31/08/08 6 uren van Kortenberg

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

is maar 1 keer gebeurd en was in eerste ronde.ik hing in 2de positie en pakte wel juiste weg...verloor daarmee 20seconden.

niet erg...uiteindelijk kwam het niet op een paar seconden...
Gebruikersavatar
Fiddlerke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 14:01
Rijdt met: Stumpjumper M5 29er

Bericht door Fiddlerke »

cureghempiet schreef:mooi parcours...toch lastig na 6uur...
"lastig" ? Loodzwaar vond ik. Na zes uur in tropische omstandigheden, de hitte viel als een blok op uw schouders als ge uit het bos kwam, liters zweet en liters gedronken was ik echt wel leeg... Maar supervoldaan ! Fijne sfeer, en een leuk resultaat, 14e, we zijn er tot het uiterste voor gegaan ! En wat betreft de solorijders, ... : Respect!
Het parcours was prachtig maar zwaar. Maar we kennen het Prinsenbos in onze "achtertuin" natuurlijk wel...

Bedankt ShortMTBikers en proficiat met de organisatie

Fiddlerke Butterfly Powder team
Gebruikersavatar
fasboy
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 28 mei 2006 13:11
Rijdt met: cannondale rusch sram

Bericht door fasboy »

heel mooi parcour,ben 5 de geeindigd solo dan wel na 114 km,ben al blij dat ik hem heb uit gereden #-o ,organisatie was af echt volgend jaar ben ik daar terug om terug een stapje beter te doen :wink:
het weer zat mee en de slang met water deed meer dan deugd #-o
applaus voor de organisatie =D>
david
Gebruikersavatar
Stanislas
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 mei 2007 10:58
Rijdt met: Granville Quadra

Bericht door Stanislas »

Bedankt voor jullie aanwezigheid en proficiat aan alle deelnemers!

Het eindklassement voor solo's en teams staan online, alsook de snelste ronde per team.

Bekijk zeker ook eens de foto's!!!

Hopelijk tot volgend jaar!
http://shortmtbikers.wordpress.com
Gebruikersavatar
Redbullbiker
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 nov 2005 19:26
Rijdt met: Merida WCS Matts Lite S-ram x.9 group.

Bericht door Redbullbiker »

Gisteren solo gereden en toch na 4u30 uren zat ik steeds op de 3de plaats met 1ronde voorsprong.Opeens zat ik 5de en dan terug 4de met 1 ronde achter????Geen enkele keer gepausseerd.Heb het laatste uur nog eens goe doorgereden kwam dichter voor terug de 3de plaats maar is nie meer gelukt.Had in totaal 143,5km na 6uur.Prachtig parcour één van de betere dat ik al gerden heb op zo wedstrijden =D> =D> voor de organisatie .Die waterfontein deed deugd na elke passage =D> .
Ik geef deze organistie een 9/10 en alle medewerkers een welverdiende =D> =D> .
Kwas stikkapot na 6uur regelmatig wit licht gezien :-D .Maar volgend jaar ben ik terug als solso rijder daar.
Proficiat en wie er daar nie bij was awel op zo parcour jullie hebben wat gemist hoor!!!!
Roele
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 sep 2008 10:49
Rijdt met: Granville Pulse Team

Bericht door Roele »

Goede organisatie en goede sfeer onder de deelnemers. Alleen soms moeilijk om in te halen, sommige jeugdige deelnemers waren met een
begeleider op stap waardoor er moeilijk te passeren viel. Je kunt die klein mannen toch moeilijk de kant in rijden hé, iedereen zijn plezier groot en klein. Maar volgende keer mss toch niemand op het parcours toelaten zonder nummer.

