16/12/07 De Hel van Kasterlee (duathlon)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Bericht door 'T groot mes »

kfcdenbiker schreef:
'T groot mes schreef:Ik zal dit waarschijnlijk ook eens proberen de eerste looptesten vallen redelijk mee
ben 5 jaar geleden moeten stoppen met lopen wegens een achillespeesletsel. Ik kan dus niet meer lopen zoals ik zou willen en aan de tijden van 2006 te zien zijn het rappe mannen zoveel dat er de eerste run onder het uur doen
dat kan ik niet meer :( mijn blesure limiet zit op 5min/km.

is het daar wat effen op die offroad loopstukken?
ik hoop rond de 9uur te zitten met mijn zwakke looptijden zal ik gas moeten geven in het MTB als het droog is teminste.
om een gedacht te hebben van het parcour en de fiets tijden was het droog vorig jaar?
amaai rond de 9 uur,gij zijt ne straffe,dan kom ik u feliciteren achteraf als ge 12 per uur loopt!!!!!!dan zal je gas moeten geven met de mtb!!!!!!!!!!!!!!
ik had vorig jaar 9u20 en ge moogt ni vergeten dat de laatste 30 kilometer de grootste en zwaarste boterham is als je gaat zien naar de tijden zijn er niet zo heel veel die 12 per uur kunnen lopen de laatste run.
en vorig jaar was het parcour zeker niet droog ,het was ploeteren net zoals in 2005.

veel succes
9u30 is ook rond de 9 uur voor mij hoor :-D zal wel zien wat het geeft, ben nog niet zeker dat ik kan starten die verdomde pees.
Ik hoop op een snelle fietstijd omdat ik dat lopen toch in een heel lage hartslagzone moet doen omdat mijn voetje dat anders niet gaat volhouden
Dus ga ik tijdens de fietsproef mijn hartslag wat met de verzuringsgrens laten flirten
kwa uithouding denk ik wel dat ik dat zal aankunnen.
en als er regen is start ik niet :oops:
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Bericht door Griet »

Zandbijterke schreef:Ben zaterdag eens naar de kennismakings training geweest. Idd lange rechte stukken om te lopen en dat licht omhoog lopend stuk in de laatste km zal je zeker ook wel voelen tijdens de laatste loopronde? Het vooropgestelde trainingsritme van 12km/u werd wel niet echt gerespecteerd. Ik had de indruk dat de mannen van de streek ons eens wilden tonen hoe snel ze wel konden "trainen" ?!? Ik heb aan deze wedstrijd nog niet meegedaan, we zullen wel zien wat dat gaat geven ... Het fietsparcours lag er op sommige stukken toch wel redelijk vettig bij, en het had daar nog niet veel geregend zeiden ze daar !!! Ik had geen tijd meer gehad om mijn strandbanden, Super Motto's, te veranderen naar profielbandjes, dus het was meer een evenwichtsoefening dan vlammen maar toch goed gereden ... waarschijnlijk leg ik vooraan een Nobby Nick en achteraan een Racing Ralph ... iemand andere en betere voorstellen qua bandenkeuze? Waarschijnlijk lopen jullie toch in "loopkledij" om dan tijdens de wissel volledig te veranderen naar een "fietsuitrusting" of toch niet? Ik heb geen ervaring met duathlon, wel in triathlon maar daar veranderen we niet van kledij hé.
Had ook al opgevangen dat ze zaterdag veel te snel gelopen hadden, op 1u06min dacht ik.
Dus als ik je ne goeie raad mag geven, blijf gewoon je eigen tempo lopen en laat je niet meeslepen (is voor de meeste wel een probleem). Vorig jaar ben ik tegen het eind van de wedstrijd de meesten al stappend of met krampen tegengekomen terwijl ik nog rustig kon blijven doorlopen. En heb er toen nog tientallen terug kunnen inhalen. Fantastisch gevoel :lol:

Wat de kleding betreft, de meesten wisselen wel van kledij, enkel als ge bij de eersten zoekt aan te komen...............
Vorig jaar vond ik mijn droge kleren niet vlak voor de tweede loopproef (alles bij mekaar gesmeten) en moest ik die van s'morgens terug aan :oops: . Niet echt aangenaam bij koude temperaturen, ..........dit jaar alles in stapeltjes.
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Bericht door 'T groot mes »

Eeen paar vraagjes aan de ervaren atleten.
kan je zoals op veel (loop) marathons uw eigen bevoorading op de posten (laten) plaatsen?
kom je altijd op de zelfde post uit bij het lopen en fietsen?
Is een MTB UCI vergunning ook geldig?
kfcdenbiker
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:15
Rijdt met: thompson sub-01

Bericht door kfcdenbiker »

