lcmt 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

lcmt 2007

Bericht door Stijnie »

Ik weet het ik ben er al vroeg bij.
Maar wil in 2007 voor het eerst deelnemen aan de lcmt. Nu heb ik een vraagje ivm de chrono dus de wedstrijd eigenlijk.
Hoe zit dat nu met die chrono, dus je hebt een rit van bv 98km en de laatste 20 of 30km worden gechronometreerd? Dus je kan de overige km op een slakkegangetje afwerken om je te sparen voor de chrono? Of moet je binnen een bepaalde tijdslimiet aan de chrono starten?
Allez ge ziet ik weet het ni goe hoe het ineen zit hé!
Dus als jullie me kunnen helpen laat maar komen hé mannen :lol: :lol:

Thanks
euvel
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 dec 2004 18:55
Rijdt met: trek fuel 98

Bericht door euvel »

stijnie,

het zijn daarvoor niet altijd de laatste 20 of 30 km van de rit, het kan ook een middenstuk zijn afhankelijk van de zwaarte van bepaalde stukken in de rit
en je kan idd aan een slakkengangetje rijden al staat er wel een tijdslimiet op, je mag tot maximum zoveel minuten na de eerste starten, dit is volgens mij procentueel vastgelegd en de juiste precenten kan je wel op de site vinden (dus dit slakkengangetje kan wel eens tegenvallen)
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Bericht door indy »

Normaal gezien moet je aan de start van de chrono verschijnen in een tijd die maximaal 20% meer bedraagt dan de tijd die de eerste chronostarter nodig had tussen de officiële start en zijn aankomst aan de start van de chrono.

Afhankelijk van oa. de weersomstandigheden kan deze tijdslimiet verlengd worden. Die beslissing wordt ter plaatse genomen door de chronoverantwoordelijken.

De eerste dag wordt in de regel iedereen die zich had ingeschreven voor de chrono in het klassement opgenomen. Zij die te laat aan de start van de chrono verschijnen krijgen dan een forfaittijd toebedeeld (bv. 10 minuten trager dan de traagste reglementaire finisher).
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

LCMT

Low Country MUD Tour
Gebruikersavatar
Zola
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 16:47
Rijdt met: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Bericht door Zola »

De nieuwe website is inmiddels on-line.
Tegelijkertijd is de inschrijving geopend!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

En waar vinden we die website?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Aha een nieuwe website, maar hij is blijkbaar nog niet 100% "opgevuld"

Ik heb hem in 2005 en 2006 gereden, dus beide in verschrikkelijke omstandigheden. Deze ritten klaseer ik dus wel in het zwaardere werk dat ik al gedaan had. De hoogtemeters bij de LCMT is het probleem niet, ze zoeken niet het meest steilste of het meest technische op. De nadruk ligt op de afstand en is bij goed weer relatief "makkelijk" verteerbaar, zoek je eigen tempo. Als je natuurlijk in de afdalingen moet beginnen trappen om vooruit te geraken door de modder dan heb je 4 dagen ritten van +7u in de gietende regende in het vooruitzicht ...weinig die zich geroepen voelen en zelfs vroegtijdig naar huis vertrekken. De LCMT stond in het teken van de de Transalp en moest zoveel mogelijk aan extensief gereden worden. Ik denk dat we de eerste dag bijna 9.5u onderweg waren :drunk:

Verkijk je ook niet op de Chrono. Je moet starten binnen een X% tijd nadat de eerste de start, die op bv. km 65 kan liggen, heeft gepasseerd. Als je weet dat vooraan dijkwijls iemand van het kaliber Bjorn Rondelez het peloton direct wakker schud, dan is er van rustig naar de chrono-lijn rijden geen sprake meer van #-o
Gebruikersavatar
Zola
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 16:47
Rijdt met: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Bericht door Zola »

Ik heb mij ingeschreven voor de chrono.
Het zal de eerste deelname zijn, ik ben eens benieuwd waar ik zal eindigen. Ik heb nog een kleine vijf maanden om me voor te bereiden...
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Qube schreef:Aha een nieuwe website.......

Maar zo'n klein lettertype, of is dat alleen bij mij? :-?
Plaats reactie