LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%
 
Totaal aantal stemmen: 172

trekske8500
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 29 nov 2006 22:50
Rijdt met: trek8500

zoals 2007, maar met aanpassingen

Bericht door trekske8500 »

aanpassingen:

1/ niet-chrono rijders mogen anderhalf tot 2 uren eerder vertrekken, om toch tegen een schappelijk uur aan de aankomst te zijn -kunnen dan ook genieten van massage en rustig eten-; zodoende zien ze ook de chrono's voorbijrijden waar ze ook aan leren, en, rijden ze zelf rapper, want ze zien altijd wel iemand voor zich;

2/ bypassmogelijkheden (over de weg) behoren tot de mogelijkheden, wat misschien minder kms en in ieder geval minder "zware" kms toelaat;
beide aanpassingen zullen zorgen dat de doelgroep van potentiële deelnemers groeit.

wat duurtijd (4 dagen) betreft: ideaal wat organisatie betreft (logistiek, mensen, middelen), ideaal naar betaalbaarheid voor heelwat deelnemers.

zwaarte: je mag inderdaad zware stukken hebben, doch communiceer dat vooraf, opdat 'trage & minder geoefende' bikers dit kunnen evt. overslaan; het is wel eens uitdagend en mooi te zien en te ondervinden wat allemaal kan als mtb-terrein.
Gebruikersavatar
swelke
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 14 jul 2005 23:00
Rijdt met: vip nuts 2 EN vips nuts sl

Bericht door swelke »

jajaja 7 of 9 dagen zie ik volledig zitten met chrono van begin tot einde met chip :bounce: wel tijdig laten weten zodoende ik me kan voorbereiden =D> en hou de prijs aanvaardbaar aub ik ben nl geen rockefeller #-o en het systeem van in oostende starten klinkt ook goe :wink:
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Hou het maar op 4 dagen tijdens het hemelvaartsweekend.

't mag voor mij heel wat technischer. Langere of kortere ritten maakt niet zo veel uit, maar bij momenten heb ik het mountainbiken gemist. Bij momenten waande ik mij zelfs een echte asfaltjeanet.
lorre88
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 28 sep 2006 21:28
Rijdt met: sunn

Bericht door lorre88 »

ja vint ik ook 10dagen met een rustdag vertrekkend vanuit de kust en maak er maar gerust een internationale gelegenheid van +daginschrijving waardoor je reacreaten niet links laat liggen en mss ook wel een halve lcmt de eerste vijf dagen of de laatste vijf dagen, met enkele sponsoren moet dit wel te doen zijn en moet de grootste evenment worden van belgie in jaren met alle nodig media aandacht. Maar dit moet voor mij niet elk jaar daar zijn noch genoeg wedstrijden voor maar voor de tiende editie moet toch wel eens kunnen.

Hopend dus op een meerdaagse internationale rittenwedstrijd!!!


met behulp van meerdere reactie moet dit wel mogelijk zijn hoor!!!
Reneetje
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 mei 2007 21:45
Rijdt met: Gazelle W8

Bericht door Reneetje »

Ik vond m precies goed zo.
Mooie ritten, mooie lengte.
Een langer evenement geeft problemen met m'n werk ( geldt natuurlijk niet voor iedereen. )
En ik denk dat bij 10 dagen de kosten voor veel mensen wel erg hoog worden.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

de grote meerderheid wil nochtans een editie van 7 tot 10 dagen,
het ene sluit het andere natuurlijk niet uit: bvb. drie dagen in (Frans)Vlaanderen/Henegouwen/Nederland en vier dagen Ardennen, met de mogelijkheid om pas na drie dagen te starten en dus exclusief in de Ardennen te rijden
Gebruikersavatar
Zola
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 16:47
Rijdt met: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Bericht door Zola »

pointbreak schreef:Dan kan ik nog een jaartje wachten om transgermany te rijden.
Transbenelux dat zou nogal wat zijn, de belgen en de hollanders ook content =D> =D> =D>
Dat zou nogal eens een organisatie zijn, ik ben zeker kandidaat !
Alvast een super goed idee =D> =D> =D> =D>
Deal! ;-)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Zola schreef:
pointbreak schreef:Dan kan ik nog een jaartje wachten om transgermany te rijden.
Transbenelux dat zou nogal wat zijn, de belgen en de hollanders ook content =D> =D> =D>
Dat zou nogal eens een organisatie zijn, ik ben zeker kandidaat !
Alvast een super goed idee =D> =D> =D> =D>
Deal! ;-)
idem dito !
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

cyclon schreef:de grote meerderheid wil nochtans een editie van 7 tot 10 dagen,
Er heeft 41 man een stem uitgebracht, daarvan heeft één derde liever een langere rit. Een grote meerderheid, inderdaad :wink:
Het zou wel eens kunnen dat ze dan een LCMT organiseren voor 30 man
:(
In Frankrijk proberen ze al jaren de hexagonal van de grond te krijgen en het lukt niet, maar hier in ons Belgenlandje moet dat als niks lukken natuurlijk #-o