'T groot mes schreef:Eeen paar vraagjes aan de ervaren atleten.
kan je zoals op veel (loop) marathons uw eigen bevoorading op de posten (laten) plaatsen?
kom je altijd op de zelfde post uit bij het lopen en fietsen?
Is een MTB UCI vergunning ook geldig?
het eerste lopen is één ronde en daar neem ik 2 gellekes die ik zelf bij heb met 2 bekers water.(aan de bevoorrading)dan ga je met de mtb 4 ronden rijden en daar staat ook een bevoorradingspost aan de mast.hier neem ik altijd een bidon van 3/4 liter aan en deze moet ik leeg hebben na elke ronde.daar zorgt het vrouwke voor en een paar vrienden.wanneer je aan het laatste lopen begint is het toch wel aangeraden dat je een loop parner hebt of iemand met een fiets,iemand die op je kan inpraten op zwakke momenten(en die zullen er zeker zijn)deze persoon moet je voorzien van drinken of wat dan ook.

succes
Gebruikersavatar
superschoep
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 17:17
Rijdt met: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Bericht door superschoep »

wow! deze uitdaging spreekt me wel aan, helaas zal het misschien voor volgend jaar zijn, want ik vrees dit jaar tekort te komen. met 4 mtb marathons van + 100 km, 2 halve marathons, halve dodentocht, enkele tt's en enkele 10 km wedstrijden kom je er niet dus, trainen naar volgend jaar toe....succes aan de deelnemers, respect!

grtz,

superschoep :evil: :evil:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Hier wil ik ook wel eens starten, helaas beperkt mijn loopervaring zich tot afstanden rond de 7-8km, nog nooit verder gelopen...

Maar OOIT moet het er van komen. :-D Mijn droom is zelfs om binnen een jaar of 10 eens een Ironman wedstrijd mee te doen. :drunk:
Gebruikersavatar
FuriousFonck
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 13:32
Rijdt met: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900
Contacteer:

Bericht door FuriousFonck »

freezy schreef:Hier wil ik ook wel eens starten, helaas beperkt mijn loopervaring zich tot afstanden rond de 7-8km, nog nooit verder gelopen...

Maar OOIT moet het er van komen. :-D Mijn droom is zelfs om binnen een jaar of 10 eens een Ironman wedstrijd mee te doen. :drunk:
Kom Freezy, schrijft u in jong, tis NU dat het moet gebeuren, niet OOIT. Ge hebt nog 4 weekskes om te trainen om die eerste 15k te kunnen, die 100k mtb erna zal wel geen probleem zijn voor u. En ge kunt dan de laatste 30k eens proberen, en als het niet lukt doen we gewoon volgend jaar opnieuw mee! Ge hebt dan toch al de ervaring!
Gebruikersavatar
spicyritta
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: za 03 dec 2005 22:36
Rijdt met: CLIMB Carbon XX+ Specialized Epic carbon

Bericht door spicyritta »

FuriousFonck schreef:
freezy schreef:Hier wil ik ook wel eens starten, helaas beperkt mijn loopervaring zich tot afstanden rond de 7-8km, nog nooit verder gelopen...

Maar OOIT moet het er van komen. :-D Mijn droom is zelfs om binnen een jaar of 10 eens een Ironman wedstrijd mee te doen. :drunk:
Kom Freezy, schrijft u in jong, tis NU dat het moet gebeuren, niet OOIT. Ge hebt nog 4 weekskes om te trainen om die eerste 15k te kunnen, die 100k mtb erna zal wel geen probleem zijn voor u. En ge kunt dan de laatste 30k eens proberen, en als het niet lukt doen we gewoon volgend jaar opnieuw mee! Ge hebt dan toch al de ervaring!
en dan 't jaar daarop den Ironman
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

nog een vraagske ... ze spreken op de site over het feit dat je tijdens de fietsproef van mtb mag verwisselen ... nu had ik begrepen dat we tijdens het fietsen niet meer aan de sporthal passeren maar telkens aan de "mast" de rondes hervatten? Is er dan afspuitmogelijkheid voorzien aan de Mast ook of zie ik dat verkeerd? Want wat zou het nut zin om van fiets te veranderen als je begeleiders hem niet kunnen afspuiten? Of is het de bedoeling dat zij dan telkens naar de sporthal terugkeren? Wordt er trouwens van fiets gewisseld door de kandidaten?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

FuriousFonck schreef:
Kom Freezy, schrijft u in jong, tis NU dat het moet gebeuren, niet OOIT. Ge hebt nog 4 weekskes om te trainen om die eerste 15k te kunnen, die 100k mtb erna zal wel geen probleem zijn voor u. En ge kunt dan de laatste 30k eens proberen, en als het niet lukt doen we gewoon volgend jaar opnieuw mee! Ge hebt dan toch al de ervaring!
't Zal voor dit jaar niet zijn, want op 2 december vertrek in voor 3 weken naar Zweden. 'k Ben wel ieder weekend thuis van vrijdagavond 22u tot zondagavond 17u. Maar dan nog, 'k zou daar al bijna een parcoursrecord moeten neerzetten wil ik mijn vlieger halen... :-D

Lopen ga ik alleszins meer doen, met het oog op een paar duathlons volgend jaar.
Plaats reactie