blunder van de vlaamse wielerbond ivm crono rit dikkebus

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

alleh alleh , zoiets is wel idd enorm vervelend ..
hoe houd men dat dan bij op zo'n wedstrijd? op papier?!
ksnap het niet goed, chrono's gebeurt dat niet elektronisch?!
Kan altijd wel eens iets mislopen met zo'n computer gestuurd systeem heh .
Maar zoiets moet wel rechtgezet worden vind ik , van zoiets zakt de moed in u schoenen als dat dikwijls zou gebeuren heh ..
Ikzelf rijd geen wedstrijden of zo , maar als ik op het forum hier lees erover is mijn goesting al weg ..
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

de bond en werken met chronorace.
zal wel een dwaling geweest zijn.
in de flanders cup krijg je zo een ding mee dat 0,5 kg weegt (beetje overdreven hé) voor tijdsregistratie
en dan zie je daarvan nooit gegevens !!!!

op de ardense marathons van ebbt is dat wel effe anders en een pak professioneler. (chronorace)Dat er fouten insluipen is onvermijdelijk. Bij een marathon is het gemakkelijker om vals te spelen, maar op een gesloten circuit .....

zo een chip van chronorace kost 25 eurokes, kan toch geen probleem zijn om deze te verdelen onder alle wedstrijdrijders die ze altijd en overal kunnen gebruiken in belgië en direct juiste naam, etc ...
FastFreddy272
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 11:26
Rijdt met: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Bericht door FastFreddy272 »

SOM epic ghost schreef: Bij een marathon is het gemakkelijker om vals te spelen, maar op een gesloten circuit .....
In Ronse (bij de Elite) heb ik toch ook een renner met een lekke band een stuk zien afsnijden en de volgende ronde kwam hij ook nog door. Heeft volgens mij zelfs uitgereden. Al weet ik niet wat zijn uitslag was.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Er zijn plannen om vanaf volgend seizoen met Chronorace in zee te gaan.
Mogelijk zelf dit seizoen nog op het BK.
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

jocca schreef:Bij de dames was er ook iemand die zich liet gangmaken door 2 heren. Denk dat dit ook niet echt kan tegenover de andere deelneemsters. Bij de heren heb ik dit niet gezien. Enfin wat je er tegen kan doen weet ik echter ook niet hoor.
Was in elk geval ik niet want bij mij waren het er 3 :lol:
Als je dit bij de heren niet gezien hebt dan is dit waarschijnlijk omdat die een beetje te snel gingen om ze te zien passeren.
In elk geval, als ge dat ne keer wilt zien/meemaken, dan wil ik wel ne keer gang maken voor jou, dat zou pas uniek zijn, een vrouw die gang maakt voor een heer, zorg dat ge kunt volgen hé :wink:
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

mtb grietje schreef:
jocca schreef:Bij de dames was er ook iemand die zich liet gangmaken door 2 heren. Denk dat dit ook niet echt kan tegenover de andere deelneemsters. Bij de heren heb ik dit niet gezien. Enfin wat je er tegen kan doen weet ik echter ook niet hoor.
Ik zie dat regelmatig. Vorig jaar op de Filip Meirhaeghe in Vielsalm ook: een dame (op een scott scale) liet zich gangmaken en bevoorraden door een heer. Zij kon doorrijden aan de bevoorradingen en hij stopte om alles te nemen en haar dan te "voederen" en drinken te geven. Zij moest zelf niks meenemen...
Ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen, is echt een benadeling tegenover andere rensters. Niet iedereen heeft zomaar iemand die dit voor haar kan/wil doen!
Ik heb steeds zelf mijn voeding mee (hoe zou dat komen :wink: ) en deed vroeger altijd alles alleen/zelf maar als je de bevoorrading gewoon voorbij rijdt en 1 van je "fans" ziet dit gebeuren, jumpt op zijne velo en crosst je achterna om je een koek toe te stoppen, dan ben je bijna een onmens om te zeggen "sorry maar de koeken van mijn sponsor zijn voedzamer" en als hij dan ook nog spontaan aanbiedt om wat voor je te rijden, dan moet je van ijzer en staal zijn om te zeggen dat je dat niet wil...en zo begint dat gewoon! (dank je wel ATEGEV! :lol: )
En geloof me, niet eerlijk tegenover andere rensters :-k iedere vrouw die een beetje snel kan rijden heeft horden mannen die voor haar willen rijden, daar hoef je helemaal niet jong en knap voor te zijn. Maar dat je eerst zelf je weg moet maken, da's juist natuurlijk, en als je die gemaakt hebt en je krijgt die hulp aangeboden: =D> als je dan weigert en toch kunt meedraaien! :wink:
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Bericht door 2 fast 2 follow »

daar hoef je helemaal niet jong en knap voor te zijn
:lol: Maar het helpt WEL =D> :lol:
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Haha, den Zotten mol...

Iemand die persée wil winnen of een goede tijd neerzetten mag toch alles is de strijd gooien om dat te behalen...da's mijn gedacht. Wat zou daar niet eerlijk aan zijn? De anderen moeten dat dan ook maar doen...

Horden mannen willen voor een vrouw rijden? Beetje zielig als je het mij vraagt...maar ja...ook elk zijn gedacht.
Zotte Mol...je bent gewoon gek om je eigen koeken mee te brengen! Ik zou een moord doen om van die lekkere rijsttaartjes te kunnen smullen! =D>
Je weet niet wat je mist! Die "performance" dingskes moet je maar opeten op weg naar huis in de wagen... :wink:

Allée, tot later.
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

DdT schreef:
...je bent gewoon gek om je eigen koeken mee te brengen! Ik zou een moord doen om van die lekkere rijsttaartjes te kunnen smullen!
Ja, daar noem je nu ook wat, ik had het wel over een aldi-koekske hoor! 'k Zal in Malmedy wel taartjes smullen :wink:
Maar allé, 'k zal nu mijne snater houden want ik zit al kilometers naast de kwestie van dit topic!
see you! :wink:
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

DdT schreef: Horden mannen willen voor een vrouw rijden? Beetje zielig als je het mij vraagt...maar ja...ook elk zijn gedacht.
tju, ging het nu juist aan jou vragen de volgende keer :lol:

Is ook een sport op zich hé, om te zien of je dat kunt volhouden en welke tijd je samen kunt neerzetten...
Plaats reactie