Houffalize 19 - 20 april 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

vorig jaar waren er bij de funn b zo'n 300 man dacht ik en als je bovenkomt aan de startklim is het toch even aanschuiven als je niet vanvoor zit omdat het opeenz heel smal gaat en dan in de eerste afdaling is het drummen maar dan gaat het wel
Gebruikersavatar
Birota
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 21:10
Rijdt met: Canyon lux cf - Cannondale Flash

Bericht door Birota »

Heb mij wegens omstandigheden nu pas kunnen inschrijven voor FUN A, wordt aanschuiven vrees ik. Al is het de eerste keer dat ik in deze wedstrijd aan de start zal staan. 'k ben nu al nerveus.
Is da parcours als "gewone" sterveling wel te doen qua techniek?
Heb wel al dingen als: Houffamarathon, WK MX Verviers, winterslag, ottignies,... gereden maar hoor over deze wedstrijd toch veel nare dingen :oops:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Houffamarathon is technisch niet te vergelijken met dit parcours, juist Malmedy min of meer.....het is niet gemakkelijk, maar laat je niet te bang maken......verkennen is zeker wel noodzakelijk.(goede remmen en banden ook)
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Bericht door jonathan »

denk dat de inschrijven van fun A en B samen staan , maar niet getreurt er zal al een mooie schifting zijn tegen dat je boven bent na de start klim
redbiker
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 14:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper expert 29"

Bericht door redbiker »

Kan er ook terplaatse ingeschreven worden, of kan die wedstrijd (fun b) volzet geraken?

Die startklim, is dat dezelfde klim als die van de houffamarathon? Want toen was het toch wel serieus aanschuiven in de eerste bocht nog voor de klim tegoei begonnen was. Voorbij steken in die klim ging ook nie echt goed, zeker niet als er 400 man voor u staan.

Is het dus nu nog wel de moeite om in te schrijven of mee te rijden, heb geen goesting om speciaal naar Houffalize te rijden om daar een trainingstochtje te maken en meer opgehouden te worden dan iets anders.
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

funn a en b starten apart he (kijk programma)
Gebruikersavatar
J-BIKER
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 08 okt 2005 19:45
Rijdt met: specialized stumpjumper s-works world cup

Bericht door J-BIKER »

sintesibrother schreef:
bosse schreef:ik ben nu eens benieuwd of de afdaling en klim aan de brandweer er nog inzit want sommige zeggen van wel en sommige van niet , ik hoop van wel , weet iemand dit al zeker?
Volgens dat ik hoort heb niet, want er zou een 4cross parcour op zijn gemaakt.
ik heb gehoord dat het xc parcour daar ook een over een nieuwe gevaarlijke 4cros afdaling zou lopen
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

dat zou geweldig zijn , ne maat gaat morge is verkennen dan zullen we het weten
Gebruikersavatar
wm007
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 26 nov 2005 13:52
Rijdt met: specialized

houffa

Bericht door wm007 »

Het parcour is nu opengesteld.
Maar is het ook afgepijld? Want als je het parcour niet juist kent, heb je er nog niet veel aan dat je gaat verkennen natuurlijk.
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Bericht door jonathan »

bosse schreef:funn a en b starten apart he (kijk programma)
ik bedoelde enkel de inschrijvingen omdat er al zoveel ingeschreven zijn,

de start klim is een brede asfaltklim hoor
Plaats reactie