Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Guy S. schreef:
en die afdaling in het dennenbos heb ik bijna niemand zien afrijden (mij incl.)
Het ziet er moeilijker uit dan het is, je hebt daar namelijk meer dan grip genoeg om te kunnen blijven sturen en remmen. En als je dan, zo ontspannen mogelijk, nog voldoende ver naar achter gaat hangen op je fiets, is het echt niet zo moeilijk. Volgend jaar moet je dat zeker eens proberen. Echt een boost voor uw zelfvertrouwen bij andere afdalingen als het lukt.
Ik zat daar op een doodlopend spoor. #-o #-o
Maar ik geef natuurlijk niet op hé. [-X
30m teruggewandeld en terug begonnen toen is het wel gelukt. :bounce:
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

Guy S. schreef:
en die afdaling in het dennenbos heb ik bijna niemand zien afrijden (mij incl.)
Het ziet er moeilijker uit dan het is, je hebt daar namelijk meer dan grip genoeg om te kunnen blijven sturen en remmen. En als je dan, zo ontspannen mogelijk, nog voldoende ver naar achter gaat hangen op je fiets, is het echt niet zo moeilijk. Volgend jaar moet je dat zeker eens proberen. Echt een boost voor uw zelfvertrouwen bij andere afdalingen als het lukt.
Dan ga ik dat vogend jaar zeker eens proberen :roll: , was dit moeilijer dan het afrijden van trappen want daar heb ik een zeer slechte ervaring aan overgehouden #-o
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Bericht door Guy S. »

s-biker gert schreef:
Guy S. schreef:
en die afdaling in het dennenbos heb ik bijna niemand zien afrijden (mij incl.)
Het ziet er moeilijker uit dan het is, je hebt daar namelijk meer dan grip genoeg om te kunnen blijven sturen en remmen. En als je dan, zo ontspannen mogelijk, nog voldoende ver naar achter gaat hangen op je fiets, is het echt niet zo moeilijk. Volgend jaar moet je dat zeker eens proberen. Echt een boost voor uw zelfvertrouwen bij andere afdalingen als het lukt.
Dan ga ik dat vogend jaar zeker eens proberen :roll: , was dit moeilijer dan het afrijden van trappen want daar heb ik een zeer slechte ervaring aan overgehouden #-o
Nee, ik denk dat dit gemakkelijker is, en als je valt, val je in ieder geval zachter :wink:
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Ik ben daar gevallen voor die afdaling. Ben dan om te bekomen, toch maar te voet naar beneden gestapt. Spijtig, want da was eigenlijk wel goed te doen.

Mojo
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

In dat dennebos zijn ik en Red Racer idd ongeveer halfweg de afdaling geraakt.
Remmen toe, kont boven het achterwiel en rustig naar beneden.

Na de bocht ging het moeilijker, die natte boomwortels waren er dan te veel aan en dan ben ik moeten afstappen.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

El Baelos schreef:In dat dennebos zijn ik en Red Racer idd ongeveer halfweg de afdaling geraakt.
Remmen toe, kont boven het achterwiel en rustig naar beneden.

Na de bocht ging het moeilijker, die natte boomwortels waren er dan te veel aan en dan ben ik moeten afstappen.
yep op dat tweede stuk ben ik naar beneden gegleden, dat was nie simpel dat tweede stuk en laat staan die langesingletrail over die rotsen en etc was ook nie simpel.

Red. 8)
Plaats reactie