Die paar mensen die een lange, zware meerdaagse willen (en kunnen) rijden die kiezen voor gerenomeerde ritten: transalp, de cape, transrockies....
Er zijn niet zo heel veel mensen die Een volle week verlof willen/ kunnen opofferen voor de LCMT. Vrouw en kinderen gaan ook geen week mee verhuizen (want dan is het een rit in lijn en moet je elke dag verkassen).

Voor de jubillee zou een rit in lijn misschien wel eens een leuk alternatief zijn; van aan de zee met de vlaamse ardennen of het heuvelland,
dan een rit langs de grens, eventueel af en toe eens in Frankrijk (Givet en die kanten).Langs bouillon en luxemburg door naar de voerstreek.
Daar kan je 4 leuke dagen mee vullen :wink:
Maar, logistiek is dat een ramp, het is een veel duurder systeem, en voor de famillies is het niet meer interessant.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

ik vrees dat je toch iets te pessimistisch bent, zeker voor iemand met als motto 'nothing's impossible'8):

1.
nothing 's impossible schreef: Er heeft 41 man een stem uitgebracht, daarvan heeft één derde liever een langere rit. Een grote meerderheid, inderdaad :wink:
Het zou wel eens kunnen dat ze dan een LCMT organiseren voor 30 man
:(
van de 41 hebben er momenteel 27 gekozen voor een langere (7 tot 10 dagen) rit, dat is de grote meerderheid, met name 65%

2.
nothing 's impossible schreef: In Frankrijk proberen ze al jaren de hexagonal van de grond te krijgen en het lukt niet, maar hier in ons Belgenlandje moet dat als niks lukken natuurlijk #-o
lukt het niet?
http://www.lhexagonal.com/presentation.htm
Le TOUR de France VTT - L’HEXAGONAL, la plus grande course de VTT par étapes au monde, mixte, ouverte à tous ( avoir 16 ans révolu) , réunit, en 24 équipes, 96 pilotes de l’élite internationale du VTT auquel viennent s'ajouter des équipes de comité d'entreprise ou régionales.

Les pratiquants occasionnels ( avoir 16 ans révolus) peuvent s’engager sur place pour participer à une ou plusieurs étapes auprès des champions, pour le plaisir, pur et simple, de la pratique désintéressée.

9 jours de courses, 8 étapes, 1 journée de repos, composent cette épreuve majeure du calendrier de l’Union Cycliste Internationale.
3.
nothing 's impossible schreef:Die paar mensen die een lange, zware meerdaagse willen (en kunnen) rijden die kiezen voor gerenomeerde ritten: transalp, de cape, transrockies....
Er zijn niet zo heel veel mensen die Een volle week verlof willen/ kunnen opofferen voor de LCMT. Vrouw en kinderen gaan ook geen week mee verhuizen (want dan is het een rit in lijn en moet je elke dag verkassen).
wat in Kreta, regenachtig Schotland of Polen (2 stuks) kan, moet hier ook kunnen (al of niet inclusief familie), zeker voor een jubileumeditie, het zou een goede test kunnen zijn om te zien of een jaarlijkse meerdaagse mogelijk is in de benelux (met jaarlijks een ander parcours natuurlijk)

http://www.mountainbike.be/kalenders/ma ... athons.php

http://www.mtbtransuk.co.uk/scotland/

4.
nothing 's impossible schreef: Voor de jubillee zou een rit in lijn misschien wel eens een leuk alternatief zijn; van aan de zee met de vlaamse ardennen of het heuvelland,
dan een rit langs de grens, eventueel af en toe eens in Frankrijk (Givet en die kanten).Langs bouillon en luxemburg door naar de voerstreek.
Daar kan je 4 leuke dagen mee vullen :wink:
Maar, logistiek is dat een ramp, het is een veel duurder systeem, en voor de famillies is het niet meer interessant.
De discussie gaat over een vierdaagse in de Ardennen of een 7 tot 10 daagse in België/Benelux. Niemand is geïnteresseerd in een vierdaagse in de Benelux denk ik. Andere streken zijn: Henegouwen (ondergewaardeerd als mtbikestreek) en Nederlands Limburg.

Logistiek is het inderdaad een 'uitdaging' en het zal natuurlijk ook iets duurder worden. Maar als je mensen de mogelijkheid geeft om enkel vanaf dag 4 (in de Ardennen) in te stappen, riskeer je imo weinig.
Plaats reactie