4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Birota
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 21:10
Rijdt met: Canyon lux cf - Cannondale Flash

Bericht door Birota »

Hey Jerwain: dikke merci man! Schitterende uitleg, zo is het toch een stuk makkelijker. merci :bounce:
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Eindelijk bijna zover :bounce:. De Herders zullen met een grote delegatie aan de start verschijnen. Vanaf vrijdag zitten we reeds in Houffalize. Op die manier hebben we tijd genoeg om aan de gezonde Ardense lucht gewoon te geraken :wink:

Voor de 90km zijn dit:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En voor de 60km:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hier zijn onze foto's van vorig jaar:
http://www.herders.be/fotos/2006/0827.html

en het verslag van toen:
http://www.herders.be/verslagen/2006/0827.html

Tot zondag of zaterdag aan de inschrijving ...
Herder Ben
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

Ik ga ook al vanaf vrijdag naar Houffalize normaal gezien. Hopelijk droogt het ginder nog goed op dat het een beetje plezant is voor biker en vooral voor de bike.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Bericht door weldman »

Insomnia schreef:Hey Jerwain: dikke merci man! Schitterende uitleg, zo is het toch een stuk makkelijker. merci :bounce:
De parcours voor 2007 staan op site , je kan eens vergelijken wat er verandert is.
Gebruikersavatar
jerwain
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: di 09 aug 2005 11:23
Rijdt met: Granville Pulse 2012 Custom

Bericht door jerwain »

weldman schreef:
Insomnia schreef:Hey Jerwain: dikke merci man! Schitterende uitleg, zo is het toch een stuk makkelijker. merci :bounce:
De parcours voor 2007 staan op site , je kan eens vergelijken wat er verandert is.
Volgens mij is er bijna niets veranderd, als ik het vergelijk met de detailkaart die ik van vorig jaar heb. Enkel een klein stukje in de eerste 10km, klein extra lusje en dan het einde van de 60km(de aanloop naar Houffalize). Dus de tips voor volgplaatsen die ik gegeven heb zijn normaal gezien juist (hoop ik :-D )
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

Hopelijk droogt het ginder nog goed op dat het een beetje plezant is voor biker en vooral voor de bike.

Vandaag heeft het hier (in Houffa) omzeggens de ganse dag gemiezerd.... als er doorsteekjes doorheen beekjes zijn, zullen het DIEPE zijn (de Ourthe staat nu 25 cm hoger dan tijdens "normale" zomers).
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

jerwain schreef:
3. Achouffe in dorpje Achouffe (straat afrijden tot net voor de vijvers/rivier), mooie afdaling die op de straat uitkomt. Voor ons na ongeveer 35km
Pas op : hier hebben we een nieuwe afdaling ingestopt, m'n komt niet meer in dorpje Achouffe.
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Dit jaar gene T-shirt zekers. Enig idee van het"geschenkske" voor de vroege inschrijvers? :P
Gebruikersavatar
cateye
Mountainbiker
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 20:39
Rijdt met: orbea occam 29er, orbea alma 29er
Contacteer:

Bericht door cateye »

Zoveel en niemand die zich aan de 120km waagt ? #-o
Momenteel maar 317 deelnermers tegen bv 894 voor de 60km
Herder Ben schreef:Eindelijk bijna zover :bounce:. De Herders zullen met een grote delegatie aan de start verschijnen. Vanaf vrijdag zitten we reeds in Houffalize. Op die manier hebben we tijd genoeg om aan de gezonde Ardense lucht gewoon te geraken :wink:

Voor de 90km zijn dit:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En voor de 60km:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hier zijn onze foto's van vorig jaar:
http://www.herders.be/fotos/2006/0827.html

en het verslag van toen:
http://www.herders.be/verslagen/2006/0827.html

Tot zondag of zaterdag aan de inschrijving ...
Herder Ben
Gebruikersavatar
jerwain
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: di 09 aug 2005 11:23
Rijdt met: Granville Pulse 2012 Custom

Bericht door jerwain »

aj kwak schreef:
jerwain schreef:
3. Achouffe in dorpje Achouffe (straat afrijden tot net voor de vijvers/rivier), mooie afdaling die op de straat uitkomt. Voor ons na ongeveer 35km
Pas op : hier hebben we een nieuwe afdaling ingestopt, m'n komt niet meer in dorpje Achouffe.
Oei, dan is de parcourskaart van de 90km op de website dezelfde als de oude? Want daar lijkt het toch dat je nog steeds op de weg uitkomt in Achouffe net voor de vijvers en dan links het stuk opdraait met de grote wortels langst de rivier en dan de lastige klim naar de 2e bevoorrading?

Of zie ik het dan toch verkeerd? In ieder geval bedankt voor het nieuws, dan weet ik al dat de mensen die mij volgen daar niet moeten komen kijken :-)
Plaats reactie