BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

Gille schreef:ik snap hier effe iets niet...
ben gaan kijken naar de uitslag op chronorace.be...
blijkt dat er bij de dames-funklasse niemand is aangekomen...
was aankomen dan genoeg voor BK te zijn in fun-klasse?

welke afstand hebben de dames moeten rijden, hoogtemeters?
volgend jaar moet mijn madam haar velo op om die trui binnen te halen! ;)

Gille
Beetje uitleg : er was slechts 1 dame die in de fun-klasse reed. Blijkbaar snapte ze het zelf ook niet goed want ze is samen met de heren vertrokken op de 103km ipv met de dames op de 80 vandaar dat ze niet gefinisht is. Als uw madam die trui wil zal ze 4 vriendinnen moeten uitnodigen om met haar mee te rijden want er moeten minimum 5 deelneemsters zijn alvorens ze een eigen klassement krijgen.

Bij deze heb je ook een antwoord op het aantal km dat de dames mochten/moesten rijden. Aanvankelijk waren het er slechts 60, dankzij protest van de marathonrijdsters werden het er uiteindelijk toch 80 (wist dit met zekerheid 1 dag vooraf, kwestie van voorbereiding #-o ) dankzij de kritiek van de winnares, een Finse die kwam verkennen voor het WK van volgend jaar zullen het er volgend jaar waarschijnlijk ook 103 zijn.
Het aantal hoogtemeters bij de dames is me ook een raadsel. Vanaf de start werden we onder begeleiding tot op een bepaald punt van het parcours geloodst (reden bij momenten tot 40km/u achter den auto) en we werden daar dan in de wedstrijd gedropt.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

roger schreef:...en Roel Paulissen heft er 4u01 over gereden.
4u18 heeft em erover gedaan. Maar dan nog : onbegrijpelijk voor ons, amateurkes, dat ge op zo'n parkoers een gem. van 24 kunt bijeenfietsen =D>
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ge hebt gelijk,misschien zat er nog wat modder in men ogen.Maar toch hoe is het mogelijk van daar 24km/u te halen.Eigenlijk zou een echte mountainbikewedstrijd niet boven de 20km/u mogen gaan,maar wat moeten ze ons dan nog gaan voorschotelen? Deze marathon kon je als moeilijkheidsgraad toch niet als een gemakkelijke inschatten.Het is ongelooflijk hoe het gemiddelde merkelijk is gestegen de laatste jaren.
Heeft dit te maken met het materiaal,training,voeding of ik weet niet wat?
Simoni is Italiaans kampioen marathon en is nog maar een maand overgeschakeld op het mountainbiken daar waar hij in de Giro nog op de 3°plaats eindigde.Meer en meer wegrenners nemen deze discipline erbij,kwestie van wat afwisseling op mentaal gebied.Misschien moeten onze belgische wegrenners ook af en toe eens een marathonneke meepikken.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

... dan staan we nog wa dieper in het klassement. Nee, laat die wegrenners maar op de weg blijven. :-?

Iets anders : hoe komt het eigenlijk daar er daar zo veel gelicentieerden in het FUN-klassement zitten ? De Fun was toch juist voor diegenen zonder licentie, of niet ?
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

Biestie1 schreef:... dan staan we nog wa dieper in het klassement. Nee, laat die wegrenners maar op de weg blijven. :-?

Iets anders : hoe komt het eigenlijk daar er daar zo veel gelicentieerden in het FUN-klassement zitten ? De Fun was toch juist voor diegenen zonder licentie, of niet ?
Ge hebt sinds dit jaar twee soorten fun: fun A, diegenen met een licentie en de Fun B, diegenen met een daglicentie.

De Fun A kunnen kampioentruien winnen en geldprijzen. De Fun B kunnen geen Belgisch kampioen worden en geen geldprijzen winnen. Wel moet de organisatie prijzen in natura voorzien voor de Fun B.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

ik was er de 45 gaan rijden, en toch top 10 gereden. allé, normaalgezien, de 45 was niet zo goed als de 103. want de poort was nog dicht van de parkin. :evil: en ben dus ook nie verder geraakt dan de auto, want eenw eg naar de finish was er niet. maar veel meer als 10 man zal er niet meegedaan hebben aan de 45.
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

Tja twas toch weer iets raar met de funklasse...
Ik vroeg aan de inschrijving of er funklasse A was. Die vent aan de inschrijvingen bekeek me raar en vroeg ofdat ik een licentie had. Waarop ik "ja" antwoordde en nogmaals zei dat ik een funklasse licentie had. Alweer keek die man mij vragend aan...
Dus besloot ik maar gauw om me in te schrijven bij de beloften.

Uiteindelijk werd ik 5de bij de beloften, maar had ik dan toch in de funklasse A gestart, zou ik dus een zilveren plak behaald hebben...

Nu niet dat ik daar overdreven van wakker lig, maar toch is het maar een raar voorvalleke.

Qua organisatie zat het wel goed. Behalve de parking was een beetje chaos na de wedstrijd. De auto's die in de lus van de finishzone geparkeerd stonden, moesten toch wat tricks uithalen om de parking te verlaten.
Qua parcours: Het eerste deel was zeer mooi en lastig. Naar het einde toe was het een beetje minder vond ik.
Laatst gewijzigd door The S-man op ma 25 sep 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

cube rides on schreef:ik was er de 45 gaan rijden, en toch top 10 gereden. allé, normaalgezien, de 45 was niet zo goed als de 103. want de poort was nog dicht van de parkin. :evil: en ben dus ook nie verder geraakt dan de auto, want eenw eg naar de finish was er niet. maar veel meer als 10 man zal er niet meegedaan hebben aan de 45.
Huh??? Kun je iets meer vertellen???

Ik ben wel nieuwsgierig want we hebben lang erover gedacht om daar te gaan rijden maar toen we zagen dat we maar liefst 6,50 euro daar voor moesten neertellen, zijn we fijn naar Aywaille gegaan (waar idd iedereen naar toe was gezien de drukte!).
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

er was ook de minimarathon van 45km. maar die was zonder tijdsopname. een gewone tourtocht dus eigelijk, en die gast aan de inschrijving had teveel geld terug gegeven zodat ik "maar" 5.5€ heb betaald. maar de bepijling vond ik op het einde nogal slecht, en had de finish dus niet gevonden en ben recht op de parking uitgekomen. :roll:
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Ik heb 4 euro betaald voor de 45, met een gewone vergunning wielertoerist/VTT. Een beetje raar dat we allemaal zo'n stuurbord kregen. Was wel handig geweest mochten de fotografen de toertochtrijders gefotografeerd hebben, maar heb geen fotograaf tegen gekomen onderweg. Ik vond het trouwens niet zo druk, ben wel maar toegekomen in Verviers rond 9u30.

Het parcours was heel mooi, maar ik had het nog een stuk technischer verwacht.
Plaats reactie