lcmt 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 848
- Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
- Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini
lcmt 2007
Ik weet het ik ben er al vroeg bij.
Maar wil in 2007 voor het eerst deelnemen aan de lcmt. Nu heb ik een vraagje ivm de chrono dus de wedstrijd eigenlijk.
Hoe zit dat nu met die chrono, dus je hebt een rit van bv 98km en de laatste 20 of 30km worden gechronometreerd? Dus je kan de overige km op een slakkegangetje afwerken om je te sparen voor de chrono? Of moet je binnen een bepaalde tijdslimiet aan de chrono starten?
Allez ge ziet ik weet het ni goe hoe het ineen zit hé!
Dus als jullie me kunnen helpen laat maar komen hé mannen
Thanks
Maar wil in 2007 voor het eerst deelnemen aan de lcmt. Nu heb ik een vraagje ivm de chrono dus de wedstrijd eigenlijk.
Hoe zit dat nu met die chrono, dus je hebt een rit van bv 98km en de laatste 20 of 30km worden gechronometreerd? Dus je kan de overige km op een slakkegangetje afwerken om je te sparen voor de chrono? Of moet je binnen een bepaalde tijdslimiet aan de chrono starten?
Allez ge ziet ik weet het ni goe hoe het ineen zit hé!
Dus als jullie me kunnen helpen laat maar komen hé mannen
Thanks
stijnie,
het zijn daarvoor niet altijd de laatste 20 of 30 km van de rit, het kan ook een middenstuk zijn afhankelijk van de zwaarte van bepaalde stukken in de rit
en je kan idd aan een slakkengangetje rijden al staat er wel een tijdslimiet op, je mag tot maximum zoveel minuten na de eerste starten, dit is volgens mij procentueel vastgelegd en de juiste precenten kan je wel op de site vinden (dus dit slakkengangetje kan wel eens tegenvallen)
het zijn daarvoor niet altijd de laatste 20 of 30 km van de rit, het kan ook een middenstuk zijn afhankelijk van de zwaarte van bepaalde stukken in de rit
en je kan idd aan een slakkengangetje rijden al staat er wel een tijdslimiet op, je mag tot maximum zoveel minuten na de eerste starten, dit is volgens mij procentueel vastgelegd en de juiste precenten kan je wel op de site vinden (dus dit slakkengangetje kan wel eens tegenvallen)
Normaal gezien moet je aan de start van de chrono verschijnen in een tijd die maximaal 20% meer bedraagt dan de tijd die de eerste chronostarter nodig had tussen de officiële start en zijn aankomst aan de start van de chrono.
Afhankelijk van oa. de weersomstandigheden kan deze tijdslimiet verlengd worden. Die beslissing wordt ter plaatse genomen door de chronoverantwoordelijken.
De eerste dag wordt in de regel iedereen die zich had ingeschreven voor de chrono in het klassement opgenomen. Zij die te laat aan de start van de chrono verschijnen krijgen dan een forfaittijd toebedeeld (bv. 10 minuten trager dan de traagste reglementaire finisher).
Afhankelijk van oa. de weersomstandigheden kan deze tijdslimiet verlengd worden. Die beslissing wordt ter plaatse genomen door de chronoverantwoordelijken.
De eerste dag wordt in de regel iedereen die zich had ingeschreven voor de chrono in het klassement opgenomen. Zij die te laat aan de start van de chrono verschijnen krijgen dan een forfaittijd toebedeeld (bv. 10 minuten trager dan de traagste reglementaire finisher).
Aha een nieuwe website, maar hij is blijkbaar nog niet 100% "opgevuld"
Ik heb hem in 2005 en 2006 gereden, dus beide in verschrikkelijke omstandigheden. Deze ritten klaseer ik dus wel in het zwaardere werk dat ik al gedaan had. De hoogtemeters bij de LCMT is het probleem niet, ze zoeken niet het meest steilste of het meest technische op. De nadruk ligt op de afstand en is bij goed weer relatief "makkelijk" verteerbaar, zoek je eigen tempo. Als je natuurlijk in de afdalingen moet beginnen trappen om vooruit te geraken door de modder dan heb je 4 dagen ritten van +7u in de gietende regende in het vooruitzicht ...weinig die zich geroepen voelen en zelfs vroegtijdig naar huis vertrekken. De LCMT stond in het teken van de de Transalp en moest zoveel mogelijk aan extensief gereden worden. Ik denk dat we de eerste dag bijna 9.5u onderweg waren
Verkijk je ook niet op de Chrono. Je moet starten binnen een X% tijd nadat de eerste de start, die op bv. km 65 kan liggen, heeft gepasseerd. Als je weet dat vooraan dijkwijls iemand van het kaliber Bjorn Rondelez het peloton direct wakker schud, dan is er van rustig naar de chrono-lijn rijden geen sprake meer van
Ik heb hem in 2005 en 2006 gereden, dus beide in verschrikkelijke omstandigheden. Deze ritten klaseer ik dus wel in het zwaardere werk dat ik al gedaan had. De hoogtemeters bij de LCMT is het probleem niet, ze zoeken niet het meest steilste of het meest technische op. De nadruk ligt op de afstand en is bij goed weer relatief "makkelijk" verteerbaar, zoek je eigen tempo. Als je natuurlijk in de afdalingen moet beginnen trappen om vooruit te geraken door de modder dan heb je 4 dagen ritten van +7u in de gietende regende in het vooruitzicht ...weinig die zich geroepen voelen en zelfs vroegtijdig naar huis vertrekken. De LCMT stond in het teken van de de Transalp en moest zoveel mogelijk aan extensief gereden worden. Ik denk dat we de eerste dag bijna 9.5u onderweg waren
Verkijk je ook niet op de Chrono. Je moet starten binnen een X% tijd nadat de eerste de start, die op bv. km 65 kan liggen, heeft gepasseerd. Als je weet dat vooraan dijkwijls iemand van het kaliber Bjorn Rondelez het peloton direct wakker schud, dan is er van rustig naar de chrono-lijn rijden geen sprake meer van