mooi parcours...toch lastig na 6uur...4e plaats na lang in gevecht geweest te zijn v de derde plaats en eerder de tweede.ploegmaat tweemaal gevallen en wat tijd verloren...niks an te doen.vond wel raar hoe een ploeg ineen keer minuut vooorr ons stond nadat die altij gelijk of minuut achter ons stond...enfin...&minpuntje vond ik dat je teveel tij verloor met wisselen...door de extra lus die je moest maken.was trouwens eerste ronde dat de uiteindelijk winnende ploeg niet wist dat ze deze lus moesten maken...toch mùooi direkt 20seconden gepikt.vanaf toen hebben we dat te vlug willen dichten en beetje opgeblazen...

volgende keer beter en ik beschuldig niemand he,vond gewoon sommige tijdverschillen raar...percies dat er sommigen rapper rijden na 5 uur dan int begin
Wil hier even op reageren vermits wij ons als ploeg ( Connections- Granville 2e plaats ) aangesproken voelen :

* Het was geen goede zet om elke ronde te wisselen waardoor je +- 15
sec. per ronde verloor. Iedereen van onze ploeg reed 2 à 3 ronden
achtereen.

* De eerste 2 uur reden we maar met 3 man waardoor we de laatste
uren onze sterke man als joker konden uitspelen ( zie snelste ronde)

* Wij zijn allen marathonbikers, die worden beter met de tijd !

Dus niets raars aan de hand, gewoon tacktiek !
Gebruikersavatar
den blitze
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:42
Rijdt met: Scott scale 70 2006 / Scott spark 20 2008

Bericht door den blitze »

Hallo bikers,

Weet er iemand waar er nog foto's te vinden zijn buiten die dat op de site van de shorMTBikers staan ? Wij werden gekiekt op alle mogelijke plaatsen maar vind nergens iets terug.

mvg,
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Redbullbiker schreef:Gisteren solo gereden en toch na 4u30 uren zat ik steeds op de 3de plaats met 1ronde voorsprong.Opeens zat ik 5de en dan terug 4de met 1 ronde achter????Geen enkele keer gepausseerd.Heb het laatste uur nog eens goe doorgereden kwam dichter voor terug de 3de plaats maar is nie meer gelukt.Had in totaal 143,5km na 6uur.Prachtig parcour één van de betere dat ik al gerden heb op zo wedstrijden =D> =D> voor de organisatie .Die waterfontein deed deugd na elke passage =D> .
Ik geef deze organistie een 9/10 en alle medewerkers een welverdiende =D> =D> .
Kwas stikkapot na 6uur regelmatig wit licht gezien :-D .Maar volgend jaar ben ik terug als solso rijder daar.
Proficiat en wie er daar nie bij was awel op zo parcour jullie hebben wat gemist hoor!!!!
Hallo,

Ik heb ook solo gereden en ben uiteindelijk op de 3de plaats geëindigd.
Indien je in een uitrusting van team2mega met als ik mij niet vergis met nummer 4 reed ben je me in de 2de ronde voorbijgereden, verder niet meer. De 1ste teamrijders hebben me gedubbeld na 15km. Op een 10-tal ronden van het einde ben ik je in de 3de helling voorbijgegaan. Je hebt dan een 2-tal ronden op zo'n 50m gehangen, dan 2 ronden op +/-100m, daarna terug iets minder. De volgende ronde zag ik je niet meer na de 3de helling of rond de atletiekpiste. Ik ben zo'n 2,5 min voor 't einde aan de laatste ronde mogen beginnen. U zal net na de 6u aan de controle gekomen zijn. Daarmee had je 1 ronde minder dan ik vermoed ik.

Ik had wel maar 127,5km na die 42 ronden. Proefondervindelijk na een tocht van 100km heeft mijn teller maar 200m verschil met een GPS.
Ik ben maar een 2 minuten gestopt en ik heb je toen ook niet zien passeren.

Van de solorijders hebben enkel de nummers 2 en 6 mij gedubbeld. Maar de 6 is uitgevallen met pech (ketting werd niet meer aangespannen).
De andere zijn me wel in de 1ste of 2de ronde voorbijgereden.

