18/11/07 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
PILE!
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 20 jun 2005 14:36

18/11/07 De Panne Beach Endurance

Bericht door PILE! »

Aangezien er over bredene geen duidelijk topic was neem ik de vrijheid om een topic te starten over de panne. Kdenk niet dat er al zo een topic bestond.

Tzal de eerste keer zijn dat ik meedoe in de panne. Wat id verhouding zand/baan...?

Groeten
P
Sidi
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: za 15 jan 2005 16:18
Rijdt met: Orbea Pop'r Team

Bericht door Sidi »

ook een snel parcours gelijk in bredene, alleen wat meer zand in de panne vind ik. En geen golfbrekers
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

snel parcours, een van de minst zwaarste strandraces. Hier komen vooral de mannen van de grote versnellingen naar voor, vooral de wegrenners hebben hier baat, en de mtb'ers met veel weg ervaring, kracht EN snelheid.

technisch van lage aard. 1x moet je van de fiets, en dat is als je vlak voor de pier de finish op wil draaien.
bij het afrijden van de pier, wel uitkijken welk spoor je neemt..... er gaan er daar nogal over kop als ze in het lossere zand komen :-D
(elk jaar weerkerend fenomeen)
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: 18/11/07 De Panne Beach Endurance

Bericht door long fellow »

PILE! schreef:Aangezien er over bredene geen duidelijk topic was neem ik de vrijheid om een topic te starten over de panne. Kdenk niet dat er al zo een topic bestond.

Tzal de eerste keer zijn dat ik meedoe in de panne. Wat id verhouding zand/baan...?

Groeten
P
De Panne blijft de eerste strandrace ooit ( dus de moeder der str...)De massale opkomst en de spectaculaire pics van het verleden maken het zeer aantrekkelijk. =D>
Een beetje ver rijden naar de accomodaties voor inschrijven en kleedkamers, maar we hebben het voor over.
Ik zal er zeker terug starten. :wink:

En... voor zij die het nog niet wisten.
"Blankenberge, Blankenberge, wondermooie stad ik wou dat ik een Blankenberge in mijn achtertuintje had..."
Dus inschrijven maar voor de strandrace op 17/02. [-o< :bounce:
Alle info hieronder of via "homepage" van deze site en "Strandrace" aanklikken.
See you =D> :bounce: =D>
willemske
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 19 okt 2005 20:03

Bericht door willemske »

Ik ben ingeschreven :-)
lorre88
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 28 sep 2006 21:28
Rijdt met: sunn

Bericht door lorre88 »

dit is wel een echte strandrace in sprake wat die andere daar gezegd had van wielrenners zijn in voordeel geen sprake van, het strand is loodzwaar meestal windop kop en zoals je al weet of noch niet weet is strandstuk dus 9tal km onafgebroken dus dat wil zegn 9km wind op kop en dat kan pijn doen en technisch moet de renner dan wel heel sterk zijn als je maar een keer van de fiets moet want iedere ronde moet je zkr 3maal van die fiets voor de techneuten onder ons en voor de iets minderen iets van 5 a 6maal, de grote massa is vooral in de start indrukwekend maar ook aartsgevaarlijk, bij me eerste deelname weet ik noch dat iemand door een quad was aangereden, toeschouwers zijn massa aanwezig in vergelijk met andere strandraces en de 54km mis niets hoor

ik ben nu aan mij 6de editie toe en ben namelijk 19jaar en reed voor eerst hier mijn eerste wedstrijd ( in mijn thuisbasis dan noch)

de panne is een voorbeeld voor alle organisaties
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

Hoe ziet het parcours er dit jaar uit???
Grotendeels zelfde of vorige jaren, campinguitstapje enz..?? #-o
Wie zal een tipje van de sluier oplichten? [-o<
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

lorre88 schreef:dit is wel een echte strandrace in sprake wat die andere daar gezegd had van wielrenners zijn in voordeel geen sprake van, het strand is loodzwaar meestal windop kop en zoals je al weet of noch niet

de panne is een voorbeeld voor alle organisaties

technisch zeer sterk zijn?? #-o
hoezo?? een paar keer van de fiets, is bijna niks technisch aan. het technische aspekt daarvan is, snel en vloeiend afspringen, lopen en weer op de fiets en inklikken.
verder is de technische moeilijkheidsgraad ver te zoeken.
Verder hebben wielrenners het meeste voordeel eraan, vooral degenen met een stevige basis van op de weg ivm in groep rijden tijdens wedstrijd.
op kop op wind langszij, betekent groepjes en eventuele waaierbvorming.... dat laatste speelt een zeer grote rol is de 1e fase van de wedstrijd. Ook kunnen zij veel korter op het wiel rijden, zonder er bij gaan te liggen. Hun reflexen zijn beter getraind in zulke situaties, alsook hun inschattingsvermogen op dat vlak is beter.
ik heb het dan over waaiervorming, groepjes rijden tegen vrij hoge tot hoge snelheden en bijkomende taktische aspecten.

en in deze strandrace, speelt het nog een grotere rol dan in enkele andere, die deze winter georganiseerd worden.

kijk verder maar eens naar de uitslagen van alle edities.... tzijn allemaal mannen voorin die de grote versnellingen - vooral op kracht - ronddraaien.
de winnaars zijn vooral renners met zeer veel weg-ervaring (profrenners, elite z/contract weg en veldrijden,...)

in de loop van de tijd is het parcours al eens wat gewijgigd geweest, wat het nog aantrekkelijker maakte.
de 1e editie was nogal een zware... er werden nergens matten gelegd, door het losse zand rijden was bijna niet haalbaar of erg zwaar.
waardoor de wedstrijd een flinke deuk in de gemiddelde snelheid kreeg.
Er zijn er ongetwijfeld nog hier op het forum, die deze hebben meegedaan.


qua organisatie heb ik niks opgemerkt. Die is ALTIJD al heel goed geweest. Chapeau om dat zo al 10 edities lang te doen, en hopelijk blijft ze ook bestaan.



benieuwd of Nico Berkmans, dit jaar weer zegevierd. Is sinds het begin, over alle edities heen wel de meest regelmatigste... bijna nooit uit de top 10 te slaan, meestal top 5.
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Hij heeft dan ook wegervaring :P
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Re: 18/11/07 De Panne Beach Endurance

Bericht door bieste »

long fellow schreef:
De Panne blijft de eerste strandrace ooit ( dus de moeder der str...)De massale opkomst en de spectaculaire pics van het verleden maken het zeer aantrekkelijk. =D>
Ik deed in 1994 mee aan de strandrace in Oostduinkerke, de week voor het WK veldrijden aldaar in Koksijde. Volgens mij was dat toen de allereerste strandrace.
Plaats reactie