dat tijdens 3 loop en 3 fietstrainingen per week, gemiddeld.
Wat denken jullie ervan?
Yep een koppeltraining da moet ik ook nog in mijn schema voeren ze...Grazie!!! Goe bezig man...als je zo rustig kan verder bouwen zal da wel inorde komen zeker.
Als ik mijn schema zowat klaar heb post ik da hier wel...
Dat ziet er inderdaad al niet mis uit. Doe zo maar verder dan komt ge er wel.

Af en toe een koppeltraining is inderdaad een must.

Wat ook heel goei trainingen zijn is bijvoorbeeld s'morgens en s'avonds een training inbouwen, bijvoorbeeld s'morgens loop ik dan naar mijn werk (11 km) en s'avonds ga ik nog een wegtraining doen of spinning als het weer het niet toelaat.
Dat moet ge nu niet alle dagen liggen doen maar zo is ene keer per week is wel goed.
Voor de rest doe ik vooral veel duurtrainingen.
Zoals Stijnie ...........proberen de marathontochten mee door te pakken.

Wat het lopen betreft........tot 2u aan een stuk lopen maar meer is zeker gene must. Als ge vlot 2u kunt lopen dan haalt ge dat extra uur op het laatst van de dag ook wel (30 km op 3u daar zitten de meesten dan toch rond)

Het lopen wordt door de meesten deelnemers het slechtste verteerd. Wat ook wel een beetje normaal is.
Ik persoonlijk vind de laatste toer (het zijn 2 toers van 15 km) het zwaarste.
Dan is 't al donker ge passeert de aankomst, velen zijn in mijn geval dan al binnen aan t lopen en ge moogt daar dan neffe lopen om nog eens minstens 1u30 weg te zijn. Dat is vooral pshychologisch zwaar.

Nu dat ik het over de moeilijke momenten heb ..........tijdens de 3de mountainbike-ronde krijg ik ook altijd effie ne klop. En dat is bij meerdere deelnemers zo blijkbaar. In t koppeke zeker.

Wat sommigen ook denken, om op de trainingen terug te komen, is dat ze de gehele afstand al eens afgelegd moeten hebben maar dat is absoluut niet nodig..........houd dat maar voor op den dag zelf :wink:
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Bericht door Griet »

BOTE schreef:... en tips voor de coach?

Ik ga m'n broer coachen, blijkbaar moet ik daarnaast gaan rijden in de decemberse koude, tegen de slakkengang van de lopers :roll:

Valt dat wat mee, die koude verbijten op je bike naast wandelende zombies?
-> Graptje hé, alle respect voor de deelnemers. En wie in de laatste loopproef "leeg zit" (iedereen dus :lol:), kan altijd effe komen slipstreamen #-o
Ja ja.......... dan ga de gij ook mogen afzien zelle :-D want dat valt in de decemberse vrieskou aan dat slakkengangtje naar t schijnt niet mee.
Bevroren bent ge!!!
Mss dat ge een toerke kunt meelopen. Snel zal dat toch niet meer gaan.
Ik heb zo al 2 jaar achter elkaar een slachtoffer gevonden die met mij de laatste toer meeloopt.

Voor de begeleiders in ieder geval al chapeau want ze staan er van s'morgens tot s'avonds om onze wedstrijd zo goed mogelijk te laten verlopen. Change dat we zo'n zotten nog vinden.
Want wellie zijn dat niet hé :wink:
Tambar
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: do 21 aug 2003 20:41
Rijdt met: Een zwarte

Bericht door Tambar »

Griet schreef:Wat het lopen betreft........tot 2u aan een stuk lopen maar meer is zeker gene must. Als ge vlot 2u kunt lopen dan haalt ge dat extra uur op het laatst van de dag ook wel (30 km op 3u daar zitten de meesten dan toch rond)

Het lopen wordt door de meesten deelnemers het slechtste verteerd. Wat ook wel een beetje normaal is.
Ik persoonlijk vind de laatste toer (het zijn 2 toers van 15 km) het zwaarste.
Dan is 't al donker ge passeert de aankomst, velen zijn in mijn geval dan al binnen aan t lopen en ge moogt daar dan neffe lopen om nog eens minstens 1u30 weg te zijn. Dat is vooral pshychologisch zwaar.

Nu dat ik het over de moeilijke momenten heb ..........tijdens de 3de mountainbike-ronde krijg ik ook altijd effie ne klop. En dat is bij meerdere deelnemers zo blijkbaar. In t koppeke zeker.

Wat sommigen ook denken, om op de trainingen terug te komen, is dat ze de gehele afstand al eens afgelegd moeten hebben maar dat is absoluut niet nodig..........houd dat maar voor op den dag zelf :wink:
Ik denk dat ik enkele langere trainingen zal doen om het mentale wat te trainen .
Twee jaar terug heb ik het al eens live meegemaakt en idd het moet mentaal zwaar zijn om de sporthal nog eens te passeren voor de 2e loopronde.
Plaats reactie