Ik heb me in ieder geval goed geamuseerd. Voor 6u solo had het traject iets langer mogen zijn, maar ja toelatingen hé. Voor de ijskelder krijg je deze niet, maar misschien kan er een lus gemaakt worden in het gedeelte rechts liggend van de 1ste helling. In het begin leek de toer niet zwaar, maar na 6u leek het minste vals plat al een helling.

Tot de volgende,

Joeke
Gebruikersavatar
Redbullbiker
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 nov 2005 19:26
Rijdt met: Merida WCS Matts Lite S-ram x.9 group.

Bericht door Redbullbiker »

joeke schreef:
Redbullbiker schreef:Gisteren solo gereden en toch na 4u30 uren zat ik steeds op de 3de plaats met 1ronde voorsprong.Opeens zat ik 5de en dan terug 4de met 1 ronde achter????Geen enkele keer gepausseerd.Heb het laatste uur nog eens goe doorgereden kwam dichter voor terug de 3de plaats maar is nie meer gelukt.Had in totaal 143,5km na 6uur.Prachtig parcour één van de betere dat ik al gerden heb op zo wedstrijden =D> =D> voor de organisatie .Die waterfontein deed deugd na elke passage =D> .
Ik geef deze organistie een 9/10 en alle medewerkers een welverdiende =D> =D> .
Kwas stikkapot na 6uur regelmatig wit licht gezien :-D .Maar volgend jaar ben ik terug als solso rijder daar.
Proficiat en wie er daar nie bij was awel op zo parcour jullie hebben wat gemist hoor!!!!
Hallo,

Ik heb ook solo gereden en ben uiteindelijk op de 3de plaats geëindigd.
Indien je in een uitrusting van team2mega met als ik mij niet vergis met nummer 4 reed ben je me in de 2de ronde voorbijgereden, verder niet meer. De 1ste teamrijders hebben me gedubbeld na 15km. Op een 10-tal ronden van het einde ben ik je in de 3de helling voorbijgegaan. Je hebt dan een 2-tal ronden op zo'n 50m gehangen, dan 2 ronden op +/-100m, daarna terug iets minder. De volgende ronde zag ik je niet meer na de 3de helling of rond de atletiekpiste. Ik ben zo'n 2,5 min voor 't einde aan de laatste ronde mogen beginnen. U zal net na de 6u aan de controle gekomen zijn. Daarmee had je 1 ronde minder dan ik vermoed ik.

Ik had wel maar 127,5km na die 42 ronden. Proefondervindelijk na een tocht van 100km heeft mijn teller maar 200m verschil met een GPS.
Ik ben maar een 2 minuten gestopt en ik heb je toen ook niet zien passeren.

Van de solorijders hebben enkel de nummers 2 en 6 mij gedubbeld. Maar de 6 is uitgevallen met pech (ketting werd niet meer aangespannen).
De andere zijn me wel in de 1ste of 2de ronde voorbijgereden.

Ik heb me in ieder geval goed geamuseerd. Voor 6u solo had het traject iets langer mogen zijn, maar ja toelatingen hé. Voor de ijskelder krijg je deze niet, maar misschien kan er een lus gemaakt worden in het gedeelte rechts liggend van de 1ste helling. In het begin leek de toer niet zwaar, maar na 6u leek het minste vals plat al een helling.

Tot de volgende,

Joeke
Ja dat zou kloppen want de laatste 4ronden heb ik samen gereden met deze die 2de was,en de laatste ronden ben ik nog eens gestopt om iets te eten en drinken aan te nemen.Maar ik zag wel dat ik steeds terug dichter kwam is da bos .Maarja ik kon nie echt meer doorgaan op die klimmetjes wegens terugkerende kramp boven men knie.En ook die houffamarathon was ik nog nie helemaal gerecupereerd.Was toch wel mooie toffe dag en volgend jaar kom ik terug als solo rijder...

Groetjes Gunther
Plaats reactie